Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Chippad 9-3 aero ??

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    31

    Chippad 9-3 aero ??

    Min flickvän och jag åkte ner till Örnsköldsvik i Oktober och inhandlade en 9-3 aero av årgång 2000. När jag testkörde den så tyckte jag den gick lite väl bra men tänkte inte mer över det. Eftersom vi bor i Luleå åkte vinterdäcken på bilen och halkan på gatan ca 2 veckor senare, så mycke testkörning blev det inte.
    Men nu har jag testkört lite när vi fått lite bara asfalt. Bilen går mycket bra enligt mig. Laddet går upp till 1,4 - 1,5 men jag är inte direkt påläst av 9-3an eftersom jag själv har en og900, så jag tänkte om någon skulle kunna ge en lite förklaring för mig ang om den är chippad och isf vilket steg, eller om jag är ute och cyklar?
    Ps. Ursäkta om jag skriver den sjuttielfte tråden av detta slag men hittade inte direkt de jag sökte i andra trådar. Ds
    Lärde mig tidigt vad som var rätt och fel! Min morbror lärde mig en av mina första meningar i livet.
    "Saab bra! volvo dåligt!"

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Chippad 9-3 aero ??

    Citat Ursprungligen postat av HenrikB
    Min flickvän och jag åkte ner till Örnsköldsvik i Oktober och inhandlade en 9-3 aero av årgång 2000. När jag testkörde den så tyckte jag den gick lite väl bra men tänkte inte mer över det. Eftersom vi bor i Luleå åkte vinterdäcken på bilen och halkan på gatan ca 2 veckor senare, så mycke testkörning blev det inte.
    Men nu har jag testkört lite när vi fått lite bara asfalt. Bilen går mycket bra enligt mig. Laddet går upp till 1,4 - 1,5 men jag är inte direkt påläst av 9-3an eftersom jag själv har en og900, så jag tänkte om någon skulle kunna ge en lite förklaring för mig ang om den är chippad och isf vilket steg, eller om jag är ute och cyklar?
    Ps. Ursäkta om jag skriver den sjuttielfte tråden av detta slag men hittade inte direkt de jag sökte i andra trådar. Ds
    Hej.
    Den är garanterat chippad, viket steg är svårt att säga.
    En 9-3 Aero ska ligga på ca 0,9-1,1 bar som max annars.

    Vad gör den 100-150km/h på 3:an?

    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 426
    Du skulle kunna prova att skruva bort den skruv som sitter under handsfacket vid dörren och vika undan golvmattan, då ser du styrboxen och eventuellt ett klistermärke på boxen som kan skvallra om vart den kommer ifrån.

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Det är inte så vanligt nu för tiden att det klistras grejer på boxarna då många programmeras seriellt så sätt inget större hopp till det...

    LMM kanske kan spöka också, även med originalprogram!

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 426
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Det är inte så vanligt nu för tiden att det klistras grejer på boxarna då många programmeras seriellt så sätt inget större hopp till det...

    LMM kanske kan spöka också, även med originalprogram!
    Nä, det stämmer men det kan vara värt ett försök.
    Bilen kan ju trots allt vara chippad för upp till 6 år sedan och det tar ju bara 5 minuter att kolla.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    31
    Då måste man ut och ta sig en titt på styrboxen vad det står där. Tack för alla svaren. Återkommer med resultatet (om jag får fram något vill siga).
    Lärde mig tidigt vad som var rätt och fel! Min morbror lärde mig en av mina första meningar i livet.
    "Saab bra! volvo dåligt!"

Liknande ämnen

  1. Är min Aero Chippad?
    Av Fatpy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-20, 22:01
  2. 9-3 Aero -01.. Chippad??
    Av 9Fredrik3Aero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-25, 18:54
  3. Tryckrör till chippad 9-5 Aero
    Av Mulle9-5 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 12:59
  4. Saab 9-3 Aero -01 chippad eller inte chippad?
    Av arayan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 10:20
  5. Kopplings trubbel og9-3 aero chippad
    Av Turbo_Matte i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-30, 15:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •