Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Serviceåterställning

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957

    Serviceåterställning

    Hur återsträller man serviceindikeringen på en 9-5 -00?

    Enligt instruktionsboken står det ett kort tryck på clear och håll sedan clear intryckt min 8 sek eller tills Service syns i displayen och ett ljud hörs. Men hur gör man om man inte får fram Service och ljudet? Hur vet man att det har blivit nollställt?
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  2. #2

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    844

    Re: Serviceåterställning

    Citat Ursprungligen postat av crazyblackadder
    Hur återsträller man serviceindikeringen på en 9-5 -00?

    Enligt instruktionsboken står det ett kort tryck på clear och håll sedan clear intryckt min 8 sek eller tills Service syns i displayen och ett ljud hörs. Men hur gör man om man inte får fram Service och ljudet? Hur vet man att det har blivit nollställt?
    Hur länge har du hållit knappen intryckt? Har för mig det tog ca 30 -40 sekunder förra gången för mig.
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957
    Vet inte riktigt hur länge men länge har jag haft den intryckt.

    Nu är det ju också så att vi har startat bilen så många ggr att service har slutat komma up när man startar bilen. Har det någon betydelse?
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona/Skåne
    Inlägg
    2 017
    Medlem#
    4135
    När man slår till tändningen så har jag så att temp och datum visas i sid.
    Om man trycker på + så att det tex står liter per 100km och sen trycker clear och håller den inne länge så kommer det upp service och ett pling.
    Tror det kommer ett pling efter en liten stund men bara fortsätt att hålla knappen inne tills det står service.
    Så funkade det på min bil. 9-5 -00.

    Man kunde alltså inte nolla service när sid visade temp och datum.

    Mvh jocke
    Second place is the First loser! SAAB 9000 CDE 2,3t -97, SAAB 99 LE -74, Volvo S60II D3

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957
    Skall prova det.
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  7. #7
    Nu är det ju också så att vi har startat bilen så många ggr att service har slutat komma up när man startar bilen. Har det någon betydelse?
    Det har faktiskt en avgörande betydelse. Om man inte manuellt eller med tech2 återställer servicen så tar helt enkelt SID:en och "trycker på clearkanppen" åt dig. Tror det är 20 tändcykler som du får se meddelandet innan den alldeles själv återställer alla serviceparametrar.

    Enligt instruktionsboken står det ett kort tryck på clear och håll sedan clear intryckt min 8 sek eller tills Service syns i displayen och ett ljud hörs.
    Detta är helt riktigt fram till den nya SID:en (den med den "plottriga" displayen) där ska man istället hålla clear intryckt, när meddelandet syns i displayen (man får INTE cleara bort det innan)i 8 sek eller tills Service syns i displayen och ett ljud hörs.
    Oavsett vilken SID man har så tar det aldrig mer än ca 8s

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •