Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: hur täta oljeläckage?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    79

    hur täta oljeläckage?

    min gamle bil har börjat läcka olja och de är rätt jobbigt att behöva fylla på med ny olja hela tiden.. så jag undrar hur man ska täta denna läcka jag är rätt så säker på att de läcker mellan växellåda och motor iaf..

    har varit tätt i några månader (efter växellådsbyte) men nu för ngn vecka sedan har de börjat att droppa olja..

    jag känner mig inte så sugen att lyfta ur motorn, dela på växellåda och motor för att fixa packningen..

    så jag undrar fall de finns ngt enklare sätt att gå tillväga??
    og900 T16 LUX -86
    gasar tills de rasar :P

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1 154
    Verkar som det varit ojämnt åtdraget. Och NEJ. Det finns inte mycket mer att göra än att sabba en hel helg igen. Lyfta ur osv. Eller ta oljespillet med ro o fylla på efterhand. Tyvärr vet jag inget annat sätt. Innan ja lärde mig momentdra så gjorde jag själv dito på en 5-6 stycken.

    Ät mer glass.
    9-5AEROkombi -02/ 9-3SS 1,8t-03( 9K 2,3T-200 -91SÅLD)

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    79
    Citat Ursprungligen postat av glassguran
    Verkar som det varit ojämnt åtdraget. Och NEJ. Det finns inte mycket mer att göra än att sabba en hel helg igen. Lyfta ur osv. Eller ta oljespillet med ro o fylla på efterhand. Tyvärr vet jag inget annat sätt. Innan ja lärde mig momentdra så gjorde jag själv dito på en 5-6 stycken.

    Ät mer glass.
    du tror inte att de skulle funka att lossa och dra åt dom igen
    og900 T16 LUX -86
    gasar tills de rasar :P

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1 154
    Den där jävla pckningen "sätter" sig o då kan den börja läcka på andra gaveln istället. har de sista gångerna använt de röda kladdet oxå. På både låda o block lite tunt. Lättare å få packningen å sitta rätt innan montering. Och momentdra med rätt sekvens. Alltså börja på skruv ett o sen 18 osv. minst två varv. Kommer inte ihåg vilken ordning längre men det finns beskrivet i rephandboken iaf.

    Lycka till.
    9-5AEROkombi -02/ 9-3SS 1,8t-03( 9K 2,3T-200 -91SÅLD)

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    79
    Citat Ursprungligen postat av glassguran
    Den där jävla pckningen "sätter" sig o då kan den börja läcka på andra gaveln istället. har de sista gångerna använt de röda kladdet oxå. På både låda o block lite tunt. Lättare å få packningen å sitta rätt innan montering. Och momentdra med rätt sekvens. Alltså börja på skruv ett o sen 18 osv. minst två varv. Kommer inte ihåg vilken ordning längre men det finns beskrivet i rephandboken iaf.

    Lycka till.
    tror du man lyckas att göra de med motorn imonterad blir såå himla mycket mindre arbete då inga fler tips??
    og900 T16 LUX -86
    gasar tills de rasar :P

Liknande ämnen

  1. täta kamkedjekåpan
    Av blanks i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-07-06, 18:51
  2. täta suflett 9-3 cab?
    Av brandcore i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 17:34
  3. Täta växellåda..
    Av Rejvscorpio i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 12:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •