Sidan 11 av 31 FörstaFörsta ... 91011121321 ... SistaSista
Resultat 201 till 220 av 610

Ämne: Projekt Trubbnos-Aero # En studie i Saabrost #

  1. #201
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Kommer bli riktigt trevligt det här Henrik

    Kul att följa!

    Mvh Michael
    Tackar för det Micke

    Har köpt på mig lite nya delar i form av röd apc-box, länkarm, dörrsidsklädsel, kromlister till kofångare fram, ett rostfritt tanklock, samt en 9000 talladega-ratt med 900-nav, den borde jag nog sätta i aeron när den är klar.



    Har även en fabriksny framruta med rätt toning (brons). Puh! Måtte garaget bli klart snart. Men förvänta er ingen färdig bil än på ett tag. Får bli lite mindre inköp denna månaden, mina nya 17" vinterdäck till 9-3:an gick på en slant

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  2. #202
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 819
    Ang. vindruta så köpte jag en sån med bronstoning för 540:- på Saab här i stan, det är en IHD-ruta, men det syns inte..
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  3. #203
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    33
    Det är en riktigt trevlig läsning och hoppas att du får igång luxen. Det blev ett köp efter några vändor.
    Får komma och se den live till våren och får väl komma i Monten så du får se hur en "Riktigt" Sportbil skall låta.

    /Karl

  4. #204
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av 900 Power
    Ang. vindruta så köpte jag en sån med bronstoning för 540:- på Saab här i stan, det är en IHD-ruta, men det syns inte..
    IHD-ruta? Visste inte att dom var så billiga på Saab, men jag betalade bara 500kr, så det var väl ok tyckte jag.

    Mvh
    Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  5. #205
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av 2t-karl
    Det är en riktigt trevlig läsning och hoppas att du får igång luxen. Det blev ett köp efter några vändor.
    Får komma och se den live till våren och får väl komma i Monten så du får se hur en "Riktigt" Sportbil skall låta.

    /Karl
    Japp! Jag ser fram emot att få höra din montecarlo

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  6. #206
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 144
    Medlem#
    7182
    Ännu mera godis ser jag...

    Har själv en Talladegaratt från en 9000 som jag också funderar på att montera i min og900s. Jag hade för mig att det var samma nav, men så kanske det inte är?

    Mvh

  7. #207
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Ännu mera godis ser jag...

    Har själv en Talladegaratt från en 9000 som jag också funderar på att montera i min og900s. Jag hade för mig att det var samma nav, men så kanske det inte är?

    Mvh
    Tyvärr, det passar icke. Samma splines, men blinkerspinnen skiljer. Tror man kanske kan få på ett 9000 nav på en og900 om man moddar den lite. Vad har du för färg på centrumstrecken? Jag hade gärna velat ha något mer "rödaktigt"
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  8. #208
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 144
    Medlem#
    7182
    Har inte navet i närheten, men om det är som på de andra naven jag sett så kanske det t om går och ta lös pinnen? Vore ju enkelt isåfall. Lite jobbigt utan blinkersretur, men visst går det.

    Har för mig att det var samma färg på centrumstrecken på min också!

    Mvh

  9. #209
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 819
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Citat Ursprungligen postat av 900 Power
    Ang. vindruta så köpte jag en sån med bronstoning för 540:- på Saab här i stan, det är en IHD-ruta, men det syns inte..
    IHD-ruta? Visste inte att dom var så billiga på Saab, men jag betalade bara 500kr, så det var väl ok tyckte jag.

    Mvh
    Henrik
    http://www.ihd-glas.com/shopcart/index.php

    Ett företag i Finland som tillverkar rutor till många bilmärken..
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  10. #210
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Har inte navet i närheten, men om det är som på de andra naven jag sett så kanske det t om går och ta lös pinnen? Vore ju enkelt isåfall. Lite jobbigt utan blinkersretur, men visst går det.

    Har för mig att det var samma färg på centrumstrecken på min också!

    Mvh
    På 900-navet är det bara en pinne som sitter där, går kanske ta bort. På alla 9000-nav jag sett så sitter det ingen lös pinne utan den är ingjuten tillsammans med navet, dvs man får nog slipa bort den. Ta gärna en bild på ditt nav..

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  11. #211
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    [quote=900 Power][quote=henrikg][quote="900 Power":3573a9vs]Ang. vindruta så köpte jag en sån med bronstoning för 540:- på Saab här i stan, det är en IHD-ruta, men det syns inte..[/quote]

    IHD-ruta? Visste inte att dom var så billiga på Saab, men jag betalade bara 500kr, så det var väl ok tyckte jag.

    Mvh
    Henrik[/quote]

    [url="http://www.ihd-glas.com/shopcart/index.php"]http://www.ihd-glas.com/shopcart/index.php[/url]

    Ett företag i Finland som tillverkar rutor till många bilmärken..[/quote:3573a9vs]

    Aha ok! Kan vara bra att veta
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  12. #212
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 144
    Medlem#
    7182
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    På 900-navet är det bara en pinne som sitter där, går kanske ta bort. På alla 9000-nav jag sett så sitter det ingen lös pinne utan den är ingjuten tillsammans med navet, dvs man får nog slipa bort den. Ta gärna en bild på ditt nav..

    /Henrik
    Jag fixar ett par bilder på ratten/navet imorgon, vilket är om ca 3min, men lite längre än så tar det nog...

    Mvh

  13. #213
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 144
    Medlem#
    7182
    Här kommer ett par bilder på ratten. Nu ser jag att man måste slipa bort den fastgjutna "klaffen". Tänkte inte på att den var där också, utan bara de två pinnarna till tutan...

    Tror dock jag har ett nav till en sportratt som suttit i en 99a, det kanske passar om jag har lite tur.



    Mvh

  14. #214
    Steg 2 Saabens avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Hagfors
    Inlägg
    2 077
    [quote=900 Power][quote=henrikg][quote="900 Power":3vqb4u5p]Ang. vindruta så köpte jag en sån med bronstoning för 540:- på Saab här i stan, det är en IHD-ruta, men det syns inte..[/quote]

    IHD-ruta? Visste inte att dom var så billiga på Saab, men jag betalade bara 500kr, så det var väl ok tyckte jag.

    Mvh
    Henrik[/quote]

    [url="http://www.ihd-glas.com/shopcart/index.php"]http://www.ihd-glas.com/shopcart/index.php[/url]

    Ett företag i Finland som tillverkar rutor till många bilmärken..[/quote:3vqb4u5p]

    vad är IHD glas för nåt då? letar själv efter en ny framrutan till saaben..

  15. #215
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Här kommer ett par bilder på ratten. Nu ser jag att man måste slipa bort den fastgjutna "klaffen". Tänkte inte på att den var där också, utan bara de två pinnarna till tutan...

    Tror dock jag har ett nav till en sportratt som suttit i en 99a, det kanske passar om jag har lite tur.

    Mvh
    Precis, klaffen måste bort, eller moddas för att få blinkersåterföring. Vet ej tillverkaren på denna ratt, men det kan vara Momo om det jag läst på nätet stämmer.

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  16. #216
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 037
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Här kommer ett par bilder på ratten. Nu ser jag att man måste slipa bort den fastgjutna "klaffen". Tänkte inte på att den var där också, utan bara de två pinnarna till tutan...

    Tror dock jag har ett nav till en sportratt som suttit i en 99a, det kanske passar om jag har lite tur.

    Mvh
    Precis, klaffen måste bort, eller moddas för att få blinkersåterföring. Vet ej tillverkaren på denna ratt, men det kan vara Momo om det jag läst på nätet stämmer.

    /Henrik
    Lyft bort rattcentrum så lär det stå MOMO inpräntat. Ang dom där små stripsen så kan det inte kosta mycke att få sådana uppsydda.
    Gone country....

  17. #217
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 819
    [quote=Saaben][quote=900 Power][quote=henrikg]
    Citat Ursprungligen postat av 900 Power":7aojcsnd]Ang. vindruta så köpte jag en sån med bronstoning för 540:- på Saab här i stan, det är en IHD-ruta, men det syns inte..[/quote]

    IHD-ruta? Visste inte att dom var så billiga på Saab, men jag betalade bara 500kr, så det var väl ok tyckte jag.

    Mvh
    Henrik[/quote]

    [url="http://www.ihd-glas.com/shopcart/index.php
    http://www.ihd-glas.com/shopcart/index.php[/url]

    Ett företag i Finland som tillverkar rutor till många bilmärken..
    vad är IHD glas för nåt då? letar själv efter en ny framrutan till saaben..[/quote:7aojcsnd]

    Man måste beställa många för att få gratis frakt, men hör emd din Saab-återförsäljare, plåtavdelningen, de borde vara kunder där eller skicka ett mail till IHD och fråga vilka som köper deras rutor nära dig.. Sen åker du dit och beställer en ruta..
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  18. #218
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020
    Varför måste man leta efter rutor, är det inte bara att stövla in hos glasmästaren och fixa deet?

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  19. #219
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 144
    Medlem#
    7182
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Varför måste man leta efter rutor, är det inte bara att stövla in hos glasmästaren och fixa deet?

    //MH
    Det blir ju en hel del billigare om man byter rutan själv. Och om jag inte minns fel så är inte rutan på og900/99/90 limmad utan sitter bara på plats med hjälp av gummilisten. Detta gör det ganska lätt att byta ruta.

    Mvh

  20. #220
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Varför måste man leta efter rutor, är det inte bara att stövla in hos glasmästaren och fixa deet?

    //MH
    Det blir ju en hel del billigare om man byter rutan själv. Och om jag inte minns fel så är inte rutan på og900/99/90 limmad utan sitter bara på plats med hjälp av gummilisten. Detta gör det ganska lätt att byta ruta.

    Mvh
    Jo det är enkelt att byta men kan man inte gå till glasmästaren och köpa en av dom då?

    Pilkington tillverkar ju rutor.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

Liknande ämnen

  1. Bevara en og900 T16 Aero "Trubbnos" -84
    Av Mr Dezent i forum Projekt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 22:32
  2. Projekt CDT Aero 2,3T -95
    Av Pershav i forum Projekt
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 13:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •