Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Smäller och knastrar i högtalarna...

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    256

    Smäller och knastrar i högtalarna...

    Hej, har problem med att det smäller och knastrar i högtalarna varje gång jag sätter igång stereon. Tror det har blivit glapp i kontaktytan mellan fronten och själva stereon, för när jag trycker lite lätt på fronten när stereon är igång eller att bilen skakar lite så börjar det smälla och ha sig...

    Är det bara att byta skiten eller har någon nåt tips på vad det kan vara? Är ej originalgrejor. Sitter även slutsteg om det har nån betydelse?
    Är ruskigt dålig på detta med billjud...

    Tacksam för svar...

    Mvh
    900 Turbo -97

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    123

    Re: Smäller och knastrar i högtalarna...

    Citat Ursprungligen postat av Fisherboy
    Hej, har problem med att det smäller och knastrar i högtalarna varje gång jag sätter igång stereon. Tror det har blivit glapp i kontaktytan mellan fronten och själva stereon, för när jag trycker lite lätt på fronten när stereon är igång eller att bilen skakar lite så börjar det smälla och ha sig...

    Är det bara att byta skiten eller har någon nåt tips på vad det kan vara? Är ej originalgrejor. Sitter även slutsteg om det har nån betydelse?
    Är ruskigt dålig på detta med billjud... :rolleyes:

    Tacksam för svar...

    Mvh
    Du kan ju alltid testa med att ta en tops och doppa i lite kemisk ren sprit eller bensin, isopropanol t.e.x. och rengöra kontaktytorna både på fronten och på själva stereon då det kan skapas som en "osynlig" beläggning på dem..

    Fungerar inte det kan det ju vara idé att lämna in den hos någon radioreparatör om det är en dyrare maskin, var dock beredd på att få punga ut med allt från en femhundring till säkert femtonhundra..
    Är det en billigare maskin kanske det är lika bra att satsa på en ny.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    256
    Tack för svaret... Får ta och testa med att göra rent och lägga på lite kontaktspray. Funkar det inte får jag väl köpa en ny.

    Mvh
    900 Turbo -97

Liknande ämnen

  1. Smäller till i högtalarna när steget stängs av, vad göra?
    Av Frogfoot i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2021-11-24, 19:49
  2. Smäller i högtalarna vid avstängning.
    Av Henke Nordin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 16:11
  3. Smäller till i högtalarna när jag stänger av bilen
    Av wrath_child i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 20:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •