Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: VärmeProblem

  1. #1

    VärmeProblem

    Ett litet problem med min saab 9000 Cs 2,3L 16v Gle -92:

    Med nybytt fläktmotor så lyckades bilskrället helt plötsligt se till så att värmen la av i kupén. Det var en trevlig överraskning tänkte jag, och satte på mig jackan.
    Nu visade det sig i efterhand att så länge man kör över hundra km/h så går värmen igång. Detta har inte med varvtalet att göra (testat) utan enbart hastigheten.
    Så troligtvis är det väl ett spjäll eller ventil som kärvar?
    Finns det någon som upplevt samma sak eller bara vet allt som kan hjälpa mig lite? det är ju ganska kallt häruppe...

    Tack på förhand/Gabriel

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Bilmodell?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Häggenås/Östersund
    Inlägg
    440

    VärmeProblem

    Finns väl egentligen bara två alternativ när du säger att fläktmotorn är nybytt, det ena alternativet är att wiren som ska sitta på spjällaxeln inte sitter på plats eller också har den som bytte fläktmotorn brutit av armen på spjället, det är ganska vanligt med tanke på att den är gjord av plast, om armen är avbruten och minst en tredjedel finns kvar är det ganska lätt fixat för det finns en ihålig plåtarm på SAAB som är bara att trä på den gamla.
    Kolla http://www.saab92h.se
    9-5 kombi Biopower -07, Saab TT -63.
    Har massor av nya delar på hyllan. Jämtland

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •