Som sagt i rubriken,
Vad är finns det för skillnader på dom olika årsmodellerna av 9000 Aero?
Nu pratar vi om 93-98, alltså med CS-karrossen.
Bara att rabbla upp det ni vet!
MvH Mathias
Som sagt i rubriken,
Vad är finns det för skillnader på dom olika årsmodellerna av 9000 Aero?
Nu pratar vi om 93-98, alltså med CS-karrossen.
Bara att rabbla upp det ni vet!
MvH Mathias
-93 har långmotorn med Trionic 5,2 -94 vart det 5,5, same shit ungefär men kortmotorn har bättre flöde i toppen!
-98 finns INGA Aero, -97 var sista året.
Är väl inga större skillnader tror jag, mitten -96 blev lådorna lite bättre iom symetrisk diff.
Vet inte om det skiljer så mycket... säker missat nåt.
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
95- kom nya ratten och ecc panelen
96- när det bytte lådor så bytte de även dörr handtagen till mer rundade
Men KK brukar ha stenkoll på det där, så han kommer nog snart och läxar upp oss och anmärker på att vi missat något
Aeron är såld, så nu åker man sportvagn i form av 900i 8v
Sportvagnen stulen så nu får man vackert cykla.
Nja, -97 kom väl dom rundade handtagen?... Jag har "nya" lådan men dom "gamla" handtagen på min om jag inte har misstagit mig helt...Ursprungligen postat av Backe
Ja, i min värld kom de nya handtagen på M/97, men det finns de som hävdar att de har/har sett 96:or med de ergonomiska handtagen. Min 96:a (uttagen sept/okt -96) hade de gamla handtagen i alla fall, liksom alla andra 96:or jag har sett.Ursprungligen postat av rabies
En stooor skillnad var ju att turboemblemet i grillen försvann till M/97. Då kom även ett litet "2.3 Turbo"-emblem nere till höger bak.
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Min har turbo i grillen men inget 2,3 turbo bakUrsprungligen postat av KK
Massa saab turbo på gården
STCS#1409
Ursprungligen postat av KK
Jag har för mig att jag sett en 96:a med rundade handtag på någon träff , men det kan ju ha varit eftermonterat.
Så det stämmer säkert att det monterades från fabrik 97
Aeron är såld, så nu åker man sportvagn i form av 900i 8v
Sportvagnen stulen så nu får man vackert cykla.
-97 var väl helt befriade från TCS?
9-3 SC Aero M6 -06
Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen
Min 96:a har inget TCS tjaffs alls..
Reality beats fiction.
Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.
inget aero-specifikt men allmänt fick väl 9000 delvis galvad kaross from M94 och startspärr from M96.
-95 va väl sista årsmodellen där tcs var tillval?
-94 var sista året för den vackraste av dem alla, den vita aeron
Massa saab turbo på gården
STCS#1409
För att lägga till lite i förvirringen så har inte min fars CS'96a varken startspärr eller larm i och för sig en CS 2.0i men endå...Ursprungligen postat av HFR
Nja hörrö, det gick nog att få åtminstone på 96-orna oxå.Ursprungligen postat av Stranna
/J
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje
Okej,
som jag förstår det verkar det inte vara några större skillnader kanske.
Förutom med lådan då möjligtvis.
Men säg en -94 jämfört med en -97, förutom "bara" att det är en äldre bil, är det då några större skillnader på köpen?
Ursprungligen postat av Matte J
Ska ju va att just den 94.an säkerligen har TCS,som inte är urkopplingsbar,och som troligtvis kommer börja strula vilket är kostsamt.
Reality beats fiction.
Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.
Känns som saab hade någon typ av "vi tager vad vi haver" tillverkning. Verkar fan inte va en pinal som är standard på bilarna ju.
Tacka vet ja subaru tex, det går till ex att lista ut om man råkat ha en impreza gt turbo(wrx) i specialutfärande från belgien årm -99 utan taklucka osv som är 120kg lättare dvs en Type RA dvs Rally med lättad inredning i blå alacantra osv
För att utreda så vill ja ha en sådan........bu bä
Andreas Palm / Borås
X-saabare kör numera något påställd Subaru Impreza Gt
Saab Aero ska det varaUrsprungligen postat av Laspalmas
/Henrik
Ursprungligen postat av KK
hehehe!!! min -96 har dom runda fina handtagen den har även samma fack o fickor som finns i jubileumsmodellerna
kom på att min e fan ingen AERO.... oj
I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO
Jag hade en 9000 2,0t -96. den hade dom "ergonomiska" handtagen. Den hade ingen startspärr heller.
Min 9000 Aero 96a som numera är såld. Hade dom nyare handtagen.
9000 cde 2,0t
Corolla 1,4