Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Magnat högtalare?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Köping
    Inlägg
    41

    Magnat högtalare?

    Hej.
    Är det någon som har nån erfarenhet av dom, tänkte främst på 6.5 och 5.25.
    Jag hittade dom här och tyckte att det var bra priser http://www.blocket.se/vi/7470287.htm?ca=9_s
    Mvh Stefan

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Köping
    Inlägg
    41
    Ingen?

  3. #3
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 276
    Har en kompis som har en teori: Ser högtalarna snygga ut så är de dåliga, är de fula som stryk måste de vara bra...

    Tror dock inte man ska tillämpa dem om man inte har den teorin att Saabs orginalhögtalare är det bästa som finns på marknaden

    Svårt att avgöra utan att lyssna på dem, och svårt när man inte får några vidare specifikationer, de säger ner till 38 Hz, då frågar jag med vilken volym då?

    Man får ju inte heller se något om magnetens vikt (vilket kan ge en hel del att gå på).

    Tror dock inte att de är så dåliga som min kompis säkert skulle påstå Tror de funkar rätt bra faktist. Som jag alltid brukar säga:

    No risk - No reward!

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481
    mycket bror på dina egna krav och vad du gör för mer arbete.

    om du sett min ljud installation så ligger priserna på mina högtalare betydligt lägre i pris och jag har ett kanon ljud.

    tror att de högtalarna duger gått och väl, dock så är de ju att tänka på att om du ska ha basarna i dörrarna så är rekomendationen att ljudisolera dessa med bitumen för de blir mest bara ett evigt oljud annars.

    sen med hur är ditt ljudintresse?
    om du inte är grymt ljud intresserad så skulle iaf inte jag lägga mer pengar än vad de kostar, om intresset inte finns så lär du inte ha någon större glädje av 2000krs högtalare.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. bak högtalare i 9-3 cab
    Av DarkAngel i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 00:49
  2. Magnat lr MaC audio, lr något annat?
    Av -Konrad- i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 20:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •