har fått ett lite skumt problem med min bil (ng900 2,0t)
nu när det varit kallt ute så vill den endast ladda glt.
om jag kör en runda så bilen blir varm så hjälper det inte förräns jag stänger av och på bilen då blir det oftast rätt tryck.
om jag har bilen ståendes i solen ett par timmar så har jag fullt tryck igen.
kan de va dax att byta Mv eller kan det va nått annat?
bilen rycker inte eller något, utan det är just när bilen varit kall innan körtilfället som de bara laddar till mitten på de gula och bilen känns otroligt trött.
men när jag haft bilen i garage, den har stått i solen eller att man nyss kört med bilen så är det fullt laddtryck upp till de röda.
påverkas Mv av kyla 10-15 minusgrader?
eller kan det va ett tecken på att det är dax att byta?
eller finns de någon möjlighet att det är nått annat?
tror inte DI iaf eftersom bilen går helt normalt, inga ryck eller nått förutom att mätaren bara visar till mitten av de gula fältet på mätaren.
tändstiften är bytta för ca 100 mil sedan så de uteslutar jag med att felet kan bro på.
tips motages, blir nog inget byta nu när värmen är på G men till hösten om bilen ska bli så tråkig igen.
bilen är en ng900 turbo med orginal program.