Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: nån bra folkrace sida (h-motorn)

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    288

    nån bra folkrace sida (h-motorn)

    undrar om nån vet nån bra folkrace sida där jag kan hitta info om h-motorn med förgasare , då jag skulle vilja prova att trimma den lite lagom för gatbruk
    Saab 9-3 Vector Biopower -08

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 591
    F:a Rallydelar i Vretstorp köper och säljer väss till folkisar och rallybilar i allmänhet. Ett tips är ju Webrar, vassare kammar (om du hittar) och planing av toppen med typ tre millimeter. Sedan ställer du upp tändningen så mycket det bara går och svarvar ner svänghjul, remskivor och allt sådant som du kan hitta. Har du tur kommer du upp i konkurenskraftiga farter.


    Som en gammal garagegranne till mig resonerade: När man har tagit starten och ligger först in i första sväng och ingen släpper av, när man är HELT SÄKER på att nu kör vi åt helvete allihopa, då börjar det gå fort, men det går likförbannat inte tillräckligt fort...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    544
    Hej kolla med: http://www.come.to/nyronen
    Han har koll på "folkracetrim" särskilt till SAAB.
    Mvh
    jag har kramat Lill-Babs...

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 789
    Citat Ursprungligen postat av mågis
    F:a Rallydelar i Vretstorp köper och säljer väss till folkisar och rallybilar i allmänhet. Ett tips är ju Webrar, vassare kammar (om du hittar) och planing av toppen med typ tre millimeter. Sedan ställer du upp tändningen så mycket det bara går och svarvar ner svänghjul, remskivor och allt sådant som du kan hitta. Har du tur kommer du upp i konkurenskraftiga farter.


    Som en gammal garagegranne till mig resonerade: När man har tagit starten och ligger först in i första sväng och ingen släpper av, när man är HELT SÄKER på att nu kör vi åt helvete allihopa, då börjar det gå fort, men det går likförbannat inte tillräckligt fort...
    Det där sista känns bekant 7 bilar på bredden får aldrig plats i första böj, så man har ju klippt ett par räcken i 100 blås

    De flesta folkracekillar kör inte med så mycket trim.
    Men vassare kam, hårdare ventilfjädrar, vassare kam, borra till 92 eller 94mm, större ventiler, porta och plana, extraktor och webrar eller sprut är väl det man får göra för att få bra flås i en 8v..
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  5. #5
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 107
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av mågis
    . Ett tips är ju Webrar
    Är inte bra att ha i en folkrace bil.. Då förlorar han bilen med engång på lottningen efter tävlingen..dubbla stombergare duger fin fint..
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #6
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 591
    [quote=Mr_Lööf]
    Citat Ursprungligen postat av "mågis":1ne8fmm6
    . Ett tips är ju Webrar
    Är inte bra att ha i en folkrace bil.. Då förlorar han bilen med engång på lottningen efter tävlingen..dubbla stombergare duger fin fint..[/quote:1ne8fmm6]

    SANT...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    288
    tackar för svaren! ska kolla upp detta så man kan få lite mer fart i förgasarn

    mågis: det stämmer precis som du skriver hehe
    Saab 9-3 Vector Biopower -08

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Rektangulärt hål på vä sida toppen? B2x5
    Av nitrox_diver i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 10:03
  2. 95 MY01 Oljeläckage vänster sida på motorn (Bilder)
    Av Winbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 12:17
  3. Oljud vänster sida av motorn. Multirem?
    Av Daniel_hbg i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-28, 13:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •