Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Köpa DI-Kassett

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Arboga
    Inlägg
    49

    Köpa DI-Kassett

    Min DI-Kassett gick sönder för en timme sen, köper man en ny på Saab eller Mekonomen??
    Vad är bäst??
    9-5 kombi Nordic steg 3

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 695

    Re: Köpa DI-Kassett

    Citat Ursprungligen postat av Nalle14
    Min DI-Kassett gick sönder för en timme sen, köper man en ny på Saab eller Mekonomen??
    Vad är bäst??
    Samma grejor, ungefär samma pris men Mekonomen ger dig 3 års garanti, SAAB bara 2.

    Vad som då är bäst avgör du själv.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 829
    eller så kan man ju köpa en beg

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1 173
    Ja har en för 800:- men ja åker inte till Arboga för så lite. Måste finnas närmare för dig. Leta på blocket eller.
    9-5AEROkombi -02/ 9-3SS 1,8t-03( 9K 2,3T-200 -91SÅLD)

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 819
    Ja, då låter mekonomen som det bästa alternativet. Men nu ska ju Saab byta ut alla DI-kassetter så om du hör av dig till Saab i Köping så kanske du kan få en av dem gratis ? Eller få pengarna tillbaka när kampanjen drar igång. Ring dit och kolla läget först innan du köper nånstans!

    Förövrigt så kan jag säga att jag såg när du vart bortbogserad utifrån Zoo-affären idag, det var rätt nära att ni krockade med bilen som kom bakom, han bara körde på, idiot... Rydde gjorde en klockren felsökning på 10meters avstånd, sa till tjejen, "Kolla, en Nordicbil som pajat, det är säkerligen DI-kassetten som lagt av"

    Skönt att ha rätt, men surt för dig

  6. #6
    funderar på om jag oxå behöver byta min... (9000 turbo -88 ) hur fungerar den där kampanjen om att byta ut kassetterna? berätta gärna mer?

    MvH Johan

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    685
    Citat Ursprungligen postat av Lunetic
    funderar på om jag oxå behöver byta min... (9000 turbo -88 ) hur fungerar den där kampanjen om att byta ut kassetterna? berätta gärna mer?

    MvH Johan
    Kampanjen gäller endast 9-3 och 9-5, vissa årsmodeller.
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1 173
    Väntar på min nya kassett till Aeron. Fast den verkar funka än så länge. Bilen startar o den drar inte mer än den ska.
    Extrakassetten e ju röööööd så den passar ju inte tyvärr på T7.
    9-5AEROkombi -02/ 9-3SS 1,8t-03( 9K 2,3T-200 -91SÅLD)

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    203
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    ... så om du hör av dig till Saab i Köping så kanske du kan få en av dem gratis ?
    Jadu Rydde, du har aldrig haft någonting att göra med MotorNilsson i Köping, det hör jag det. Där får du inte ens så mycket som en reflex gratis. *grr* Jag blir grinig jag bara tänker tanken.
    Är nog den märkesverkstad som jag gillar allra,allra minst !
    Skulle bli paff om någon här inne hade något positivt o säga om dem.

    //Mike.

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Mälardalen Arboga
    Inlägg
    90
    Tjena

    Då är jag ledsen att göra dig paff, har servar där sen jag köpte bilen.

    Tycker att det har funkat kanon bra. Sen att man inte "får" en massa grejjer det vet ja inte om det är så mycket att gnälla över, jag är nöjd om servicen o priset är bra, det räcker för mej iaf.

    MVH
    Joakim
    SAAB 9-5 Aero 03
    Medlemsnr. 6060

  11. #11
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 819
    Citat Ursprungligen postat av MagicMike
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    ... så om du hör av dig till Saab i Köping så kanske du kan få en av dem gratis ?
    Jadu Rydde, du har aldrig haft någonting att göra med MotorNilsson i Köping, det hör jag det. Där får du inte ens så mycket som en reflex gratis. *grr* Jag blir grinig jag bara tänker tanken.
    Är nog den märkesverkstad som jag gillar allra,allra minst !
    Skulle bli paff om någon här inne hade något positivt o säga om dem.

    //Mike.
    Senast jag hade min bil där så felsökte dem efter ett missljud i framvagnen men då de bara hittade felet men inte åtgärdade det eftersom det "inte behövdes" så bjöd dem på felsökningen då felet kvarstod.. Och förövrigt så tycker jag dem är jätteschyssta där. Inga direkta ockerpriser för verkstaden och aldrig omöjliga att ha att göra med.. Du borde nog prova en verkstad i en större stad, då jävlar ska du få se på grejer, där vill man inte lämna in bilen

    Men jag menade inte att de skulle ge dig en kassett för att de tycker synd om dig för din är trasig utan du ska kolla med dem hur det står till med utbyteskampanjen och vad som gäller. Eftersom din är trasig nu så kan du kanske få din utbyteskassett lite tidigare eller ett kvitto som gör att du får pengarna tillbaka när kampanjen drar igång, jag skrev detta ovanför också men du gör självklart som du vill

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    203
    Hahaha... - näe, det var inte själva "ge bort saker" som jag syftade på heller. Men jag har aldrig blivit bemött sämre än där iallafall.
    Kanske är för att jag är stockholmare... ?

    Jag är glad för eran skull, att ni e nöjda med dem, men det får mig att fundera på om det är mig det är fel på ?

    Nåväl. Man kan inte vara bästis med alla.

    //Mike

  13. #13
    Steg 2 tacts avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 654

    Re: Köpa DI-Kassett

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Nalle14
    Min DI-Kassett gick sönder för en timme sen, köper man en ny på Saab eller Mekonomen??
    Vad är bäst??
    Samma grejor, ungefär samma pris men Mekonomen ger dig 3 års garanti, SAAB bara 2.

    Vad som då är bäst avgör du själv.

    garanti el reklamationsrätt..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •