Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Trimma B201 turbo block? Hur göra?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    64

    Trimma B201 turbo block? Hur göra?

    Har precis pratat klart med hon som bestämmer inom husets 4 knutar, och jag får lägga lite av husbutgeten på att busa lite med en gammal 900t 8v-88, Har någon lite tips på vart mina slantar gör mest nytta? utöver apc modd. vill bara ha kräm nog att snurra däcken med stillastående bil utan att ta död på lameller Har satt blocket i motornstället och ska börja sätta ihop botten nu! någon som har skill för 8:a ventare
    Ingen Saab för tillfället, men samlar grejer till OG Aero
    stcs nr 6773
    www.garaget.org/Betakotten

  2. #2
    Steg 1 Mokko Js avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Forsa (Hudiksvall)
    Inlägg
    1 322
    Medlem#
    10610

    Re: Trimma B201 turbo block? Hur göra?

    Citat Ursprungligen postat av betakotten
    Har precis pratat klart med hon som bestämmer inom husets 4 knutar, och jag får lägga lite av husbutgeten på att busa lite med en gammal 900t 8v-88, Har någon lite tips på vart mina slantar gör mest nytta? utöver apc modd. vill bara ha kräm nog att snurra däcken med stillastående bil utan att ta död på lameller Har satt blocket i motornstället och ska börja sätta ihop botten nu! någon som har skill för 8:a ventare
    Om du vill hålla på att burna så har du nog valt fel bil, lådan kommer nog att säga upp sig innan lamellen iaf.. Men men de är ju lite svårt och ge några råd om trimning när man inte vet din budget..
    SAAB 9000cc 1987 B234L Trionic 5.5

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    64
    Jag vet att det är fel bil att burna me! hehe. har satt frimärke på vxl-l. från både min 9k ts samt 900:an, men jag tänkte att det får kosta lika mycke som ca 200hk. blir det svindyrt?, min 9000 har prio 1 så det får inte bli helt vansinnigt.. tänkte det skulle va skoj att åka fort med en gammal 900
    Ingen Saab för tillfället, men samlar grejer till OG Aero
    stcs nr 6773
    www.garaget.org/Betakotten

  4. #4
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3 001
    Medlem#
    5849
    Det är väl egentligen bara att skruva på laddtrycket och pula med k-jetet så att det späder på lite extra, alternativt BUDGET varianten med kallstartspridare som styrs av tryckbrytare.....
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    910
    Vill du mecka så knåpa dit ett LH-sprut från en T16, det är den stora flaskhalsen på T8:orna!

    Krångligaste med detta är att bygga en rail som passar, insuget är lätt modifierat.
    Enklast borde vara att kapa upp en eller två T16 rails och pussla ihop delarna så det passar T8:ans annorlunda spridning på insugsrören och sen hårdlöda ihop delarna. Då får du spridarkoppar + alla anslutningar på köpet.

    Det går att vålda på med K-jet också, sänka styrtryck, höja systemtryck, be till gudar, koppla in kallstartspridare och så vidare. Men över 200 hk kommer du nog aldrig och bensin kommer den vilja ha i riklig mängd efter detta.

    En 3" batteriböj är ju given och 9000 IC.

    /David
    900 T8 -88a E85, MegaSquirt + EDIS. Bruksbil: Turbokonverterad Ford 1987.
    I garaget: Mekar långlopps Volvo 360, justerar turbotryck på Forden. T8 i ide.
    Senaste uppdatering: 100131

  6. #6
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3 001
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av David V
    Vill du mecka så knåpa dit ett LH-sprut från en T16, det är den stora flaskhalsen på T8:orna!

    Krångligaste med detta är att bygga en rail som passar, insuget är lätt modifierat.
    Enklast borde vara att kapa upp en eller två T16 rails och pussla ihop delarna så det passar T8:ans annorlunda spridning på insugsrören och sen hårdlöda ihop delarna. Då får du spridarkoppar + alla anslutningar på köpet.

    Det går att vålda på med K-jet också, sänka styrtryck, höja systemtryck, be till gudar, koppla in kallstartspridare och så vidare. Men över 200 hk kommer du nog aldrig och bensin kommer den vilja ha i riklig mängd efter detta.

    En 3" batteriböj är ju given och 9000 IC.

    /David
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

Liknande ämnen

  1. B204 block från ng900 i 9000, hur göra?
    Av Nordenstrom i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-20, 10:27
  2. Startmapp för Saab B201(8-ventilare) turbo motor ?
    Av Anders 99 turbo-16V i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 21:49
  3. B202 block med B201 topp
    Av simme_90 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-16, 16:13
  4. NG900 block i 9000CS=PROBLEM!! vad göra??
    Av M.L i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 22:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •