Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Installera Dumpventil & Laddtrycksmätare. Svårighetsgrad

  1. #21
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    541
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Ja, du kan koppla in den på avlastningsventilens vakumslang på en T5-bil.

    På T7, sätt den mellan styrventilen till bypassen och BTR.

    /R
    Jag kopplade in min mätare på den lilla slangen som går till avlastningsventilen, fick nå knasiga värden som visade ett ladd på 0,5 som max ?!?! Felsökte allt på bilen men hittade inte ett jota.
    Kan tilllägga att bilens egna mätare laddade in en bit på rött så jag började misstänka att mätaren va pajj.

    Kopplade då in på BTR tror jag det heter, där fick jag fram bra ladd på mätaren. mellan 1 och 1.1 visar den nu att den laddar.
    Saab 9-5 -01 Automat

  2. #22
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Gnällbältet
    Inlägg
    1 061

    okej, det är en återcirkulerande jag ska ha.

    Du har ingen bild el nått som man kan se vart den sitter osv på?

    Har aldrig meckat nått under huven förr....

    //nejo



    Tack för lånet KK
    f.d. saabare

  3. #23
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Eskilstuna #2772
    Inlägg
    669
    Citat Ursprungligen postat av salkin
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Ja, du kan koppla in den på avlastningsventilens vakumslang på en T5-bil.

    På T7, sätt den mellan styrventilen till bypassen och BTR.

    /R
    Jag kopplade in min mätare på den lilla slangen som går till avlastningsventilen, fick nå knasiga värden som visade ett ladd på 0,5 som max ?!?! Felsökte allt på bilen men hittade inte ett jota.
    Kan tilllägga att bilens egna mätare laddade in en bit på rött så jag började misstänka att mätaren va pajj.

    Kopplade då in på BTR tror jag det heter, där fick jag fram bra ladd på mätaren. mellan 1 och 1.1 visar den nu att den laddar.
    Så du menar att du fick konstiga värden när du satte den på den lilla slangen som går från avlastningsventilen till insuget...
    Hmm... Jag satte den på samma ställe igår och min bil laddar enligt mätaren 0,4 stabilt.
    Iofs. så tycker jag inte att det är så mycket GO i min bil så den går nog på GLT trots allt, men jag ska i alla fall testa att flytta förgreningen till bränsletrycksregulatorn.

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    412
    Funderar på om jag ska testa och flytta min till den där BTR som ni skriver. Vart sitter den slangen? Är inte jätte insatt i detta heller.

    Mvh Patrik
    Saab 9-5 -07 2.0t BSR Steg2
    Peugeot 107 -07 1.0
    #6132

  5. #25
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 478
    Medlem#
    5737
    boje82 och jurkko>>Om det är bilarna i era signaturer ni pratar om så funkar det fint att ha laddtrycksmätaren där ni har dem nu. Ni har T5 bilar. Det är om man har T7 bilar som det inte går att koppla laddtrycksmätaren på slangen till AV eftersom AV'n sköts av en magnetventil på T7, på T5 däremot så går vakumslangen från AV direkt till insuget och då funkar det bra att koppla laddtrycksmätaren där.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    412
    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    boje82 och jurkko>>Om det är bilarna i era signaturer ni pratar om så funkar det fint att ha laddtrycksmätaren där ni har dem nu. Ni har T5 bilar. Det är om man har T7 bilar som det inte går att koppla laddtrycksmätaren på slangen till AV eftersom AV'n sköts av en magnetventil på T7, på T5 däremot så går vakumslangen från AV direkt till insuget och då funkar det bra att koppla laddtrycksmätaren där.
    Okej, det är samma funktion på de båda slangarna kan man säga?
    I så fall tror jag att jag börjar fatta..

    Tack!
    Saab 9-5 -07 2.0t BSR Steg2
    Peugeot 107 -07 1.0
    #6132

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Eskilstuna #2772
    Inlägg
    669
    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    boje82 och jurkko>>Om det är bilarna i era signaturer ni pratar om så funkar det fint att ha laddtrycksmätaren där ni har dem nu. Ni har T5 bilar. Det är om man har T7 bilar som det inte går att koppla laddtrycksmätaren på slangen till AV eftersom AV'n sköts av en magnetventil på T7, på T5 däremot så går vakumslangen från AV direkt till insuget och då funkar det bra att koppla laddtrycksmätaren där.
    Hahaha!
    Jag måste har varit sjukt trött när jag skrev detta.
    Självklart är det så som du skriver.

    Dags att ta sig i kragen nu...

    /Tim

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    167
    Jag som har en 9000 2,0 ltt -93 med jetronic. Var ska jag koppla in mitt t-kors till min manometer? Är det oxå från den lilla slangen på dumpen?
    Rudan
    2.0 Ltt---såld
    Numera 95 aero -03

Liknande ämnen

  1. Installera laddtrycksmätare Og9-3 Aero -01
    Av NicklasOlsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 13:36
  2. installera dumpventil
    Av saab johan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 19:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •