Sidan 11 av 21 FörstaFörsta ... 910111213 ... SistaSista
Resultat 201 till 220 av 411

Ämne: Saab 90T16 RWD 1986 - Lite bilder

  1. #201
    Steg 2 Saabens avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Hagfors
    Inlägg
    2 077
    snyggt jonka, gillar ingjutningen för reg skylten, stilrent!

  2. #202
    Steg 3 jonkas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3 150
    Tack! Jo det blir nog bra med lite odoardogrå lack på sen. Urtaget vid regskylten gör ju att stötfångaren ser lite småskum ut, men det blir bra mycket bättre med skylten på plats.
    Jonathan Nilsson STCS#4021
    Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
    Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973

  3. #203
    Steg 3 Johan-99T16s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bäckefors
    Inlägg
    3 085
    Medlem#
    2661
    Ser bra ut, kul med någon som inte är lika som andra...
    Johan Carlsson#2661
    Saab 99 Turbo16 Instagram: 99turbo16
    Saab 9-3 SportCombi VectorActive 2.0t BioPower-08
    Tech2 med Candi finnes

  4. #204
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    191
    Citat Ursprungligen postat av jonka
    Tack! Jo det blir nog bra med lite odoardogrå lack på sen. Urtaget vid regskylten gör ju att stötfångaren ser lite småskum ut, men det blir bra mycket bättre med skylten på plats.
    Ne lacka resten gult istället
    Kia Ceed CRDI -08
    Toyota corolla ke20 -74
    Goes 450x -07

  5. #205
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Frövi
    Inlägg
    93
    Fronten såg riktigt snygg ut! Kul med en egen variant!
    Saab 9000 Aero
    Imola rääser!
    http://www.garaget.org/?car=45805

  6. #206
    Steg 3 jonkas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3 150
    Nu är stötfångaren iväglämnad på lack och jag får förhoppningsvis tillbaka den på måndag eller tisdag. Det blir tajt mot Saabfestivalen, men det fixar sig.


    För övrigt gör jag min exjobbsframläggning på fredag och opponerar på tisdag, så efter det är jag färdigutbildad och firar med en välförtjänt resa till Trollhättan. Woho!
    Jonathan Nilsson STCS#4021
    Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
    Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973

  7. #207
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Grattis till examen i förskott får man säga då, redovisar och får opponerar själv den 8:de sen är man klar oxå

    Hoppas man får se din pärla under Saabfestivalen

    M.v.h. Andreas

  8. #208
    Steg 3 jonkas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3 150
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Grattis till examen i förskott får man säga då, redovisar och får opponerar själv den 8:de sen är man klar oxå

    Hoppas man får se din pärla under Saabfestivalen

    M.v.h. Andreas
    Trevligt. Då är du färdig under saabfestivalen iallfall. Gratulerar i förskott!

    Ja det hoppas jag med. Bilen saknar i princip bara stötfångaren, så det ska nog vara lugnt att få den färdig tills dess. Byta bromsvätska, tvätta/polera samt fixa till inredningen är väl det stora som är kvar.
    Jonathan Nilsson STCS#4021
    Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
    Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973

  9. #209
    Steg 3 Johan-99T16s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bäckefors
    Inlägg
    3 085
    Medlem#
    2661
    Citat Ursprungligen postat av jonka
    Bilen saknar i princip bara stötfångaren, så det ska nog vara lugnt att få den färdig tills dess. Byta bromsvätska, tvätta/polera samt fixa till inredningen är väl det stora som är kvar.
    Du kommer ner redan på torsdagen eller? Jag kommer som det ser ut i dagsläget bara vara i Trollhättan på torsdagen...vi ses säkert där.
    Johan Carlsson#2661
    Saab 99 Turbo16 Instagram: 99turbo16
    Saab 9-3 SportCombi VectorActive 2.0t BioPower-08
    Tech2 med Candi finnes

  10. #210
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Stora Levene
    Inlägg
    566
    Medlem#
    5497
    ser riktigt bra ut, får kolla närmare på kullen under festivalen om jag hinner dit. bra jobbat

  11. #211
    Steg 3 jonkas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3 150
    Ingen stötfångare än, men jag har hunnit med att rubba och vaxa bilen inför saabfestivalen iallafall. Alltid något.


    Upptäckte ett ganska ordentligt oljeläkage under bilen när jag hade den uppe på smörjgropen. Det var verkligen olja överallt så det var skitsvårt att se varifrån det kom. Efter mycket om och men hittade jag källan som var kopparbrickan adaptern till oljetrycksgivaren. Adaptern har en "hals" vid gängan som gör att kopparbrickan kan hamna snett vid montering och därmed inte täta. Problemet är nu åtgärdat i alla fall.

    Liknande den här är det jag har:

    Jonathan Nilsson STCS#4021
    Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
    Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973

  12. #212
    Steg 3 jonkas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3 150
    Var förbi lackeraren idag och stötfångaren var färdig och såg riktigt trevlig ut. Dock hade de lackat den med blank klarlack trots att jag sa till dem att det skulle vara matt klarlack som de dessutom fick beställa hem. Nåja, de får fixa bra pris på resten av prylarna sen.

    Bilder kommer kanske ikväll då jag hämtat stötfångaren.
    Jonathan Nilsson STCS#4021
    Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
    Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973

  13. #213
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    Citat Ursprungligen postat av jonka
    Var förbi lackeraren idag och stötfångaren var färdig och såg riktigt trevlig ut. Dock hade de lackat den med blank klarlack trots att jag sa till dem att det skulle vara matt klarlack som de dessutom fick beställa hem. Nåja, de får fixa bra pris på resten av prylarna sen.

    Bilder kommer kanske ikväll då jag hämtat stötfångaren.
    Tror haken var att du sade klarlack överhuvud taget.

    Tror de brukar benämnas med matteringslack eller likn

    Vi syns i Thn!
    Får nog komma och hälsa på på kampingen så man får lite stämning.

  14. #214
    Steg 3 jonkas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3 150
    Mattering brukar man väl benämna det man har i solida lacker för att matta ner dem? Killen var hur som helst med på att det skulle vara matt klarlack. Han hade ju till och med beställt hem det.

    Klart du ska komma förbi campingen!

    Vi syns!
    Jonathan Nilsson STCS#4021
    Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
    Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973

  15. #215
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    186
    Såg bilen ståendes i ryd ikväll, trots mörkret vid 22 tiden så såg den väldigt bra ut! Fronten såg väldigt bra ut och du har gjort ett ordentligt vaxjobb, det syntes!
    Gratulerar till x-jobbs framläggningen, hoppas det gick bra.

  16. #216
    Steg 3 jonkas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3 150
    Citat Ursprungligen postat av Karl V
    Såg bilen ståendes i ryd ikväll, trots mörkret vid 22 tiden så såg den väldigt bra ut! Fronten såg väldigt bra ut och du har gjort ett ordentligt vaxjobb, det syntes!
    Gratulerar till x-jobbs framläggningen, hoppas det gick bra.
    Kul att du gillade den!

    Åk nu med brorsan till Saabfestivalen vetja.
    Jonathan Nilsson STCS#4021
    Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
    Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973

  17. #217
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    186
    Citat Ursprungligen postat av jonka
    Citat Ursprungligen postat av Karl V
    Såg bilen ståendes i ryd ikväll, trots mörkret vid 22 tiden så såg den väldigt bra ut! Fronten såg väldigt bra ut och du har gjort ett ordentligt vaxjobb, det syntes!
    Gratulerar till x-jobbs framläggningen, hoppas det gick bra.
    Kul att du gillade den!

    Åk nu med brorsan till Saabfestivalen vetja.
    Tentar på måndag så det blev inget med det. Hörde precis rykten att det hänt tråkiga saker med din bil.

  18. #218
    Steg 3 jonkas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3 150
    Efter en skapligt nervpirrande resa tog jag mig till slut hem till Linköping igen. Torsdagens resa ner till Trollhättan gick överlag bra förutom att min hastighetsmätare var lite ringrostig efter vintern och ville inte riktigt hänga med och fastnade hela tiden. Bilen gick kanon i övrigt och jag såg fram mot körningen på lördagen väldigt mycket. Fredag morgon begav vi oss in mot centrum för att köpa morgonkaffe och vi hinner inte mer än ut på den fyrfiliga vägen och gasar på lite lugnt på tvåan och lägger i trean.. SKRAP! Vad som hade hänt var rätt uppenbart så jag slängde ur växeln och gled ut i vägrenen. I väntan på bogseringshjälp plockade jag bort stötfångaren samtidigt som lastbilarna dundrade förbi bara någon meter från huvudet vilket var allt annat än spännande.


    Frändberg och hans garagekompisar ställde som väl var upp med garageplats för att jag skulle kunna titta närmare på felet, vilket efter att motorn hängts ur visade sig vara treans drev som var totalt rensade. Oväntat!
    Jakten på en ersättningsväxellåda tog vid och till slut hittades en låda som fanns bara någon kilometer bort från garaget, men med okänt skick då den stått ute i ett par år. Det fick bli en chansning och under lördagkvällen började jag plocka med bitarna för att få ihop den "nya" lådan med motorn och hänga i bilen. Lagom till solen gick upp vid sextiden på söndagmorgonen var det dags för en provtur. Lådan fungerade åtminstonte, men gav ifrån sig missljud när man kom upp i fart, så det blev en ren chansning att försöka åka hem med den växellådan.


    Lyckligtvis höll lådan ihop hela vägen hem utan att ramla i småbitar. Dock är både jag och Hanna smått döva efter 30 mil med en växellåda som överröstar ett 3" avgas med enkel dämpare. Hoppas att någon hann få en chans att se bilen innan den rasade i alla fall. Nu ska jag sova för jag kan fasen inte hålla ögonen öppna längre. Bilen lär nog få stå ett tag nu iallafall..


    Ett stort tack för hjälpen för er som är berörda!
    Jonathan Nilsson STCS#4021
    Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
    Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973

  19. #219
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285
    Citat Ursprungligen postat av jonka
    Efter en skapligt nervpirrande resa tog jag mig till slut hem till Linköping igen. Torsdagens resa ner till Trollhättan gick överlag bra förutom att min hastighetsmätare var lite ringrostig efter vintern och ville inte riktigt hänga med och fastnade hela tiden. Bilen gick kanon i övrigt och jag såg fram mot körningen på lördagen väldigt mycket. Fredag morgon begav vi oss in mot centrum för att köpa morgonkaffe och vi hinner inte mer än ut på den fyrfiliga vägen och gasar på lite lugnt på tvåan och lägger i trean.. SKRAP! Vad som hade hänt var rätt uppenbart så jag slängde ur växeln och gled ut i vägrenen. I väntan på bogseringshjälp plockade jag bort stötfångaren samtidigt som lastbilarna dundrade förbi bara någon meter från huvudet vilket var allt annat än spännande.


    Frändberg och hans garagekompisar ställde som väl var upp med garageplats för att jag skulle kunna titta närmare på felet, vilket efter att motorn hängts ur visade sig vara treans drev som var totalt rensade. Oväntat!
    Jakten på en ersättningsväxellåda tog vid och till slut hittades en låda som fanns bara någon kilometer bort från garaget, men med okänt skick då den stått ute i ett par år. Det fick bli en chansning och under lördagkvällen började jag plocka med bitarna för att få ihop den "nya" lådan med motorn och hänga i bilen. Lagom till solen gick upp vid sextiden på söndagmorgonen var det dags för en provtur. Lådan fungerade åtminstonte, men gav ifrån sig missljud när man kom upp i fart, så det blev en ren chansning att försöka åka hem med den växellådan.


    Lyckligtvis höll lådan ihop hela vägen hem utan att ramla i småbitar. Dock är både jag och Hanna smått döva efter 30 mil med en växellåda som överröstar ett 3" avgas med enkel dämpare. Hoppas att någon hann få en chans att se bilen innan den rasade i alla fall. Nu ska jag sova för jag kan fasen inte hålla ögonen öppna längre. Bilen lär nog få stå ett tag nu iallafall..


    Ett stort tack för hjälpen för er som är berörda!

    Fy fan va trist

    Då förstår jag hur mycket (lite) du fick njuta av festivalen och de underbara vädret! Lider med dig och förstår att du blev less! Men det är bara att ta nya tag

    Lycka till i fortsättningen.

  20. #220
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    215
    Skönt att ni kom hem ordentligt iaf.

    Mvh Björn
    Avslutat projekt: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=129961
    Nya galenskaper är dock på gång...

Liknande ämnen

  1. SAAB-prototyp från 1986
    Av PeniX i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-14, 11:23
  2. billigt trim 900T 1986
    Av montecarlsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-14, 22:01
  3. Reportage om en udda 900 T16 Cab 1986.
    Av Trued i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 23:40
  4. vart sitter bränslepumsrelä 900 t16 -1986
    Av retyu i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 22:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •