Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: nackdelar vid chiptrim?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Orust/henån
    Inlägg
    261

    nackdelar vid chiptrim?

    Tjenare!

    Tänkte lämna in bilen hos Stemek snart (speedparts) för steg 1 uppgradering.

    Vill bara veta av de som har erfarenhet av deras chip eller ett steg 1 överhuvudtaget.

    Hur stor är chansen att man får problem med bilen efteråt?

    (då jag är väldigt beroende att alltid ha bilen fungerande)

    Hur brukar ett f-bolag ställa sig till att en bil är chippad vid krock tex, märker dom det?

    bilen finns i min sign.länk

    Mvh/ Tobbe
    Mvh. Tobbe
    Ta gärna en titt på Saaben...
    http://www.garaget.org/show.php?car=2287

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    örebro/bonnavischan
    Inlägg
    591
    tja jag har kört med speedparts steg3 i 10k och aldrig haft problem med att bilen har krånglat pga av mjukvaran. men körbarheten på "bsr" speedparts trimmet är väl lite si och så. det är min åsikt.
    9-3 aero sportcombi. Lite "tunad"
    http://www.garaget.org/Pekkis
    Livet är inte bara en lek det är en dans på rosor också!

  3. #3
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 201

    Re: nackdelar vid chiptrim?

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe-9,3 aero
    Hur stor är chansen att man får problem med bilen efteråt?Mvh/ Tobbe
    De kan säkert bjuda på ett program med stor chans.

    Be istället att få ett väl utprovat steg1 med liten RISK för framtida bekymmer.

    Är bilen frisk från början skall allt lira vid steg1. Firman tar väl en provtur med en TechII när det är klart eller ?

    BSR brukar ju vara lite heta på gaspedalen. Körbarheten brukar inte riktigt motsvara betyget 5.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Orust/henån
    Inlägg
    261
    nu hängde jag inte med...

    speedparts steg 1 är väl ordentligt testat?
    Mvh. Tobbe
    Ta gärna en titt på Saaben...
    http://www.garaget.org/show.php?car=2287

  5. #5

    Klargörande.

    När det gäller trimprogram har Speedparts egna lösningar (dvs ej BSR trim) till flera bilmodeller. (justerad text)
    Gäller det Steg 2-3 har vi ej heller samma typ av framrör/avgassystem.
    "Speedparts produkter" är således ej synonymt med BSR:s motsvarande utföranden.

    Mvh
    Rolf BSR

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    örebro/bonnavischan
    Inlägg
    591

    Re: Klargörande.

    Citat Ursprungligen postat av Rolf på BSR
    När det gäller trimprogram har Speedparts egna lösningar (dvs ej BSR trim) till flera bilmodeller. (justerad text)
    Gäller det Steg 2-3 har vi ej heller samma typ av framrör/avgassystem.
    "Speedparts produkter" är således ej synonymt med BSR:s motsvarande utföranden.

    Mvh
    Rolf BSR
    jag ber om ursäkt Rolf
    9-3 aero sportcombi. Lite "tunad"
    http://www.garaget.org/Pekkis
    Livet är inte bara en lek det är en dans på rosor också!

  7. #7
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 894
    Medlem#
    2959

    Re: Klargörande.

    Citat Ursprungligen postat av Rolf på BSR
    När det gäller trimprogram har Speedparts egna lösningar (dvs ej BSR trim) till flera bilmodeller. (justerad text)
    Gäller det Steg 2-3 har vi ej heller samma typ av framrör/avgassystem.
    "Speedparts produkter" är således ej synonymt med BSR:s motsvarande utföranden.

    Mvh
    Rolf BSR
    Tack för klargörandet Rolf! Vi har svävat i ovisshet en tid nu.

    Mvh Stoffe

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 030
    Har kört med Bsr till min bil i ca 1 år och inte haft några problem alls!!

    Det är nog snarare Hårdvaran som kan orsaka fel än Mjukvaran!!!

    /A
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrort!
    Inlägg
    1 918
    Citat Ursprungligen postat av Ekan
    Har kört med Bsr till min bil i ca 1 år och inte haft några problem alls!!

    Det är nog snarare Hårdvaran som kan orsaka fel än Mjukvaran!!!

    /A
    jasså..? visst kan hårdvaran ställa till det i vissa lägen..men man "hör" ser allt för ofta att mjukvaran inte är nått vidare..
    Reality beats fiction.
    Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
    Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.

  10. #10
    har nu kört bsr steg 1 några månader och jag tycker körbarheten ökat=bättre. Gasrespons är mycket trevligare.

    Det enda jag märker är att man ibland hellre skulle vilja att den matade på med en högre växel istället för att göra en kickdown och växla ner eftersom vridet är så bra vid låga varv. Jag har automat.
    SAAB 9-5 -00 2.3t svart steg 1

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 194

    Re: Klargörande.

    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Tack för klargörandet Rolf! Vi har svävat i ovisshet en tid nu.

    Mvh Stoffe
    Ovisshet ? det har vi ju vetat hur länge som helst att det är autotune som förser speedparts med deras trimmchip och inte bsr.
    Sunshine

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    236
    Jag hadde steg1 från speedparts i min förra 9-5a en 2.0t aut hadde steget i över 1år utan några som hällst problem inte ens saab försäkring sade något när jag skulle byta turbon på maskinförsäkringen .
    Nu har jag en 9-5 2.3t aut med steg1 från speedparts och är väldigt nöjd.

  13. #13

    Lite tydligare ...

    Kan väl också tillägga att det som är BSR produkter framgår detta tydligt på Speedparts hemsida.

    Alla ursäkter godtages ;-)

    Mvh
    Rolf
    BSR

Liknande ämnen

  1. För och nackdelar med E85
    Av saabsport83 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 15:42
  2. Avgasbandage för och nackdelar
    Av Olof i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 08:46
  3. Nackdelar med 2.0t från -01
    Av bottenvrid i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 22:19
  4. För & nackdelar 9000 t
    Av kikkan i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-24, 21:22
  5. För/nackdelar med DI+apc vs DI/apc
    Av johamn i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-07, 14:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •