Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Topp-packning t5 eller t7?

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 502

    Topp-packning t5 eller t7?

    Hej
    Idag rev jag kompisens 9000 pga. att den tryckte komp ut i vattenkanalerna,mycket riktigt var det topp-packningen som fått sig en kyss efter att magnetventilen hälsade hem,peakladd på 2+ klarade han inte.

    Nu har jag hört att man kan köra med t7:ans packning med enkel modd,är det så? Hörde jag inte Robert@ hålla på med sånt?

    /Magnus
    Akta skinnet!

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 835
    T7 packningen i plåt är ju tunnare än en vanlig T5 packning

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    135
    jag har kört med t7 topplockspackning på min 9000.. det går fint förutom att kolvarna är uppe och vänder i toppen.. låter lite som om metal mot metal..... vågade inte varva ut men om du kanske sätter 2 packningar så kan det gå... men en är lite för lite för att det ska hålla..

    lite bilder på hur det kan se ut efter toppen/kolven har fått sig en omgång, ser lite märken inget mer.

    http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/17453kolv.JPG
    http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/14977topp.JPG
    9³ SC Aero -09
    Min bil

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 835
    vad är det för fel på en orginal T5 packning känns inte som att det är några enorma effekter ni kör med ?

    jag hade tänkt att kör med en T7 packning själv men mina kolvar är ju inte oginal itan anpassade fö den packningen men nu blev det skärringar istället och en orginal packning

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 502
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    vad är det för fel på en orginal T5 packning känns inte som att det är några enorma effekter ni kör med ?

    jag hade tänkt att kör med en T7 packning själv men mina kolvar är ju inte oginal itan anpassade fö den packningen men nu blev det skärringar istället och en orginal packning
    Nej det rör sig om mer effekt än ca 500,vågar inte chansa eftersom ventilerna är lite mer lyft på också. Det får bli original T5 igen.

    Tack för svaren!
    /Magnus
    Akta skinnet!

  6. #6
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 835
    [quote=lillen 761]
    Citat Ursprungligen postat av "M frändberg":2zm0ta5b
    vad är det för fel på en orginal T5 packning känns inte som att det är några enorma effekter ni kör med ?

    jag hade tänkt att kör med en T7 packning själv men mina kolvar är ju inte oginal itan anpassade fö den packningen men nu blev det skärringar istället och en orginal packning
    Nej det rör sig om mer effekt än ca 500,vågar inte chansa eftersom ventilerna är lite mer lyft på också. Det får bli original T5 igen.

    Tack för svaren!
    /Magnus[/quote:2zm0ta5b]

    låter som en bra ide om det duger med orginal packning till 640hk så lär det nog göra det till 500hk

    om inte annat kan du montera skärringar kostar inte så

Liknande ämnen

  1. Kass topp-packning?
    Av varaderon i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 18:11
  2. Byta topp-packning 9000 2.0t
    Av Jimmy Grönros i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 16:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •