Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Bild på US-vinge 9-5 SC

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Pilgrimstad/Jämtland
    Inlägg
    55

    Bild på US-vinge 9-5 SC

    Är det någon som har en bild på US vingen till 9-5 SC. Skulle vilja se hur den ser ut i jämförelse mot Hirschvingen.

    Hälsningar Hans
    Saab 9-3 SC Vector Active TTiD -08
    Saab 9-5 SC Vector -02 Nordic Steg1 *SÅLD*

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Kika på min garagetlänk så har du ett par vettiga bilder på USA-vingen.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2004
    Inlägg
    49
    Hirsch-takspoileren er mye finere på bilen!
    Ole-P (Norge)
    N-154

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Norge
    Hirsch-takspoileren er mye finere på bilen!
    Ja, smaken är som baken... För övrigt skall man vara tämligen skarpsynt för att verkligen se skillnad på dem. Jag gör det, numera, men det var inte helt lätt i början...

    USA-vingen vet man ju dessutom exakt hur mycket downforce den genererar, och det är ju trevligt.

    Personligen har jag, no offense till Hirsch, lite svårt för att se varför man säljer en egen vinge i USA och en "eftermarknadsprodukt" i t ex Sverige.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Pilgrimstad/Jämtland
    Inlägg
    55
    Tack för svaren, kan nog tänka mig både en US vinge eller en Hirschvinge beroende på vad jag kan få tag på till en vettig kostnad.

    Hälsningar Hans
    Saab 9-3 SC Vector Active TTiD -08
    Saab 9-5 SC Vector -02 Nordic Steg1 *SÅLD*

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Gärsnäs
    Inlägg
    83
    En liten undran bara: Har ej kollat ju , men vad ligger en US vinge po i pris??
    9-5 Aero Kombi samt 9-3 Aero , Bägge 01:or samt Steelgrey

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    bankeryd (jkpg)
    Inlägg
    94
    förlåt om jag frågar lite grejer om annat!!! kk den fronten du har monterat på är det den som speedparts säljer???
    o du har ju även svart ventilkåpa har du lackat den själv eller köpt en? o om du har gjort den själv vad använde du för färg???

    o så vingen!! jag ska köpa en sån us vinge hade jag tänkt men hur gjorde du för o få hålen rätt, jag har ingen vinge alls på min men är ju inte lätt o mäta då vingen är så rund vid fästplattan eller så!!! hmmm kanske jag som e trög men vore alltid bra med tips!! mvh johan
    jag gasar till det rasar (tyvärr för ofta)
    bor i jönköping!!

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    589
    Citat Ursprungligen postat av kullgren
    förlåt om jag frågar lite grejer om annat!!! kk den fronten du har monterat på är det den som speedparts säljer???
    o du har ju även svart ventilkåpa har du lackat den själv eller köpt en? o om du har gjort den själv vad använde du för färg???

    o så vingen!! jag ska köpa en sån us vinge hade jag tänkt men hur gjorde du för o få hålen rätt, jag har ingen vinge alls på min men är ju inte lätt o mäta då vingen är så rund vid fästplattan eller så!!! hmmm kanske jag som e trög men vore alltid bra med tips!! mvh johan
    Ser ut att vara en vanlig 9-5 Aero -04/-05 front han monterat. Inge speedparts alltså

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 837
    Observera att KK kör med en RIKTIG USA-vinge, inte Real Cars kopia, som för övrigt har rykte om sig att tappa formen efter ett tag. Men det kanske är bättre nu?

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av 2FST4U
    Ser ut att vara en vanlig 9-5 Aero -04/-05 front han monterat. Inge speedparts alltså
    Helt korrekt. M/05 om jag får be...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av kullgren
    o så vingen!! jag ska köpa en sån us vinge hade jag tänkt men hur gjorde du för o få hålen rätt, jag har ingen vinge alls på min men är ju inte lätt o mäta då vingen är så rund vid fästplattan eller så!!! hmmm kanske jag som e trög men vore alltid bra med tips!! mvh johan
    Hej,

    Som Petson skriver, den vingen jag har går inte att köpa i Sverige (i alla fall inte genom "vanliga" kanaler).

    Enklaste sättet att få dit den är naturligtvis att använda borrmallarna som följer med vingen... Vis av erfarenhet skulle jag dock dubbelkolla att borrmallarna stämmer med verkligheten och vid behov göra en ny borrmall. Ask me how I know this...

    EDIT: Såg frågan om ventilkåpan. Det är en helt standard svart ventilkåpa, alltså lackad från fabrik.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    bankeryd (jkpg)
    Inlägg
    94
    Citat Ursprungligen postat av petson
    Observera att KK kör med en RIKTIG USA-vinge, inte Real Cars kopia, som för övrigt har rykte om sig att tappa formen efter ett tag. Men det kanske är bättre nu?
    jag köpte en sån förra året på elmia i påsk, som jag hade på min 9-5 aero o den funkade jätte bra o va rak o fin tills slutet av sommaren då värmen gjorde så den såg för jävlig ut hängde ner nått grymt i mitten, långt över 1 cm va det, så man såg det grymt tydligt!! men vart kan man då få tag på en äkta us vinge, beställa från usa antar jag vilka firmor finns det på nätet som man kan beställa från då???? mvh johan
    jag gasar till det rasar (tyvärr för ofta)
    bor i jönköping!!

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Billeberga/Skåne
    Inlägg
    263
    Tjena!
    Nordic säljer även us-vingen. Jag köpte min därifrån kostade inte så mycket mer än relcarvingen.
    9-5 Aero-03
    NG900 Talladega-97
    NG900 2.0i-98

  14. #14
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av Crisse
    Tjena!
    Nordic säljer även us-vingen. Jag köpte min därifrån kostade inte så mycket mer än relcarvingen.
    Gör de? Hittade den inte på hemsidan.
    Hur mycke kostar den?

  15. #15
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Ingen som vet vart man kan få tag på Usa vingen alltså?

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Billeberga/Skåne
    Inlägg
    263
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Ingen som vet vart man kan få tag på Usa vingen alltså?
    Nordic, slå dom en signal så fixar dom en till dig
    9-5 Aero-03
    NG900 Talladega-97
    NG900 2.0i-98

Liknande ämnen

  1. Fråga ang viggen vinge (NY Bild)
    Av KungenEdholm i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 01:02
  2. letar bild på vinge till 9000 cc
    Av saab900T16 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 13:39
  3. Bild på Saabstyling.tk´s vinge till 9-5 Sedan?
    Av bluetaily i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 23:31
  4. bild sökes på viggen vinge
    Av M frändberg i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-28, 21:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •