Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: så nu är multimedia prylen köpt till bilen :D

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 180

    så nu är multimedia prylen köpt till bilen :D

    Blev en 1 DIN P4 mini-pc med 2 ghz, 40 gb disk, 512 ram, gps, dvd-r.
    Ska beställa även en tft 7" touchscreen som ska kopplas in till denna. Får det levererat innan julafton .......... *älskar tomten*

  2. #2
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 001
    Medlem#
    4706

    Re: så nu är multimedia prylen köpt till bilen :D

    Citat Ursprungligen postat av zsh
    Blev en 1 DIN P4 mini-pc med 2 ghz, 40 gb disk, 512 ram, gps, dvd-r.
    Ska beställa även en tft 7" touchscreen som ska kopplas in till denna. Får det levererat innan julafton .......... *älskar tomten*
    Skall oxå beställa till min i nästa vecka... har visserligen sagt det sen i september

    Vart beställde du ifrån?
    Vad för nån skärm blir det?

    M.v.h. Andreas J.

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 180

    Re: så nu är multimedia prylen köpt till bilen :D

    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Citat Ursprungligen postat av zsh
    Blev en 1 DIN P4 mini-pc med 2 ghz, 40 gb disk, 512 ram, gps, dvd-r.
    Ska beställa även en tft 7" touchscreen som ska kopplas in till denna. Får det levererat innan julafton .......... *älskar tomten*
    Skall oxå beställa till min i nästa vecka... har visserligen sagt det sen i september

    Vart beställde du ifrån?
    Vad för nån skärm blir det?

    M.v.h. Andreas J.
    pc från sdlsystem.se
    skärm vet jag inte ... också från de lr från mp3car.com..............vill ha en lillputt lr vad den heter, 7" touch. De är rätt bra och billiga....

    sen är det lite annat skit typ fm modulator mm då jag vill behålla saabs original stereo + rattstyrning. Uppdaterar kanske till as3 så kan jag köra datorn till line-in.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Under Bilen
    Inlägg
    46
    Kan tipsa om ebay också.
    Heter även Airflow här, men det har hänt he... med det kontot..

  5. #5
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 640
    Fräniga prylar helt klart...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    674
    Var har du läst att Lilliput är bra? Har bara hört att folk har problem med dem. Touch-funktionen som försvinner när skärmen blir varm, elförsörjningen som brinner upp etc. Jag har också funderat på en Lillputt men lägga 2k på en problemskärm har man ju ingen lust med.
    NG 9-3 1.8 biopower automat 2009

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 180
    Citat Ursprungligen postat av Günter
    Var har du läst att Lilliput är bra? Har bara hört att folk har problem med dem. Touch-funktionen som försvinner när skärmen blir varm, elförsörjningen som brinner upp etc. Jag har också funderat på en Lillputt men lägga 2k på en problemskärm har man ju ingen lust med.
    ptja lite överallt bla på zatzy där det är flera som har köpt. De prisade dessa för deras bild............kanske de vanliga som är ok utan TS funktionen?

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Amerikatt
    Inlägg
    1 426
    Lilliput är väl den skärm som det säljs flest av just nu så det vore ju konstigt om det inte vore den skärm som folk har mest problem med.

    Jag har också köpt en Lilliput, mest på grund av priset, men att den sedan verkar ha lite bättre bild än ex. Xenarc gör ju inte saken sämre.


    /Magnus
    Har - Audi Q5 S-Line "MuttCab"
    Hade - Saab 9-5 Aero "Grålle"
    Reflections by George Carlin: "Have you ever noticed?
    That anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac."

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    674
    Såg precis att den svenska sidan tog 3440:- för en lilliput utan logga Kolla den här länken där samma skärm kostar 1950 kr med frakt o allt.

    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 05511&rd=1
    NG 9-3 1.8 biopower automat 2009

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 180
    mm sen orkar inte jag handla via ebay, man vet fan aldrig om man blir blåst lr inte.............

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    674
    3278 feedbacks varav 98,8% positiva! Det är extremt bra feedback kan ja lova. Finns alltid några personer som klagar på att kartongen var ful eller sånt. Skulle våga sätta en banan på att du inte blir blåst.
    NG 9-3 1.8 biopower automat 2009

  12. #12
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 180
    Citat Ursprungligen postat av Günter
    3278 feedbacks varav 98,8% positiva! Det är extremt bra feedback kan ja lova. Finns alltid några personer som klagar på att kartongen var ful eller sånt. Skulle våga sätta en banan på att du inte blir blåst.
    vad är risken att åka på tull skit? och hur mycket blir det isf?
    sen kan man glömma allt vad garanti heter...

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    674
    Har aldrig åkt på tull från Hong Kong och ja har handlat en hel del därifrån. Tullen verkar ha mer koll på USA-paket. Till skillnad från USA så brukar inte kineserna vara petiga med att fuska me tullvärdet heller. Ifall du skulle åka på tull o moms så landar det på ca 35-38% av det värde som anges på paketen inkl frakt. Dvs, står det 50 hongkong dollar på paketen så orkar dom inte bry sig.

    Garantin är förstås den stora grejen här. Man får lite extra jobb ifall den går sönder. Men man får 2 skärmar till priset av en, så köp 2 och ha en i reserv
    NG 9-3 1.8 biopower automat 2009

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Amerikatt
    Inlägg
    1 426
    CarTFT kör ju en drive ihop med mp3car.com och då kostar skärmen 2350:- plus frakt (förvisso) men inte skulle då jag chansa på Hongkong med allt vad det kan innebära med tull/moms och garantier bara för att spara 500:-

    http://www.cartft.com/shop/catalog/item/?wm_item_id=112

    /Magnus
    Har - Audi Q5 S-Line "MuttCab"
    Hade - Saab 9-5 Aero "Grålle"
    Reflections by George Carlin: "Have you ever noticed?
    That anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac."

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    55
    Jag köpte min lilliput från cartft.com och jag kan bara säga att jag är supernöjd, har haft den i bilen i ca 8 månader nu och den funkar klockrent, har hört att den som haft problem med den har köpt den från Hong Kong.

    Den funkar bra även när det är kallt den blir bara lite mörkare några minuter innan den har hunnit värma upp sig, har lite problem med min hårddisk som inte startar om den är kallare än ca -5.

    Länk till mitt bygge:

    http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... highlight=

  16. #16
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 180
    Citat Ursprungligen postat av weekendowel
    Jag köpte min lilliput från cartft.com och jag kan bara säga att jag är supernöjd, har haft den i bilen i ca 8 månader nu och den funkar klockrent, har hört att den som haft problem med den har köpt den från Hong Kong.

    Den funkar bra även när det är kallt den blir bara lite mörkare några minuter innan den har hunnit värma upp sig, har lite problem med min hårddisk som inte startar om den är kallare än ca -5.

    Länk till mitt bygge:

    http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... highlight=
    ja som sagt jag har inte hört många som klagar....men men köper den nog i Sverige så garantier täcker skiten.....inte så stor skillnad i pris att jag vill köpa från ngn wanker på ebay.

    sett ditt bygge tidigare och det ser jääävligt fint ut. Återkommer med bilder på mina grejor så for jag fått alla delar. Förresten, har du några tips på strömatning.......vad man ska ha för att koppla in till cigguttag t ex? dc-dc ??

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Ö-vik
    Inlägg
    894
    Min bror har en lilliput i sin passat och jag kan lova dig att den monitorn
    har grymmt bra bild och du kan omöjligen bli besviken.
    Audi 80 Quattro

Liknande ämnen

  1. Multimedia bygge
    Av 5tefan i forum Projekt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:29
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 22:31
  3. Vad gör denhär prylen (Omkopplare B202)
    Av SaabAero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-05-31, 12:32
  4. hemsidor multimedia i bil
    Av Turboström i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 16:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •