Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hastighetssnitt i SIDen?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Hälsingland
    Inlägg
    481

    Hastighetssnitt i SIDen?

    Finns ju en funktion som mäter vilket hastighetssnitt man kört sen man nollställt SIDen.Funderar bara hur pålitligt det mäter.Nu senast har jag tydligen kört bilen med ett snitt på 37km/h.. Kör vad jag vet inte ofta under 50..
    Kör en 9-5 2.0t-03 Vector

    http://www.garaget.org/?car=259074

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    589
    Står väl stilla vid en del korsningar? Tomgångskörning då man väntar på någon... Finns ju mkt som drar ner snittet och kör man sen bara i stan så är det förståligt att det ligger under 50km/h

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 639
    Den där har jag slutat tittat på helt.
    Körde ner till Norrköping för ett tag sen... låg ju 90% av tiden i 110. Ändå var den nere på 40/50 i snitt....
    Mvh Timmy

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    1 275
    Minsta lilla fartsänkning drar ju ner snittet, står man stilla en kort stund drar det ner snittet rejält.

    Men testa att "clera" färddatorn när ni petat in farthållaren, då ska ni få en exakt hanstighetsangivelse. Om jag inte är helt ute och cyklar så borde det då bli exakt hastighet också och inte som hastighetsmätaren visar med lite pålägg.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    426
    Precis som bilgalen säger. Så fort man står stilla så sänks ju snittet rejält. Det är ju så det är.

    Själv tittar jag aldrig på den, men det skulle vara kul att åka en längre stäcka motorväg, å se vad man snittar.

    Mvh Patrik
    Saab 9-5 -07 2.0t BSR Steg2
    Peugeot 107 -07 1.0
    #6132

  6. #6
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996
    Citat Ursprungligen postat av boje82
    Precis som bilgalen säger. Så fort man står stilla så sänks ju snittet rejält. Det är ju så det är.

    Själv tittar jag aldrig på den, men det skulle vara kul att åka en längre stäcka motorväg, å se vad man snittar.

    Mvh Patrik
    Nollade den när jag körde till Sthlm sist, 120mil tur och retur, har för mig det blev 110km/h eller nåt! Och då körde jag lite i storstan också!! Körde inte överdrivet fort...normalt motorvägstempo!

Liknande ämnen

  1. Plocka ut SIDen
    Av TBlobbe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-10-31, 13:02
  2. OBD info i SIDen
    Av Apex i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 09:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •