Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Motor-byte i snöstorm?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Motor-byte i snöstorm?

    Vi hade bestämt oss, denna helgen skulle vi börja, annars drar det ut på tiden. Sagt och gjort, 11 timmar utomhus idag, mestadels i snöstorm och vips så var motorn ute! Projekt og900 Aero -88 renovering har startat, och jag skall försöka starta en dylik tråd under rätt rubrik, men jag har inga bilder så jag avvaktar lite. En intressant upplevelse att jobba i detta väder. Synd att man inte har garage.... Vi stod mest under tak, men det är ju helt öppet ut mot vinden och snön.... Och gud vad struligt att skilja lådan från motorn när man inte först tar kopplingen. Och jösses vad kallt det var i idag på västkusten....

    Och till er som tycker 11 timmar var skitlång tid - pröva själva i snöstorm och kom med kommentarer sen.

    Nån som vet var man köper nya länkarmar till 900? Dom var rätt rötna, och jag har tänkt byta massor med grejor, så det känns trist att köra med gamla länkarmar.
    MEDLEM 7032.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Sarpsborg, Norge
    Inlägg
    105
    Läste i nån tråd att man inte får tag i nya länkarmar til Og900.
    Mitt tips er att höra med Saaben här på forumet! Han har säkert något på lur! Han har jo allt til 900:an

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1 191
    Synd att det inte går å köpa nya dito. Fast som sagt, alla välfyllda skrotar har ganska gott om dom, och säker ett gäng här på stället oxå. Kanske skulle gå ut med en uppmaning till de som tänker skrota sina, att behålla bärarmarna. Eller?
    9-5AEROkombi -02/ 9-3SS 1,8t-03( 9K 2,3T-200 -91SÅLD)

Liknande ämnen

  1. motor byte
    Av thimy92 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 20:30
  2. Motorbyte 9000 2,3t lång- till kortmotor
    Av Tommy 99 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-13, 10:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •