Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Motorstörning 9-3 1,9 TID

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    538

    Motorstörning 9-3 1,9 TID

    Hej.

    Någon som råkat utför att motorlampan tänds samt att effekten helt försvinner? Min 9-3 SC tid gjorde så i måndags. Det hela började med en hel del tjuvstopp, dvs svårt att krypstarta med lågt varv. Känns som när mängsmätaren la av på 2,2 tid:en. Samma fel här, ny mängdmätare men bilen har fortfarande ingen ork. I går la nästa mängdmätare av, lampan tändes igen. Nu står bilen på verkstad. Någon annan som råkat ut för liknande fel? Bilen har gått 4100 mil sedan september utan några större fel innan.

  2. #2
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322

    Re: Motorstörning 9-3 1,9 TID

    Citat Ursprungligen postat av Michael Rasmussen
    Hej.

    Någon som råkat utför att motorlampan tänds samt att effekten helt försvinner? Min 9-3 SC tid gjorde så i måndags. Det hela började med en hel del tjuvstopp, dvs svårt att krypstarta med lågt varv. Känns som när mängsmätaren la av på 2,2 tid:en. Samma fel här, ny mängdmätare men bilen har fortfarande ingen ork. I går la nästa mängdmätare av, lampan tändes igen. Nu står bilen på verkstad. Någon annan som råkat ut för liknande fel? Bilen har gått 4100 mil sedan september utan några större fel innan.
    Förmodligen partickelfiltret som är "tätt". Man har lite prob. med EGR-ventil och just fribränning av partickelfiltret på vissa bilar som förmodligen körs på nå't speciellt sätt. Det kommer snart ny mjukvara till motorstyr snart som ska eliminera dessa problem. Slutsats beträffande dessa problem, de 9-3/9-5 förare som kör mycket kortkörning, sällan ute på motorvägen i långa etapper, sällan "drar ur motorn" råkar ut för dessa symptom mycket oftare än de som kör tvärt om! Måste däremot säga att som vi ser det, denna motormodell fungerar MYCKET bra.
    Hr. Boost kommer kanske att rätta mig och min info, men de uppgifter jag har kommer från mina kontakter med "huset".

    Så Michael, kör till din närmsta Saabverkstad, där fixar man till ditt prob. snabbt.
    /NKP
    Swedish performance

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    538
    Jag har ju bara långkörning, 90% motorväg och sällan under 6-10 mil i stöten. Kan vara filtret ialla fall kanske? Men bilen har ju rullat över 4000 mil på ett halvtår så korta turer är det ialla fall inte frågan om.

    MVH Michael

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    trollhättan,alingsås
    Inlägg
    389
    känner igen felet . troligen kan det bero på att ställdon för förbranning cirkulationen kärvar..
    men lämna in den på verkstad du har ju garanti

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •