Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Motorfäste 9000 2,3T

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vänersborg / Uppsala
    Inlägg
    124

    Motorfäste 9000 2,3T

    Tjenis
    Är de svårt att byta de övre motorfästet??
    Måste man staga upp motorn när man ska ta bort dom eller är de bara att skruva bårt dom.

    Kan man pressa ut kuddarna med en stående press eller måste man ha de speciella avdragaren.

    //Artin
    9000cse -95 2,3 Turbo 200Hk+/323Nm+ Maptun steg1 nu med 3" hela vägen. Och snart steg 3!
    Vw Typ1 -55 Oval under renovering (Retrocustom)
    Vw Typ2 -67 splittPickup Rostlooker

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vänersborg / Uppsala
    Inlägg
    124
    Ingen som vill svara....
    9000cse -95 2,3 Turbo 200Hk+/323Nm+ Maptun steg1 nu med 3" hela vägen. Och snart steg 3!
    Vw Typ1 -55 Oval under renovering (Retrocustom)
    Vw Typ2 -67 splittPickup Rostlooker

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1 173
    Lämna in. Det kostar lite, men du slipper blåmärken, svordomar, ev. skilsmässa m.m.

    Fast e din bästa polare saabmeck kanske det går att få lite proffshjälp med rätt avdragare osv.

    Inte kul m.a.o.

    Ät mer glass!
    9-5AEROkombi -02/ 9-3SS 1,8t-03( 9K 2,3T-200 -91SÅLD)

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vänersborg / Uppsala
    Inlägg
    124
    Tackar
    Hitta en Saab mek i Vänersborg borde inte vara nå större bekymmer....
    9000cse -95 2,3 Turbo 200Hk+/323Nm+ Maptun steg1 nu med 3" hela vägen. Och snart steg 3!
    Vw Typ1 -55 Oval under renovering (Retrocustom)
    Vw Typ2 -67 splittPickup Rostlooker

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    149
    Rekommenderar att köpa Speedparts verktyg för detta ändamål.Annars lämna in......
    Pilot igen....
    Saab og 9-3 Steg 2

  6. #6
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 361
    Att byta bägge övre bussningarna på riktig verkstad kan kosta en vacker slant. De låter sig inte bytas på kafferasten. Min före detta verkstad betecknade dessutom SP-verktyget som ett leksakssmäck (å andra sidan kanske det bara behövs en gång).

    Om nya original ska monteras - lämna in.
    Om delade polybussningar ska dit - bråka ur de gamla själv. Tar lite tid men sparar många pengar.

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 058
    Gör själv om du ska montera pulybussningar, annrs lämna in som Cedete sa.

    Om du nu inte har tillgång till pressverktyg. Jag bad bara polaren ta dem till jobbet och pressa ut med deras 10tons press.

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    [Sthlm]Kallhäll
    Inlägg
    1 107
    Medlem#
    4901
    är ju inga problem och montera med speedparts verktyg. gjort på en timme eller 2
    har du inte verktyget så skulle ja nog lämna in. annars har du många timmars svordomar framför dig.

Liknande ämnen

  1. Motorfäste 9000?
    Av varaderon i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 19:59
  2. Missljud v.fram 9000! Motorfäste???
    Av Martin H i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 14:11
  3. motorfäste saab 9000???
    Av st16 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 15:44
  4. övre motorfäste från 9000 på 900
    Av airflowfredde i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 19:21
  5. Skillnad på motorfäste 9000
    Av tummen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 22:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •