Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: mv som fungerar vid värme, annars inte

  1. #1
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 419
    Medlem#
    9481

    mv som fungerar vid värme, annars inte

    har fått ett lite skumt problem med min bil (ng900 2,0t)
    nu när det varit kallt ute så vill den endast ladda glt.
    om jag kör en runda så bilen blir varm så hjälper det inte förräns jag stänger av och på bilen då blir det oftast rätt tryck.
    om jag har bilen ståendes i solen ett par timmar så har jag fullt tryck igen.

    kan de va dax att byta Mv eller kan det va nått annat?
    bilen rycker inte eller något, utan det är just när bilen varit kall innan körtilfället som de bara laddar till mitten på de gula och bilen känns otroligt trött.

    men när jag haft bilen i garage, den har stått i solen eller att man nyss kört med bilen så är det fullt laddtryck upp till de röda.

    påverkas Mv av kyla 10-15 minusgrader?
    eller kan det va ett tecken på att det är dax att byta?
    eller finns de någon möjlighet att det är nått annat?
    tror inte DI iaf eftersom bilen går helt normalt, inga ryck eller nått förutom att mätaren bara visar till mitten av de gula fältet på mätaren.
    tändstiften är bytta för ca 100 mil sedan så de uteslutar jag med att felet kan bro på.

    tips motages, blir nog inget byta nu när värmen är på G men till hösten om bilen ska bli så tråkig igen.

    bilen är en ng900 turbo med orginal program.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 419
    Medlem#
    9481
    ingen som har några tips?

    bilen går helt normalt ibland, inga ryck eller nått men när den stått kallt så går laddtrycksmätaren bara till mitten av det gula på alla växlar och bilen känns allmänt slö.
    har bilen stått i solen en hel dag på jobbet så laddar den precis som den ska.

    kan det va magnetventilen som håller på att ge sig?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 488
    Medlem#
    5622
    Bästa vore väl om du kunde testa en annan MV..

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 419
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Bästa vore väl om du kunde testa en annan MV..

    /Henrik
    de blir nog till hösten isf, så fort de blir plusgrader ute så försvinner problemet så nu när våren är på G funkar det.

    men tänkte om någon visste om de va MV som kunde va på G att paja eller om de kan va nått annat man ska leta efter.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. Svårstartad efter tankning NG9-3 B284
    Av icbm i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2023-05-13, 11:34
  2. Motoroptimerad eller inte? Vilket "chip" ska jag annars ha?
    Av polacoloco i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-07-10, 12:58
  3. Kommer inte upp i värme!
    Av IR655 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 01:45
  4. Värme i bakruta fungerar inte, 9000 aero
    Av hall112 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 11:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •