Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Krockad 9000 -95, bytt bältessträckare&Airbag, något mer

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Boden
    Inlägg
    28

    Krockad 9000 -95, bytt bältessträckare&Airbag, något mer

    Hej


    Så har jag äntligen fått tag på alla prylar som "blåste" när jag råkade ut för en viltolycka med Aeron(i en annan tråd), det som ej är bytt är SRS styrdonet som sitter på "kardan" tunneln, tänkte åka till SAAB och få SRS lampan släckt men sitter nu och funderar om själva SRS styrdonet måste bytas efter att det löst ut bag & bälten?

    Borde ju inte behöva bytas då det inte finns några delar i SRS styrenheten som enligt min mening skulle behöva bytas förutsatt att styrdonets utgångssteg till tändarna i bag/sträckare tål att lösas ut fler än en gång!? Det är ju ändå fråga om halvledare som är gjorda för flera miljarder arbetscykler så de borde ju hålla för det!?

    Någon som vet vad som gäller?

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 568
    Jag satsar på att du måste byta det om väl komponenterna har löst ut..

    Köp ett beggat på skroten, billigt och bra!
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Boden
    Inlägg
    28
    Tack för svaret men enligt karroseriverkstaden som repade min bil så FÅR inte skrotar sälja beg säkerhets utrustning såsom airbag/sträckare mm. så jag har antagit att så är fallet och SRS styrenheten borde ju sortera under "säkerhets utrustning"!?

    Har köpt en beggad SRS "box" av privat person men den visade sig vara av annan typ när jag fick hem den, så den passar ej(kastade förövrigt bort den igår, pengarna i sjön..) Köpte bältessträckarna från samma och de passade..

    Väntar nu på ratt med airbag från en -97 9000 och jag har räknat med att den skall passa, men det kanske den inte gör ändå!?

    I min -95:a sitter det en Bosch SRS styrenhet med Bosch nr:0 285 001 090 som har SAAB nr:46 19 672, någon som VET vilka årsmodeller av 9000 som har samma box?

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Airbagen från en -97´a passade rakt av till min -96´a och vise värsa.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2014-05-09, 21:36
  2. 9-3 SS: Krockad, generellt behövs riktning om airbag utlöst?
    Av turbo4ever i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-02, 00:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •