Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Stereo AS2 + CD-Växlare

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    157

    Stereo AS2 + CD-Växlare

    Hejsan
    Har nyss köpt en Saab till
    Men det är så att det inte finns nån cd till den, det skall väl vara cd-växlare, läste att det var extrautrustning. har ju iof en cd som ligger över, men det vore enkelt om man skulle kunna koppla in en cd växlare, finns det draget för det?

    Sen andra problemet, jag har inga högtalare nere vid dörrarna. men det finns galelr med mera så att man kan kasta in ett gäng. vad rekomenderas dit? är det 6.5"?

    ett alternativ kanske är att köpa sånna med ett element med mest bas och en med mest diskant, så man kan ha ljud från båda ställena! utan att behöva koppla in ett till slutsteg, har ju iof det med. men vill inte koppla och dra så mycket nu på vintern ha det.
    Saab ng900 SE 2.0T -97

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Stereo AS2 + CD-Växlare

    Citat Ursprungligen postat av sondell
    Hejsan
    Har nyss köpt en Saab till
    Men det är så att det inte finns nån cd till den, det skall väl vara cd-växlare, läste att det var extrautrustning. har ju iof en cd som ligger över, men det vore enkelt om man skulle kunna koppla in en cd växlare, finns det draget för det?

    Sen andra problemet, jag har inga högtalare nere vid dörrarna. men det finns galelr med mera så att man kan kasta in ett gäng. vad rekomenderas dit? är det 6.5"?

    ett alternativ kanske är att köpa sånna med ett element med mest bas och en med mest diskant, så man kan ha ljud från båda ställena! utan att behöva koppla in ett till slutsteg, har ju iof det med. men vill inte koppla och dra så mycket nu på vintern ha det.
    de är 6,5 tum i dörrarna, lättast är att köpa till orginalsteget till det.

    om de är fördraget till växlare eller inte kan ingen svara på.
    de är olika kanske 50% av bilarna har och lika många som inte har.
    lättaste är att dra ut stereon och se ifall det ligger en svar kabel med stor kontakt på bakom där.

    du kan ju läsa min tråd längre ner om lite tips.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    157
    Hur är deet med högtalare i dörrarna? måste man dit med plattor och allt också eller?
    Saab ng900 SE 2.0T -97

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av sondell
    Hur är deet med högtalare i dörrarna? måste man dit med plattor och allt också eller?
    de bror på, distanser i dörrarna behöver du, kablarna är i vissa fall dragna andra inte, i min va det inte, sen behövs ju bitumenmattor i dörrarna annars tjänar det inte till att sätta i högtalare då det bara blir ett evigt skrammel av det som hörs både på insidan och utsidan
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    137
    mina bakhögtalare i dörrarna var 5.25 (9-5 -99). är det så att de där fram är större än de där bak?
    9³ SC Aero -09
    Min bil

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av 666SaaB666
    mina bakhögtalare i dörrarna var 5.25 (9-5 -99). är det så att de där fram är större än de där bak?
    nu är det så att grabben snackar om ng900 och där finns inga högtalare i bakdörrarna, så för 9-5an vet jag inte vad de ska va, men troligen är de väl 6,5 tum där med.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    137
    okej... varit inne på lite förmånga sidor om 9-5
    9³ SC Aero -09
    Min bil

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    157
    Hej
    Vad rekomenderar ni att jag stopapr in för högtalare? vill inte böka på med nån as3 steg, har ju ett eget annars som jag kan använda
    Saab ng900 SE 2.0T -97

Liknande ämnen

  1. Aux ingång till 9-5 original stereo utan CD växlare
    Av Bengt.Arvidsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 21:51
  2. Finns 300w stereo utan cd-växlare i 9-3ss + hur ser man w?
    Av icbm i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 14:47
  3. Original stereo + mp3 växlare
    Av Recer i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 17:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •