Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: oärligt folk på forumet?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957

    oärligt folk på forumet?

    Satte in en annons om Turbo köpes.
    Några hörde av sig och några var intressanta.
    En person i skåne hörde av sig och det lät intressant. Personen i fråga ville att jag skulle lägga ett bud och det gjorde jag. och vi kom överens om 500 + frakt.

    När jag sen sa att jag hade kompisar som kunde komma och titta på den slutade personen att svara.

    Tänkte han blåsa mig på pengar genom att försöka ta förskottsbetalt?
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrort!
    Inlägg
    1 918

    Re: oärligt folk på forumet?

    Citat Ursprungligen postat av crazyblackadder
    Satte in en annons om Turbo köpes.
    Några hörde av sig och några var intressanta.
    En person i skåne hörde av sig och det lät intressant. Personen i fråga ville att jag skulle lägga ett bud och det gjorde jag. och vi kom överens om 500 + frakt.

    När jag sen sa att jag hade kompisar som kunde komma och titta på den slutade personen att svara.

    Tänkte han blåsa mig på pengar genom att försöka ta förskottsbetalt?
    Vet man ju aldrig,kan finnas exakt hur många anledningar somhelst,men EN anledning kan EVT vara att han försökte blåsa dig på pengar,men inget man vet säkert.

    Du har ju kvar din femhundring,och turbosar finns det att köpa lite överallt..

    Bättre lycka nästa gång.
    Reality beats fiction.
    Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
    Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296
    Törs man fråga vem det var ?
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    438

    Re: oärligt folk på forumet?

    Citat Ursprungligen postat av crazyblackadder
    Satte in en annons om Turbo köpes.
    Några hörde av sig och några var intressanta.
    En person i skåne hörde av sig och det lät intressant. Personen i fråga ville att jag skulle lägga ett bud och det gjorde jag. och vi kom överens om 500 + frakt.

    När jag sen sa att jag hade kompisar som kunde komma och titta på den slutade personen att svara.

    Tänkte han blåsa mig på pengar genom att försöka ta förskottsbetalt?
    Jag hade också en köpes annons inne på en turbo för nån vecka sen och bland alla som svara var det en skåning som hade en turbo jag kunde köpa.... Kommer inte ihåg vad han ville ha för den men det var mer än 500 i alla fall... Det va en turbo till en gammal 9000, kanske inte samma som du är ute efter men...
    [Turbolover]

  5. #5
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921
    Trist om det nu är så att han vart ute bara för att blåsa dig.

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 590
    skulle det inte komma en funktion som typ på tradera där man har omdömmen som säljare och köpare så man ser lite hur personen är i sina affärer?

    tråkigt att sånt förekommer
    Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
    Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Kan det inte ha varit så att personen ville träffa dig och inte dina kompisar? Eller bara skicka turbon på posten?

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Ålem
    Inlägg
    129
    Citat Ursprungligen postat av Lusse
    skulle det inte komma en funktion som typ på tradera där man har omdömmen som säljare och köpare så man ser lite hur personen är i sina affärer?

    tråkigt att sånt förekommer
    Tror blocket.se har nån variant där både köpare och säljare kan känna sig säkra.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Timmernabben
    Inlägg
    137
    Jag har precis blivit blåst på en affär, satte in pengar för ca 10 dagar sedan.. efter det har han inte svarat på ett pm, på msn svarar han inte hlr.
    Inte så mkt pengar, men iaf..

    Men tycker man borde ha en lista nu, med vilka som är ärliga osv, trött när man inte kan lita på folk.

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Ålem
    Inlägg
    129
    Mycket bra ide, problemet är bara att dom byter nog uppgifter om sig själv när dom märker att dom finns på listan. (nick, namn, adress, msn, tel).

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Timmernabben
    Inlägg
    137
    Givetvis, men jag tänkte mera en lista om de som är bra att handla med.

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Danderyd
    Inlägg
    420
    På Tradera och liknande sajter finns det ett omdömessystem där både köpare och säljare betygsätts. Det fungerar jättebra där.

  13. #13
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Kan det inte ha varit så att personen ville träffa dig och inte dina kompisar? Eller bara skicka turbon på posten?
    Det är väl precis det som är problemet, e han folk skygg?
    Skulle jag ha möjlighet att låta en kompis kolla/hämta grejer till mig så måste det ju vara att föredra både för köpare och om man är seriös säljare?

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957
    Tänker inte hänga ut personen i fråga.

    Jag har skickat ytterligare 2 pm till personen och dom har han/hon läst men svarar inte.

    Så jag ser det så hade personen tänkt att få mig att sätta in pengar utan att skicka något eller skicka något trasigt skit.

    Men när jag sa att mina kompisar kunde komma var det inte intressant längre.
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    978
    Citat Ursprungligen postat av 900turboboy
    Citat Ursprungligen postat av Lusse
    skulle det inte komma en funktion som typ på tradera där man har omdömmen som säljare och köpare så man ser lite hur personen är i sina affärer?

    tråkigt att sånt förekommer
    Tror blocket.se har nån variant där både köpare och säljare kan känna sig säkra.
    Jag dom har väll någon variant du köparen sätterin pengar till blocket, dom betalas inte ut förrän köparen sedan fått varan.....eller nått åt det hållet.
    Annars funkar posten eller bussgods "förskottstjänst" bra.
    Andreas Palm / Borås
    X-saabare kör numera något påställd Subaru Impreza Gt

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    589
    Citat Ursprungligen postat av Laspalmas
    Citat Ursprungligen postat av 900turboboy
    Citat Ursprungligen postat av Lusse
    skulle det inte komma en funktion som typ på tradera där man har omdömmen som säljare och köpare så man ser lite hur personen är i sina affärer?

    tråkigt att sånt förekommer
    Tror blocket.se har nån variant där både köpare och säljare kan känna sig säkra.
    Jag dom har väll någon variant du köparen sätterin pengar till blocket, dom betalas inte ut förrän köparen sedan fått varan.....eller nått åt det hållet.
    Annars funkar posten eller bussgods "förskottstjänst" bra.
    Internetgirot du tänker på.

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Citat Ursprungligen postat av pumpe3
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Kan det inte ha varit så att personen ville träffa dig och inte dina kompisar? Eller bara skicka turbon på posten?
    Det är väl precis det som är problemet, e han folk skygg?
    Skulle jag ha möjlighet att låta en kompis kolla/hämta grejer till mig så måste det ju vara att föredra både för köpare och om man är seriös säljare?
    Jo, det har du rätt i. Det jag skrev var väl inte så uttänkt.

  18. #18
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939
    Citat Ursprungligen postat av Carl 1918
    På Tradera och liknande sajter finns det ett omdömessystem där både köpare och säljare betygsätts. Det fungerar jättebra där.
    Det här var en bra idé, inte enbart för köp/sälj. Jag får suga på karamellen ett tag ...
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  19. #19
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Citat Ursprungligen postat av root
    Citat Ursprungligen postat av Carl 1918
    På Tradera och liknande sajter finns det ett omdömessystem där både köpare och säljare betygsätts. Det fungerar jättebra där.
    Det här var en bra idé, inte enbart för köp/sälj. Jag får suga på karamellen ett tag ...
    Det allra minsta man kan begära är kompletta uppgifter om personen och kanske någon som godkänner personer som vill ha status som säljare.
    Finns många kända personer här och dom kan man ju köpa utav utan att oroa sig men dom som annonserar och bara har 3 post dom kan man inte annat än ifrågasätta.
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  20. #20
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    System med omdömen bygger på att folk verkligen bemödar sig om att sätta omdömen - ärliga sådana.

    Sen kan det vara svårt för någon som gör cirka en enda köpes/saluaffär vartannat år att dra på sig ett rättvisande omdöme. Alla är inte högfrekventa proffshandlare.

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

Liknande ämnen

  1. Vad har folk för försäkringsomfattning?
    Av PartyDavid i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-03-11, 23:33
  2. Vad kör folk här med för chip i 9-3ss?
    Av Voyce i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 11:44
  3. Trött på Oseriöst folk
    Av Direkta i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 09:35
  4. Hur tänker folk eg?
    Av Mr_SunBear i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-09, 02:31
  5. Vad är det för fel på folk?!
    Av _Strongman_ i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 18:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •