Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Vindrutetorkarproblem NG9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    55

    Vindrutetorkarproblem NG9-3

    Hej,
    Jag har problem med mina vindrutetorkare till min kärra (9-3 SS Vector -04). Först och främst fungerar inte spolarna trots att jag har vätska i tanken. Sedan fungerar inte heller intervallläget som det skall. När jag drar ner den till av-läget så stannar torkarna direkt - oavsett om de är mitt på rutan eller var de än må vara. Drar jag ner spaken som i normala fall skulle medföra att den torkar ett varv så rör sig torkarna bara så länge jag håller i spaken. Någon som vet vad detta kan bero på samt hur det kan åtgärdas?

    Jag skall kanske tillägga att jag har pilotpaketet med automatik på intervallet.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    STOCKHOLM
    Inlägg
    164

    torkare

    Tror nog att din torkarmotor inte är helt frisk! brukar vara motorfel vid dessa fel!
    9-5 Aero FaceLift Edition.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    311
    Medlem#
    6073
    har inte du nybilsgaranti kvar?
    har dom lagt av så åk till din saab handlare så löser dom det säkert..
    om inte annat så kanske dom tar det på "goodwill"

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    55
    Citat Ursprungligen postat av Clas.A
    har inte du nybilsgaranti kvar?
    har dom lagt av så åk till din saab handlare så löser dom det säkert..
    om inte annat så kanske dom tar det på "goodwill"
    Jo som tur är jag har nybilsgaranti till i början på maj så jag får lämna in den för koll. Jag tänkte bara kolla så det inte var något enkelt som säkringar eller liknande.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Småland
    Inlägg
    618
    Om intervallreläet ställer in tofflorna brukar torkarna stanna var som helst.

    Gammalt djungelordspråk
    "Kan man få lite vanlig allmän lagning"

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    311
    Medlem#
    6073
    på min gammla golf glömde jag mina vindrutetorkare på när jag stängde av bilen, startade sen bilen dagen därpå och började skrapa rutorna.. vindrutetorkarna hade frustit fast så något hände då med motorn.. fungerade bara att kör med snabbaste läget efter det och torkarna stannade direkt när jag slog av dem utan att åka tillbaka.. efter ett halvår ungefär när jag sprutade med spolarvätskan så hoppade första intervall läget igång igen.. efter det så har det fungerat felfritt, förutom att torkarna stannar direkt när jag slår av dem.. ibland undrar man om det inte var bättre förr

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Mellerud
    Inlägg
    110
    det är exakt samma problem med farsans 93.. inte en susnig vad det handlar om.. men då verkar det inte var ett engångs fel...
    suck.....

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    170
    polare har samma problem ....någon som vet??
    Varför göra det man får när det finns så mycket annat kul!!

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 168
    Som Aeroc sa tidigare i tråden, det är säkerligen parkeringsgivaren i torkarmotorn som är kass.

    Åtgärd: Byt torkarmotorn.

  10. #10
    Hei
    Jeg hadde samme problem med min 93SS, Saab verkstedet byttet denne på garanti, og sa at det var en produksjonsfeil på en serie med visker motorer

    Svein-Egil

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    48
    Har samma problem på min 9-5.. Begagnad torkarmotor kostar 1000:- , 3300:- skulle dom ha på verkstan för att byta till en ny..

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    55
    Citat Ursprungligen postat av agrrrr
    det är exakt samma problem med farsans 93.. inte en susnig vad det handlar om.. men då verkar det inte var ett engångs fel...
    suck.....
    Jag lämnade in min bil på Svenska Bil och de bytte ut hela vindrutetorkarpaketet med motor och allt. Men det var på nybilsgarantin så då passar de väl på eftersom det är Saab som står för fiolerna.

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    55
    Citat Ursprungligen postat av Flattbeat
    Har samma problem på min 9-5.. Begagnad torkarmotor kostar 1000:- , 3300:- skulle dom ha på verkstan för att byta till en ny..
    Enligt kvittot kostade motorn 997 kronor exkl moms och arbete.

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    48
    Citat Ursprungligen postat av MJ75
    Citat Ursprungligen postat av Flattbeat
    Har samma problem på min 9-5.. Begagnad torkarmotor kostar 1000:- , 3300:- skulle dom ha på verkstan för att byta till en ny..
    Enligt kvittot kostade motorn 997 kronor exkl moms och arbete.
    Jasså.. det var billigt.. Dumt att köpa en beggad ör 1000:-då..

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •