Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Vad tycker ni om 2 färgad skinn klädsel?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    257

    Vad tycker ni om 2 färgad skinn klädsel?

    Som frågan lyder : Vad tycker ni om 2 färgad skinn klädsel? Är det snyggt? Det är till en 9-5 aero -04:a vi pratar om! Det är den med grått och mörkgrått/svart skinn jag menar. Har bara sett det på bild, men hur ser det ut i verkligheten?
    Mvh
    Jonas
    "Det kostar att ligga på topp"

    Min Saab 9-5 Aero på GARAGET.org

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    249
    Snyggt.

    Men det heter "skinnklädsel"
    2006 Saab 9-5 SC BioPower
    2004 Saab 9-3 aero cab
    http://www.garaget.org/?car=25540 Min bil

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318

    Re: Vad tycker ni om 2 färgad skinn klädsel?

    Citat Ursprungligen postat av 9-5 halmstad
    Som frågan lyder : Vad tycker ni om 2 färgad skinn klädsel? Är det snyggt? Det är till en 9-5 aero -04:a vi pratar om! Det är den med grått och mörkgrått/svart skinn jag menar. Har bara sett det på bild, men hur ser det ut i verkligheten?
    Mvh
    Jonas
    Vad vi tycker är väl knappast relevant är det din bil det gäller så avgör du väl själv vad som är snyggt och inte. Nåt som tex. jag gillar kan ju nån annan direkt kräkas åt och det är väl tur så, annars vore det väl en jäkla likriktning.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879
    snyggt har det själv bilder finns i länken nedan är t.o.m 2 färgat i båda på bilderna

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    257
    Hotrodder:

    Håller med dig! De du tycker är snyggt måste ju inte jag också tycka är snyggt, men vissa saker skiljer sig så mycket i verkligheten och när man ser det på bild! Så det var bara lite almänna åsikter jag var ute efter... tack för svaren!
    Mvh
    Jonas.
    "Det kostar att ligga på topp"

    Min Saab 9-5 Aero på GARAGET.org

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Grimsås
    Inlägg
    244
    tycker att det är grymt snyggt. min farsa har det i sin bil.
    9-3 TurboX , Kombi med manuell växellåda och full utrustad

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Flyttar till Utseende och styling.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Citat Ursprungligen postat av 9-5 halmstad
    Hotrodder:

    Håller med dig! De du tycker är snyggt måste ju inte jag också tycka är snyggt, men vissa saker skiljer sig så mycket i verkligheten och när man ser det på bild! Så det var bara lite almänna åsikter jag var ute efter... tack för svaren!
    Mvh
    Jonas.
    Tjopp så ere ju och jag tyckte för min del att den beiga tvåfärgade jubileumsinredningen jag hadde i min svarta 9000 var skitsnygg. Många här tycker motsatsen men svart/grå inredning i en svart bil blir så murrit/tråkit.

    Har grå skinn i min silverfärgade 9-5´a det e snygg även det men jag dreglar varje gång jag är in på nån firma och provsitter 9-5´ans beiga skinninredning. Nåt som är så extraordinärt där är att just instrumentpanelen har beige nederdel och övre delen är grå. Men som sagt smaken är högst subjektiv...

    Sen fanns det i Volvo V-70 (några år sen) en skitsnygg inredning i ljus gräddfärgat skinn, denna i kombination med Volvos ishavsblåa/gröna metalic e bara så snyggt.

    Jag gillar helt klart ljusa inredningar bäst även om dessa är ett helsike att hålla rent men det ser sobert ut.

    I en custom/busbil så får det gärna vara en uppkäftig å fräck kombination av färger och inredningen behöver nödvändigtvis inte stämma mot yttre färg men gärna åt det hållet eller med någon del för att helhetsintrycket skall bli rätt.

    I en hundkojja pick-up jag ägde för några år sen så sydde jag upp stolarna med svart på sidostycken och nacke, pippigult i mitten med gula kantband åsså två snedställda band från Kawazakis giftgröna skoterdyna. Kombinationen lät helfel men blev så rätt i den bilen som för övrigt var limegrön metalic med svarta viperänder över. Innertaket var i samma pippigula färg som stolarna och viperänderna fortsatte in på innertaket. Fanns även två breda band i giftgrönt i taket som för övrigt gick igen på dörrsidor, instrumentbräda och flakskydd.

    Blev lite OT kanske..
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

Liknande ämnen

  1. Rengöring samt skydd av skinn klädsel?
    Av Aero++ i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-02-05, 22:46
  2. klädsel manuell vs skinn
    Av reez i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 17:57
  3. färgad solfilm
    Av mikael_lundin i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 16:57
  4. Vård av skinn klädsel?
    Av CaOs i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 20:26
  5. Hur får man bort färg från skinn/vinyl klädsel?
    Av sportsedan i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 14:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •