Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: bilstereonovis & utriven stereo

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    18

    bilstereonovis & utriven stereo

    I min bil (ng900 -96) har det förmodligen suttit ett AS3 (jag har basar i dörrarna), men någon tidigare ägare har väl sålt huvudenheten och slutsteget separat. I bilen sitter nu en halvdefekt panasonic som bara ger ljud på vänster kanal och inte till basarna i dörrarna.

    Jag är inte ute efter något monsterljud, bara en stereo som kan ge OK ljud i alla installerade högtalare för en liten peng.

    Går det att koppla in dörrbasarna i en standardstereo utan slutsteg? I så fall borde det väl "bara" vara att dra lite kablar till där slutsteget en gång suttit, och koppla samman?

    Tips och råd? Köpa och koppla själv? Bra butik med bra bemötande av icke-expertkunder mellan Uddevalla och Göteborg? Köpa begagnat?

    Ett förtydligande: Jag vet ingenting om billjud.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    493
    Medlem#
    4025
    Tja, du har ju mds-butiken i uddevalla...samt brl i trollhättan som jag varmt kan rekommendera, bra service och inte alltid omöjliga när det gäller priserna....

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318

    Re: bilstereonovis & utriven stereo

    Citat Ursprungligen postat av Ammedalen
    I min bil (ng900 -96) har det förmodligen suttit ett AS3 (jag har basar i dörrarna), men någon tidigare ägare har väl sålt huvudenheten och slutsteget separat. I bilen sitter nu en halvdefekt panasonic som bara ger ljud på vänster kanal och inte till basarna i dörrarna.

    Jag är inte ute efter något monsterljud, bara en stereo som kan ge OK ljud i alla installerade högtalare för en liten peng.

    Går det att koppla in dörrbasarna i en standardstereo utan slutsteg? I så fall borde det väl "bara" vara att dra lite kablar till där slutsteget en gång suttit, och koppla samman?

    Tips och råd? Köpa och koppla själv? Bra butik med bra bemötande av icke-expertkunder mellan Uddevalla och Göteborg? Köpa begagnat?

    Ett förtydligande: Jag vet ingenting om billjud.
    Sök på bildelsbasen efter orginalgrejjor, plugg and play så att säga och ljutet är i AS3 helt okey.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    18

    Re: bilstereonovis & utriven stereo

    Citat Ursprungligen postat av Hotrodder
    Sök på bildelsbasen efter orginalgrejjor, plugg and play så att säga och ljutet är i AS3 helt okey.
    Bra idé! Har letat på blocket och tradera innan. Glest mellan exemplaren och tokiga priser...

    Hur är det kopplat i original? Går allt ljud via slutsteget, eller är det bara dörrhögtalarna? Skiljer det på själva huvudenheten mellan AS2 och AS3? Det står angivet på vissa av enheterna "ej kod" och "kod saknas". Innebär det problem?

    Off topic: Bildelsbasen och lagabasen är en sån riktigt bra idé, bara att nästan ingen anger priser, utan man måste alltid göra en prisförfrågan. Jag kan inte se vad de vinner på att inte ange ett pris.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Inlägg
    153
    Stick till en utav MDS butiker, ta med dig bilen så kan de kolla precis vad du behöver...alltid enklast så! De brukar även kunna stå för installation om du köper grejorna, de är riktigt shyssta killar (de gånger jag har varit där)

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    18

    Kompatibilitet NG900 & 9-3

    Hur kompatibel är en stereo från en Saab 9-3 med en NG900? Går det att sätta i en sån? Och för tydlighets skull - bilen är en NG900 av 96 års modell.

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    548

    Re: Kompatibilitet NG900 & 9-3

    Citat Ursprungligen postat av Ammedalen
    Hur kompatibel är en stereo från en Saab 9-3 med en NG900? Går det att sätta i en sån? Och för tydlighets skull - bilen är en NG900 av 96 års modell.
    Allt går väll, men trycker du i en cd från en 9-3 åker du samtidigt på att byta hela kabelstammen om du vill få det att lira ihopp..
    Saab 9-5 -01 Automat

Liknande ämnen

  1. Vad är fel på min stereo?
    Av simpann i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 12:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •