Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: OG900 startar inte

  1. #1

    OG900 startar inte

    Brorsans bil startar inte längre. Bilen startade på parkeringsplatsen, men efter två meter hickade den till och dog. Sedan dess startar den inte längre. Den gör något litet tändande ibland, men vill inte gå.

    Bränslepumpen går, man hör att den surrar när man försöker starta. Gnista kommer också. Men om man lossar på kallstartsspridaren, så kommer det ingen bensin där. Förmodar att hela eller delar av insprutningen saknar ström?

    På min egen bil, som också har L-jetronic, så finns det ett relä som matar insprutningen med ström. Finns det något sådant på saab också? Var sitter det i såna fall?

    Bilen har blivit sån här en gång tidigare, men då ville den plötsligt starta igen efter ett tag. Tyder på glapp någonstans, frågan är vart?

    Någon som har någon idé eller kanske vet var relät sitter? Bilen är alltså en 900i 16V -89

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    38
    Tjenare!

    Hade typ samma problem med min och då var det relät den sitter i säkringsdosan i motorrummet står på locket.
    Så var det iaf på min, att ett stift på relät satt glappt och så bytte jag den och det funkar kör med bilen nu och går bra.

    M.v.h Mattias
    Kör Saab Og9-3 Aero!!
    www.garaget.org/?car=51817

  3. #3
    Kollade bland reläna där, men hittade inget som verkade ha med motorn att göra? Kanske är det som heter "tändningslås" i såna fall?

    Tack för tipset i alla fall, skall kolla närmare på reläna

Liknande ämnen

  1. OG900 med Touchgard startar inte (nu gör den det :))
    Av Turbovin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2015-04-10, 17:06
  2. OG900 startar inte
    Av Mr_SunBear i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-14, 00:28
  3. Motorn startar inte på Og900 T8
    Av jayzon i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 10:32
  4. Og900 startar inte när den är varm
    Av zengir i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-26, 01:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •