Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Problem med Dörrhögtalare AS3.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    99

    Problem med Dörrhögtalare AS3.

    Jag har AS3 i min og9-3 Aero. Men jag tyckte den spelade dåligt så kollade upp högtalarna. Då visade det sig att dörrhögtalarna(DH) fram inte fungerade, efter en snabb koll så visade det sig att ena högtalaren va väck och den andra bara inte spelade.

    Provade koppla på en annan högtalare, hördes inte ett smack!
    bakhögtalarna(BH) och i högtalarna iIrädan spelar. Har försökt med både balance och Fader men det vill sig inte?
    Går DH på samma som dom i Ibrädan? Ngn som kan ha en ide?...

    /MVH Mattias

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    Dörrhögtalarna drivs av ett speciellt steg placerat i fotutrymmet på passagerarsidan. Kolla alla säkringar, och tänk på att systemet erfodrar en speciell impendans, så du kan inte smälla i vilka högtalare som helst...
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    99
    Haha Förstår inte varför jag skrev en sån topic

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Tjonge
    Dörrhögtalarna drivs av ett speciellt steg placerat i fotutrymmet på passagerarsidan. Kolla alla säkringar, och tänk på att systemet erfodrar en speciell impendans, så du kan inte smälla i vilka högtalare som helst...
    de är inte speciel impedans på og9-3, 4 ohm i dörrarna och resten med tror jag, detta gäller även ng900 då og 9-3 och ng900 har samma slutsteg.
    de är inga som helsta problem att sätta i 8 omh eller 6 ohm där, har själv 8 ohms högtalare, funkar kanon.

    kolla alla kablar på baksidan av stereon, lika så sladdarna till steget.
    kan va så att tidigare ägare kört med eftermarknadsstereo och då kopplat bort slutsteget.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    99
    Det är original stereon likaså orig. steg.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    99

    Dåligt Saab

    Var inne för att höra om felet, Men dom kunde inte säga ngt utan att ta in bilen för felsökning. Jag menade att jag skulle kunna få kika på ett kopplingsschema iaf, men det gick inte för sig.
    Då frågar jag istället om dom kan berätta för mig om högtalarna i instrumentbrädan går på samma som i dörren. NEJ det vägrade han me, med hänvisning av att dom hade kontrakt som förbjöd dom.
    Tjatade om Goodwill men det ordet verkar dom aldrig hört !! Nej nu blire ut och mäta sig till vart felet är!...

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    448

    Re: Dåligt Saab

    Citat Ursprungligen postat av Grout.
    Var inne för att höra om felet, Men dom kunde inte säga ngt utan att ta in bilen för felsökning. Jag menade att jag skulle kunna få kika på ett kopplingsschema iaf, men det gick inte för sig.
    Då frågar jag istället om dom kan berätta för mig om högtalarna i instrumentbrädan går på samma som i dörren. NEJ det vägrade han me, med hänvisning av att dom hade kontrakt som förbjöd dom.
    Tjatade om Goodwill men det ordet verkar dom aldrig hört !! Nej nu blire ut och mäta sig till vart felet är!...
    Samma vad? Slutsteg? Om jag inte har helt fel så går 6x9:orna och diskanterna i instrumentbrädan på stereons inbygda slutsteg. 6.5:orna i dörrarna går på AS3-steget som är monterat bakom mittkonsolen, vid passagerarfötterna ungefär.

    Mitt tips är samma som du redan fått, kolla kablarna på baksidan av stereon samt kablarna som ansluts i AS3-steget.
    Lycka till
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    99
    Var ute och mätte idag, kom fram till att steget inte ville fungera :O

    Finns d ngn säkring innuti as3 steget? hittade ingen plattsäkring på utsidan?

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    Citat Ursprungligen postat av Grout.
    Var ute och mätte idag, kom fram till att steget inte ville fungera :O

    Finns d ngn säkring innuti as3 steget? hittade ingen plattsäkring på utsidan?
    Det är jag nästan helt säker på. Kolla i instruktionsboken, eller som jag skrev tidigare, kolla om någon är bränd.
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

Liknande ämnen

  1. H/K dörrhögtalare 9-5
    Av Thomas20160203 i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-13, 23:52
  2. Alt dörrhögtalare i ss
    Av Skeebum i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 12:11
  3. Dörrhögtalare og9-3
    Av Slither i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 13:06
  4. Nya dörrhögtalare
    Av Daniel_Robur i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 15:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •