Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Problem med trycket!! Saab 9-5:(

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    17

    Problem med trycket!! Saab 9-5:(

    Har en saab 9-5 2,3t 1999 med bsr steg1. Problemet är att jag har laddtryck ibland o ibland går den bara på grundladd. senaste dagarna har den bara gått på grundladd. har provat att koppla ur magnetventilen men då börjar ju chek engine att lysa så man måste lyfta av polen på batteriet. ibland när jag inte haft laddtryck har jag stannat o knackat på magnet ventilen o då har det funkat tills jag stänger av bilen då e det grundladd vid nästa start bara, kan man kolla magnetventilen på nåt sätt? typ sätta 12v ström på stiften o höra om den klickar eller nåt? har ingen bekant med saab heller så jag kan inte låna prylar o prova med, Tacksam för svar o tips!!!!

    mvh Mackis

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 612

    Re: Problem med trycket!! Saab 9-5:(

    Citat Ursprungligen postat av Mackis
    Har en saab 9-5 2,3t 1999 med bsr steg1. Problemet är att jag har laddtryck ibland o ibland går den bara på grundladd. senaste dagarna har den bara gått på grundladd. har provat att koppla ur magnetventilen men då börjar ju chek engine att lysa så man måste lyfta av polen på batteriet. ibland när jag inte haft laddtryck har jag stannat o knackat på magnet ventilen o då har det funkat tills jag stänger av bilen då e det grundladd vid nästa start bara, kan man kolla magnetventilen på nåt sätt? typ sätta 12v ström på stiften o höra om den klickar eller nåt? har ingen bekant med saab heller så jag kan inte låna prylar o prova med, Tacksam för svar o tips!!!!

    mvh Mackis
    Köp en ny att prova med då. Kostar ju knappt 400 kr till en 9-5, värre är det för dem med T5 motorer, då kostar MV ca 1700 kr.
    Hinner inte med allt.....

Liknande ämnen

  1. Höja trycket
    Av 9-5_Saab i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 11:20
  2. Problem med trycket?
    Av MR Vector i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-02, 23:57
  3. höja trycket?
    Av Jocke86 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-09-21, 17:22
  4. Sänker trycket
    Av roverv8 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-03-23, 11:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •