Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Hur fästa TFT på panelen?

  1. #1
    nejo
    Guest

    Hur fästa TFT på panelen?

    Hej

    såg nån på garaget som hade fäst sin tft ovanför SID:en, över fläkt utblåset typ.
    Mailade men fick inget svar så jag frågar här;
    hur är det gjort ? nån här som gjort det? finns det nått "kit"?

    //nejo

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    finns hållare .. va med en sådan till mig skärm när jag köpte den ..
    Borde ju även gå att köpa löst ..
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    26
    Jag har fäst en 7"-skärm över utblåstet ovanför SIDen. Man kan köpa svindyra hållare på BRL och andra ställen, men det är fel...

    Istället köper man en bygel från Biltema för 69 kr och sen tar man en liten bit böjd plåt och och fäster på den. Eftersom de flesta skärmar inklusive min har "kamerafäste" dvs en gäng mitt under skärmen drar man sen en skruv genom plåtbiten och fäster skärmen. Då blir den dessutom vridbar. Det funkar skitbra och blir diskret. Jag kan ta bilder på min installation och visa om du vill.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    493
    Medlem#
    4025
    Visa.....mer bilder åt folket!!!!!!

  5. #5
    nejo
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av snorre
    Jag har fäst en 7"-skärm över utblåstet ovanför SIDen. Man kan köpa svindyra hållare på BRL och andra ställen, men det är fel...

    Istället köper man en bygel från Biltema för 69 kr och sen tar man en liten bit böjd plåt och och fäster på den. Eftersom de flesta skärmar inklusive min har "kamerafäste" dvs en gäng mitt under skärmen drar man sen en skruv genom plåtbiten och fäster skärmen. Då blir den dessutom vridbar. Det funkar skitbra och blir diskret. Jag kan ta bilder på min installation och visa om du vill.
    ja tack , gärna bilder!

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    26
    Så... Här kommer lite risiga mobilbilder på mitt skärmfäste! Jag använder Biltema bygel som bas (jag tänkte länka till den men jag hittar den inte på hemsidan, kostar dock 69 kr har jag för mig). En fördel med detta är att man kan ta bort hela installationen utan att lämna några märken efter sig eftersom man bara klämmer fast bygeln. På bygeln har jag fäst en bockad svartmålad bit plåt. Bakom skärmen har jag en gummikil som hindrar att skärmen kommer i svängning när man kör och texten därmed blir suddig. Dessutom går det inte att trycka nått vidare bra på touchskärmen om det sviktar för mycket.






  7. #7
    nejo
    Guest
    fan va snyggt gjort, hur har du löst det bakom så att säga? min har en 4kantig bricka typ som ska träs på bak för att sen fästas i en skruv, är din likadan?

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    26
    Citat Ursprungligen postat av nejo
    min har en 4kantig bricka typ som ska träs på bak för att sen fästas i en skruv, är din likadan?
    Min har också ett sånt fäste, men den har dessutom ett annat fäste, nämligen en simpel gäng mitt under skärmen. Det är den jag använder. På bilden underifrån ser du skruven med den stora platta skallen, det är det enda som håller fast skärmen. Plus lite stöd från kilen bakom då...

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    1 275
    Har du navigation i den där också, eller är det "bara" en skärm för film eller liknande?

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    26
    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Har du navigation i den där också, eller är det "bara" en skärm för film eller liknande?
    Jag har navigation! Skärmen är kopplad till en dator och den kan saker som musik, film, internet, telefonintegration, GPS och OBDII.

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    1 275
    Citat Ursprungligen postat av snorre
    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Har du navigation i den där också, eller är det "bara" en skärm för film eller liknande?
    Jag har navigation! Skärmen är kopplad till en dator och den kan saker som musik, film, internet, telefonintegration, GPS och OBDII.
    What!! Nu blev jag lite nyfiken. Menar du att du har en PC i skuffen? Hur lyckas du komma åt internet från den...gprs modem?

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    26
    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    What!! Nu blev jag lite nyfiken. Menar du att du har en PC i skuffen? Hur lyckas du komma åt internet från den...gprs modem?
    Jomenvisst! Jag har en dator i skuffen mycket riktigt. Jag kopplar upp via mobilens GPRS-modem som i sin tur kör blåtand till datorn. Idealt skulle man givetvis ha en 3G-lur, men det får komma senare. Det funkar bra med enkla mobilanpassade sidor och trafikinfo över GPRS också.

    Förlåt nejo för förfallet i denna tråd...

  13. #13
    nejo
    Guest
    ingen fara, älskar elektronik prylar i all sin form så

    men du skulle inte va intresserad av o bygga en sån åt mig? hållare som din?

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    26
    Citat Ursprungligen postat av nejo
    men du skulle inte va intresserad av o bygga en sån åt mig? hållare som din?
    Tyvärr kan det nog bli lite trixigt eftersom fästet måste göras på plats i bilen så att man kan prova med skärmen och se att det blir bra. Men det är som sagt inte så väldigt avancerat, en bygel och en plåtbit!

  15. #15
    nejo
    Guest
    okej får väll ta o försöka då. tack för infon

Liknande ämnen

  1. fästa exstraljus 9-5 03
    Av saab03 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-10-29, 09:01
  2. Fästa SS-sidoblinkers..?
    Av T16_AeRo i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 14:11
  3. fästa mätarhållare???
    Av fredrik.tern i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 01:37
  4. Fästa Ögonlock
    Av pumpe3 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-03-18, 15:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •