Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Kortslutning i larmet/c låset!? :S

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    99

    Kortslutning i larmet/c låset!? :S

    Har en saab og 9-3 aero med as3. Var och skulle meka in ett slutsteg idag, kopplade bort original steget . Sen mätte jag upp strömkablarna till slutsteget dom gav ju runt 12 volt. så då var det ju finemanag bara att kapa in sig där och sätta in ett nytt steg ist för original.
    klåfingrig som jag är tar jag en avbitare och klipper av både jord och ström i ett knips. Dom måste då ha fått kontakt i varandra eller ngt, för det framkallades en liten gnista vill jag minnas. jaja tänkte jag sen fortsatte jag koppla men den ville inte ge ström till steget, vafan äre nudå. Då mätte jag upp kablarna då ger dom helt plötsligt bara 0,45 volt!.... vafan får väl dra nya kablar imorn, så tänkte inte mer på det utan for iväg och när jag väl var hemma så vägrade bilen låsa sig eller larma med nyckeln!.... den ge rinte felmedd på dåligt batteri i siden provade extranyckeln den ville inte heller fungera! vad kan jag ha pajjat denna gg då! :/

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 953

    Re: Kortslutning i larmet/c låset!? :S

    Citat Ursprungligen postat av Grout.
    klåfingrig som jag är tar jag en avbitare och klipper av både jord och ström i ett knips. Dom måste då ha fått kontakt i varandra eller ngt, för det framkallades en liten gnista vill jag minnas.
    KLANT!!!

    Med stor sannolikhet behöver du bara en ny säkring...

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    99
    haha todde jag hade häktat ifrån batteriet :P.... Jo var bara en 30A som satt på högtalarna och centrallåset

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •