Vad tar SAAB för en motorvärmare+installation på en 9-5:a?
Har ej tid o göra detta själv.
Vad tar SAAB för en motorvärmare+installation på en 9-5:a?
Har ej tid o göra detta själv.
9-5-01 2.0T
För dax aktuella priser så ring verkstaden är nog säkrast.
Saab 9³ SC Aero 2.8 V6 TX XWD eLSD Aut. MapTun 1 på den.
Garaget
Kolla även flera verkstäder då priserna skiljer sig rejält om de kör någon kampanj eller inte, men skulle tippa på material(motorvärmare + kupéuttag) ca 1600kr, arbete lika mycket om de kör någon drive.
Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4
MotorCentrum (sundsvall) tog för 2 veckor sedan 3995kr komplett med motorvärmare, kupévärmare och installation. DEFA naturligvis.Ursprungligen postat av Toneloc
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Det verkar som om de kör en drive just nu (i varjefall i Växjö) när det gäller delarna...pris delar = 1520 kr...jag ringde å frågade på pris inkl. jobb 3450 kr ;(
obs! till en 9-3, men jag tror inte det skiljer något....
En fråga: Är det någon som gjort det själv? stötte nipå något särskilt problem....var frostpluggen gängad etc?
/9-3 Aero-01
Prisdiskussion? Denna får bo i Finans&Verkstäder istället.
Mvh
Magnus, flytt-general
ExMedlem 3351
Från 9-3 TypeR till Porsche 924 till Alfa GTV 2000, hur ska det sluta...
Detta är iofs inte svar på din fråga men:
2495 kr gav jag förra vintern för installation av motorvärmare+kupéuttag i min 9-5:a. Detta var iofs inte hos Saab utan en av Mekonomens verkstäder som dessutom råkar vara Saab specialist. (Aros Allbilservice)
Kollade även med Saab förra vintern och de ville ha 1000 kr mer .. Så för min del var ju valet lätt iaf.
Vad jag har hört så finns det inga installations anvisningar från Saab på motorvärmare. Alltså var man ska dra alla kablar och så, man får tydligen borra sig in i kupén för att dra sladden till kupé uttaget.
Finns det som tillval när man köper ny bil eller monteras det på verkstaden som levererar bilen???
2010 BMW 320D Touring
2010 Opel Meriva 1,4T
Hej, på Hylte Bilverkstad (Hyltebruk) så tar vi 2700:- (Motor+Grenledning)monterat och klart,
obs. ingen kampanj, defa naturligtvis.
Auktoriserad Saab/Opel.
Mvh. Mathias
BMW 520d F10 -12, 900 Aero -88, Honda VFR750 -97
http://www.garaget.org/T-PWR
Här kan du få lite läsning iallafall
http://www.defa.com/heating.php3?lang=
Vissa säger att det skall sitta ett förborrat hål genom torpedväggen, ungefär lite till vänster och lite neråt sett från oljepåfyllningslocket . Glasklartr ??
Tjenare kan komplettera dig där, jag ringde igår ang installation av min motorvärmare då.Ursprungligen postat av Switch
Defa WarmUp kit med SID styrning kostade 1924kr + 2500kr i montering Då hamnar vi på kring 4500 700 spänn tar dom extra för montering av SID styrning.
Jag gjorde det på min ng900 turbo och problem jag hade var att två pinnbultar till grenröret var av i toppen och det är inte roligt att borra ur och gänga...Ursprungligen postat av steelgrey_aero
Vet att man inte behöver ta bort grenrör men jag gjorde det för att komma åt bättre. Pluggen är inte gängad.
PMa om du vill veta nåt mer
900T -95
Opel Manta -85
Vad är SID styrning? Kortfattat, eller om det finns nån bra sida att läsa om det.Ursprungligen postat av Turbo_Matte
Det bör stå i handboken till din bil, men du får timerfunktion till motorvärmaren som ställs in via sid.Ursprungligen postat av Mieron
Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4
Jag satte i motorvärmare och kupéuttag på min gamla volvo 440. Det var inga som helst problem. Frostpluggen fick man kämpa lite med men sen vad det skitlätt. Jag drog ur frostpluggen med skruvmejsel. Har man et riktigt verktyg kan jag tänka mig att det går något enklare. Kabeldragningen har jag för mig att det fanns med anvisningar för när jag köpte värmaren så det var ungefär som en IKEA-bokylla... fast utan för få eller överblivna skruvar.
Kan inte tänka mig att det skulle vara mycket svårare på en saab än på volvo eller?