Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Chipmats o trionicmappning frågor

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    701

    Chipmats o trionicmappning frågor

    Hallå

    Finns det någon här som har fått en bil ombyggd till trionic o fått den mappad av mats? Behöver mer info om detta! kommentarer o pris alltså

    Någon som har tfn nummer till Mats?

    Mvh
    Saablös.
    BMW 335iA Coupé DKG

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Han heter "2984" här på forumet. Sökfunktionen är ganska bra annars... http://forum.saabturboclub.com/search.php

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    701
    tack KK

    har sökt men inte hittat.


    från efterlysning http://forum.saabturboclub.com/posting. ... e&p=946382
    Citat Ursprungligen postat av Lotus
    tfn till chipmats?
    alla gamla trådar med det går inte att komma åt
    MVH
    Saablös.
    BMW 335iA Coupé DKG

  4. #4
    SAAB 9-5 2.3t -01

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrort!
    Inlägg
    1 918
    Har pogram från honom i min 9000 Aero,T5.5 och det funkar hur bra som helst,har använt honom till mina äldre bilar också och det har alltid funkat hur fint som helst,och kan varmt rekomendera honom.

    Annars har du www.maptun.com www.nordictuning.biz www.speedparts.se www.bsrab.se www.sqr.nu Alla kan mappa T5 efter dina önskemål och alla firmorna har sin trogna kundkrets.

    Enda firman jag inte rekomenderar dig till är Chipcenter,inte pga okunskap utan pga deras agerande mot STCS,vill du ha mer info ang det så får du söka lite på forumet.

    Lycka till och hoppas allt går bra oavsett vilken leverantör du väljer.
    Reality beats fiction.
    Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
    Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Karlskrona/Ronneby
    Inlägg
    104
    0455-366241 Om det är chip mats runt Kna området..

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrort!
    Inlägg
    1 918
    Citat Ursprungligen postat av Timpan@
    0455-366241 Om det är chip mats runt Kna området..
    Har nog framgått tydligt om vilken "chipmats" det gäller och killen ifråga får nog svar av Mats ikväll på sitt PM
    Reality beats fiction.
    Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
    Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    446

    chip

    Citat Ursprungligen postat av PhiLLe
    Citat Ursprungligen postat av Timpan@
    0455-366241 Om det är chip mats runt Kna området..
    Har nog framgått tydligt om vilken "chipmats" det gäller och killen ifråga får nog svar av Mats ikväll på sitt PM
    Tja. Var inte allt för säker på det, phille. Det e inte så ofta han svarar på andras mail har jag läst. Har nog mer tur om man ringer honom.

    mvh putte65
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrort!
    Inlägg
    1 918

    Re: chip

    Citat Ursprungligen postat av putte65
    Citat Ursprungligen postat av PhiLLe
    Citat Ursprungligen postat av Timpan@
    0455-366241 Om det är chip mats runt Kna området..
    Har nog framgått tydligt om vilken "chipmats" det gäller och killen ifråga får nog svar av Mats ikväll på sitt PM
    Tja. Var inte allt för säker på det, phille. Det e inte så ofta han svarar på andras mail har jag läst. Har nog mer tur om man ringer honom.

    mvh putte65
    Brukar inte ta mer än nån timme innan jag får svar av honom,men om trådskaparen vill så kan ha Pm:a mig så kan han få både jobb nr och mobilnr så är han garanterad svar.

    Putte: hittade du några boxar till din bil?
    Reality beats fiction.
    Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
    Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    446

    Re: chip

    Citat Ursprungligen postat av PhiLLe
    Citat Ursprungligen postat av putte65
    Citat Ursprungligen postat av PhiLLe
    Citat Ursprungligen postat av Timpan@
    0455-366241 Om det är chip mats runt Kna området..
    Har nog framgått tydligt om vilken "chipmats" det gäller och killen ifråga får nog svar av Mats ikväll på sitt PM
    Tja. Var inte allt för säker på det, phille. Det e inte så ofta han svarar på andras mail har jag läst. Har nog mer tur om man ringer honom.

    mvh putte65
    Brukar inte ta mer än nån timme innan jag får svar av honom,men om trådskaparen vill så kan ha Pm:a mig så kan han få både jobb nr och mobilnr så är han garanterad svar.

    Putte: hittade du några boxar till din bil?
    Tja. Tackar som frågar, mannen. Ja, jag har nu en svart moddad
    di/apc box som just nu laddar runt 1.1 BAR. Men skall till just chipmats i nästa månad och trimma bilen riktigt, kanske. Skall bli runt 1,4 - 1,5 BAR.
    Eller ordföranden själv, Sonesson. Har även haft en ständig kontakt med honom. Men har nu bytt till en 2.3 i topp, 2.3 T insug, röda spridare, nytt open air filter, tagit ut innehållet ur en x-tra kat (förlåt alla miljövänner) plus en nyare beg ic från en 2.3T 90-91. Skall bli kalas det. Hur går det själv och med din pärla, phille?

    mvh putte65
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    701
    men det jag är intresserad av var egentligen att bygga om LH -> Trionic men det krångla tydligen med växelgivaren då..

    Trionic är ett av världens bästa styrsystem o jag är avvis på alla er som har det. orka börja med MS o liknande.. nåja ska göra en egen lösning där jag kopplar APC boxen över en varvtalsgivare som stänger av apc boxen under 3500-3700varv. Kommer sen köra med grundladd på runt 1bar. gör en projekttråd angående mitt projekt istället för att rabbla OT här.

    Mats fick jag kontakt med via tfn vilket var enklast att bolla idéer på.

    det enda jag tyckte var suspekt med mats var att han trodde 431orna klara långt över 300hästar.. 968or på väg o har någon chip till dessa skicka PM.

    mvh
    Saablös.
    BMW 335iA Coupé DKG

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    1 119
    Då får du minsann länka till projekttråden!

    Hittar du bra monteringsinfo om vems så skulle jag satsa på det, men ska du inte mappa själv så är säkert trionic billigare(vems kostar 5 papp)

    mvh
    Dennis Mollberg
    Saab 96 -73 b202 turbo

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    701
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=131407

    bilder kommer så fort något praktiskt händer!!!

    Vill ha en klar kalkyl innan jag öppnar en skruv.. all input av högre kunnande makter mottages gärna!

    Mvh
    Saablös.
    BMW 335iA Coupé DKG

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 570
    Medlem#
    5737

    Re: chip

    Citat Ursprungligen postat av putte65
    Tja. Var inte allt för säker på det, phille. Det e inte så ofta han svarar på andras mail har jag läst. Har nog mer tur om man ringer honom.

    mvh putte65
    Jag mejlade han igår och hade svar idag. Däremot har jag sett minst tre olika email-addresser till honom. Den han har i sin användar-profil här på STCS funkade fint iaf. En annan jag prövade först fick jag inget svar ifrån. Kanske beror på det?
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Citat Ursprungligen postat av Lotus

    det enda jag tyckte var suspekt med mats var att han trodde 431orna klara långt över 300hästar.. 968or på väg o har någon chip till dessa skicka PM.

    mvh

    Beror väl på hur man tolkar "långt" över 300. Med höjt bränsletryck kan man i alla fall komma en liten bit över 300 hk om man har 3" med rejskatt och bättre IC. Men helt klart är de gröna att föredra så fort man har ambitioner på den roligare sidan av 300-strecket...
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  16. #16
    Kör med Chipmats programvara i min bil nu.. laddar ca 1.5bar, med orginal spridare å allt
    Idag ska jag montera en IC från en 2.3t -96, justerbar BTR och röda spridare..
    Ska även ställa GLT till 0.5, efter tips från mats..
    Sen ska även 3" från turbon och rensad kat monteras

    Så, snart så Magnus (putte65) kan vi leka tillsammans

    Bilen går som en klocka!!

    PM mig om ni vill ha hans nummer
    Kör:
    Fin bilen: SAAB 9-5 Aero Kombi -04 250hk
    Slit & Släng bil: SAAB 9000 2.3i -93 149hk
    Buset: SAAB 9000 Talladega -89 ca 320hk

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Montera handsfree i OG9-5 -04 med AS2
    Av Gothmog II i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 22:21
  2. Frågor 9-3 2.0i
    Av nappe714 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 22:50
  3. APC boxar lite frågor och frågor om LMM OG900 -90
    Av bixprotman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 11:38
  4. Frågor om 3,5 Bar BTR.
    Av Bjirnen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 10:49
  5. Har två frågor?
    Av Saabturbo__ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-17, 20:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •