Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: SAAB, 2003-navigering - uppdatering ?

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    SAAB, 2003-navigering - uppdatering ?

    Hej,

    Jag har kollat runt lite efter möjligheter att uppgradera min nuvarande original-navigering (2003) (Se 'Familjebil' i signatur) men höll på att ramla av stolen när jag fick höra prislappen på hur mycket SAAB ville ha för uppgraderingen - 5000.- SEK !

    Så, nu tänkte jag höra efter med er - vad är det för typ av media som navigeringsmediat lagras i? Är det en DVD? (Var sitter läsaren isf?)

    Vem är det som tillverkar skivan (om det är en sådan), formatet på den etc? All info mottages tacksamt!
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 894
    Jag e me nyfniken
    För det borde väl komma uppdateringar va ?
    9-3 Aero Sc ttid
    The Red Rocketeer

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    311
    Medlem#
    6073
    i min bil sitter dvd spelaren till navigatorn i bakluckan på vänster sida..
    jag är själv ute efter någon uppdatering.. har kollat efter nån "ful" verision, men det verkar dåligt med det.. konstigt nog

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939
    Lokaliserade spelaren, och har gått igenom skivan utan att bli så mycket klokare.

    Har fått prisuppgift på strax över 2000 spänn för en uppdateringsskiva med enbart Sverige och Danmark på, fler än så så fick man betala tillägg per land om jag förstod det rätt.

    Nu ska jag suga på karamellen och fundera över om det är värt pengarna ... känns lite dåligt att få betala sådana hutlösa pengar för uppdateringar av kartorna!
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    29
    Kan man se vilken version man har i navigatorn då?
    Förre ägaren till min bil sa att navi`n var nyss uppdaterad, men det vet man ju inte om det stämmer.....

    mvh Mikael

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939
    Citat Ursprungligen postat av Blonke
    Kan man se vilken version man har i navigatorn då?
    Förre ägaren till min bil sa att navi`n var nyss uppdaterad, men det vet man ju inte om det stämmer.....
    Tror du kan få fram det i nån av menyerna, kan kolla nästa gång jag går ut, men det var rätt logiskt att hitta dit har jag för mig så gör gärna ett försök.

    Alternativ två är ju att ta ut skivan, och läsa filen VERSION.TXT från den i nån dator - då vet du också vilken version du har.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    29
    Ok.......tackar "root"

    mvh Mikael

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 167
    Små serier och speciallösningar. Det är därför man inte skall välja ett system från en fordonstillverkare.
    Köp istället Garmin exempelvis.

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939
    Citat Ursprungligen postat av Trued
    Små serier och speciallösningar. Det är därför man inte skall välja ett system från en fordonstillverkare.
    Köp istället Garmin exempelvis.
    Grejen här är ju att det inte är så mycket speciallösning över den här navigatorn, och lik förbannat är det svindyrt med mediat. Navigatorn som sitter i vår 9-5a är en Kenwood KNA-DV2200, vilket också är det som står tryckt på skivan - dock tillsammans med SAABs logotyp.

    http://www.testberichte.de/test/prod...00_p19136.html
    http://www.google.se/search?hl=sv&cl...S%C3%B6k&meta=

    Hittar man media för DV2200an så borde det rimligtvis fungera i navigatorn, även om jag gärna vill testa det själv innan jag säger att det verkligen fungerar.

    Prislista från ett företag i UK: http://www.caraudiodiscount.com/acatalo ... ories.html

    £249.99 ! Otroligt...

    Edit: "KNA-DV2200" hette den visst, fick upp andra sökresultat på det. My bad. SAABs variant heter KNA-DV2200/S.
    Edit2: Hittade lite prislistor också...
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  10. #10

    DVD Media för Kenwood KNA-DV2200

    Hej saab forum

    Vill meddela att jag har uppdaterat min DVD media till Kenwood KNA-DV2200 med en orginal skiva från Kenwood (KNA-MP225) och har kartor för 2005-2006. Klart bättre än Saab orginalet från 2002 i vartfall. Jag har en Saab 9-5 vector men Navigator från 2003. Denna fungerar fint och är klart billigare än saabs orginal ca 3000 SEK istället för Saabs som kostar över 5000 spänn. Den enda skillnaden är att det står Kenwood istället för Saab på skärmen när man startar bilen men det kan jag leva med. Jag hittade denna skiva på nätet. (sök på KNA-MP225).

    PS det går givetvis att göra backup på denna DVD!!!

    MVH
    Nisse

  11. #11
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 894

    Re: DVD Media för Kenwood KNA-DV2200

    Citat Ursprungligen postat av Nisse1001
    Hej saab forum

    Vill meddela att jag har uppdaterat min DVD media till Kenwood KNA-DV2200 med en orginal skiva från Kenwood (KNA-MP225) och har kartor för 2005-2006. Klart bättre än Saab orginalet från 2002 i vartfall. Jag har en Saab 9-5 vector men Navigator från 2003. Denna fungerar fint och är klart billigare än saabs orginal ca 3000 SEK istället för Saabs som kostar över 5000 spänn. Den enda skillnaden är att det står Kenwood istället för Saab på skärmen när man startar bilen men det kan jag leva med. Jag hittade denna skiva på nätet. (sök på KNA-MP225).

    PS det går givetvis att göra backup på denna DVD!!!

    MVH
    Nisse
    Låter mkt intressant
    9-3 Aero Sc ttid
    The Red Rocketeer

  12. #12
    jag har en dv2100 från usa vill veta om min tar svenska skivor.

    O sen så kommer en ny verision i december.

  13. #13

    Inga fler uppgraderingar

    Kolla upp i UK ang uppdateringarav KNA-MP225 till Kenwood KNA-DV2200 navigatorn och enligt dom fanns det inga planer på att denna skulle uppgraderas 2007. Är det någon som vet mer så hör gärna av er hit

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Vasa i Finland
    Inlägg
    13

    Re: SAAB, 2003-navigering - uppdatering ?

    Citat Ursprungligen postat av root
    Hej,

    Jag har kollat runt lite efter möjligheter att uppgradera min nuvarande original-navigering (2003) (Se 'Familjebil' i signatur) men höll på att ramla av stolen när jag fick höra prislappen på hur mycket SAAB ville ha för uppgraderingen - 5000.- SEK !

    Så, nu tänkte jag höra efter med er - vad är det för typ av media som navigeringsmediat lagras i? Är det en DVD? (Var sitter läsaren isf?)

    Vem är det som tillverkar skivan (om det är en sådan), formatet på den etc? All info mottages tacksamt!
    Det är en Dual leyer DVD- skiva med 8.4 gb material i skivan och det är hela europa i den.

    Den här skivan är väl nyast 2005 -2006 http://www.justkenwood.co.uk/stock01/knamp225.asp

    Har en kenwood i min bil och funkar ok, det går nog att kopiera om man rätta "maskiner"
    Saab 9-5 Aero BP Hirsch ,-11
    Saab 900 2.3 cab -95
    Bmw K 1200 LT-05

  15. #15

    Uppgradering

    Kenwood kommar ut med en ny DVD karta i september/Oktober till 9-5 enligt SAAB.
    ~ 9-5 AERO SC ~

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Uppgradering

    Spelaren som hör till Kenwooden - vill den ha DVD+DL eller DVD-DL ?
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  17. #17

    Skiva

    Den skiva som jag har är en DVD+R DL.
    ~ 9-5 AERO SC ~

Liknande ämnen

  1. Saab 9-5 Aero, uppdatering 23/5
    Av Owla i forum Projekt
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 12:55
  2. 9-3, Uppgradering navigering Saab Infotainment Plus, 2006
    Av Nbbpatrik i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-26, 18:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •