Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Skufflås 9-5´a

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318

    Skufflås 9-5´a

    Nån som har info på bla. vilken säkring (instruktionsboken säger det inte/tanklockluckan finns med??) eller ett elschema på hur det är kopplat till det elektriska öppningen av skuffen.

    Man hör det knäpper i ett relä nånstans under förarstolen?? när man trycker på knappen på dörren. Det kommer ingen spänning till motorn vid låset. Samma sak med fjärkontrollen, det klickar i reläet och blinkersen blinkar.
    Elöppningen till tanklocket funkar..

    Bilen är en 9-5´a sedan från -99
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 686
    Säkring 11 i elcentralen i panelen skall det gå via.
    Men resten av centrallåset borde oxå vara dött om den är trasig.

    Kabelbrott ut till luckan kanske?
    Enda skarven på kabeln från TWICE (boxen under stolet som reläet sitter i) är vänster bak vid luckan.
    Man lär så länge man lever.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Citat Ursprungligen postat av Hedis
    Säkring 11 i elcentralen i panelen skall det gå via.
    Men resten av centrallåset borde oxå vara dött om den är trasig.

    Kabelbrott ut till luckan kanske?
    Enda skarven på kabeln från TWICE (boxen under stolet som reläet sitter i) är vänster bak vid luckan.
    Allting annat i bilen funkar inklusive c-låset och tankluckan delar ju elstolsmanövreringen på ena sidan så jag tänkte lite logiskt att den andra elstolens säkring skötte baklåset.

    Hmmm.. knepigt fall doktorn grät, kabelbrott har jag varit inne på och "rört om" i kablarna vid luckgångjärnet. All belysning i luckan funkar så vae f--n..

    Manövreringen till TWICE boxen finns helt klart. Vad har den boxen för uppgifter och på vilket sätt kommer spänningen till den? Är det typ ett "tidrelä" till baklåset och styrs övriga låsfunktioner från den oxå??
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Bor/pluggar: Göteborg
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Hotrodder
    Citat Ursprungligen postat av Hedis
    Säkring 11 i elcentralen i panelen skall det gå via.
    Men resten av centrallåset borde oxå vara dött om den är trasig.

    Kabelbrott ut till luckan kanske?
    Enda skarven på kabeln från TWICE (boxen under stolet som reläet sitter i) är vänster bak vid luckan.
    Allting annat i bilen funkar inklusive c-låset och tankluckan delar ju elstolsmanövreringen på ena sidan så jag tänkte lite logiskt att den andra elstolens säkring skötte baklåset.

    Hmmm.. knepigt fall doktorn grät, kabelbrott har jag varit inne på och "rört om" i kablarna vid luckgångjärnet. All belysning i luckan funkar så vae f--n..

    Manövreringen till TWICE boxen finns helt klart. Vad har den boxen för uppgifter och på vilket sätt kommer spänningen till den? Är det typ ett "tidrelä" till baklåset och styrs övriga låsfunktioner från den oxå??
    Jag har en pdf angånde felsökning av bagagerumslås som jag dragit ut från WIS om den kan vara intressant så kan jag skicka den till din mail mvh jonas
    9-5 2,3t SE M99 fyller ut GARAGET

    "Are we going to play in a town called She left you? You can't be serious! (lettisk innebandylirare inför VM-match i...Skellefteå)"

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Citat Ursprungligen postat av CrystalMethod

    Jag har en pdf angånde felsökning av bagagerumslås som jag dragit ut från WIS om den kan vara intressant så kan jag skicka den till din mail mvh jonas
    Jaaa... prexis jätteintressant... använd: larsjulle@telia.com
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •