Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30

Ämne: Bromsningar etc. - urklippt från tråd om B234-block

  1. #1
    Vad trött man blir,har inte varit på forumet på länge men när man slår på datorn och ser det här skitsnacket som strömmar ut från Norrköping år efter år, om den,det,han bromsade si han bromsade så m.m vad är det med er?Ni utger ju er för att vara seriösa,inte ska ni hålla på i den här sandlådenivån?En bil blev riktigt snabb men resten då?,Gör 20-30 bilar på350-500hk och klappa er på bröstet,senn kan ni väll börja diskutera?
    och ja jag har ochså rasat motor=dyra läropengar








    201m 8.743/143 km/h

  2. #2
    Helt original GULSAABs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindsdal
    Inlägg
    968
    Citat Ursprungligen postat av Glenn.j
    Vad trött man blir,har inte varit på forumet på länge men när man slår på datorn och ser det här skitsnacket som strömmar ut från Norrköping år efter år, om den,det,han bromsade si han bromsade så m.m vad är det med er?Ni utger ju er för att vara seriösa,inte ska ni hålla på i den här sandlådenivån?En bil blev riktigt snabb men resten då?,Gör 20-30 bilar på350-500hk och klappa er på bröstet,senn kan ni väll börja diskutera?
    och ja jag har ochså rasat motor=dyra läropengar










    201m 8.743/143 km/h
    Hur kan du säga att du inte varit här så länge men endå läst här år efter år??

    Mats

    201m 7,73/163 km/h

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879
    Vad har jag missat nu

    Martin

    201m 9.01/136.44km/h

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057
    Citat Ursprungligen postat av Glenn.j
    Vad trött man blir,har inte varit på forumet på länge men när man slår på datorn och ser det här skitsnacket som strömmar ut från Norrköping år efter år, om den,det,han bromsade si han bromsade så m.m vad är det med er?Ni utger ju er för att vara seriösa,inte ska ni hålla på i den här sandlådenivån?En bil blev riktigt snabb men resten då?,Gör 20-30 bilar på350-500hk och klappa er på bröstet,senn kan ni väll börja diskutera?
    och ja jag har ochså rasat motor=dyra läropengar
    Oooookay.

    Det jag efterfrågar är lite serösa bromspapper.
    Men det är tydligen för mycket begärt.

    Det jag menar är att man kan gissa hur mycket som helst när man inte bromsar motorena.
    Det verkar inte behövas om man trimmar saab...

    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 819
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Citat Ursprungligen postat av Glenn.j
    Vad trött man blir,har inte varit på forumet på länge men när man slår på datorn och ser det här skitsnacket som strömmar ut från Norrköping år efter år, om den,det,han bromsade si han bromsade så m.m vad är det med er?Ni utger ju er för att vara seriösa,inte ska ni hålla på i den här sandlådenivån?En bil blev riktigt snabb men resten då?,Gör 20-30 bilar på350-500hk och klappa er på bröstet,senn kan ni väll börja diskutera?
    och ja jag har ochså rasat motor=dyra läropengar
    Oooookay.

    Det jag efterfrågar är lite serösa bromspapper.
    Men det är tydligen för mycket begärt.

    Det jag menar är att man kan gissa hur mycket som helst när man inte bromsar motorena.
    Det verkar inte behövas om man trimmar saab...

    Mvh Sasse
    Håller med där, utan bromspapper så har man inget att komma med.
    Ett bromspapper visar iofs att motorn har si o så många hästakrafter i så många sekunder..


    Nåja, jag tycker att grabbarna från Norrköping gör ett bra jobb, jobbar och hjälper oss tokar här på forumet.. Är det inte det man kallar service?
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    El Stockhlmo
    Inlägg
    2 347
    Återigen... Skillnaden ur "stresssynpunkt" på en motor som snurrar under belastning i tolv sekunder på strippen inklusive 3 växlingar och en motor som går några varv på en bana är milsvid.

    Att tro att en preppad "strippmotor" som på "stickan" ska ge 500 hästar och som drar fyra dynamiska repor på nedanstående sätt...

    4.000-7.000 rpm, belastning under 1,5 sekunder (1:ans växel)
    5.000-7.000 rpm, belastning under 3 sekunder (2:ans växel)
    6.000-7.000 rpm, belastning under 3 sekunder (3:ans växel)
    6.000-7.500 rpm, belastning under 4 sekunder (4:ans växel)


    ...tror Ni att detta sliter tillnärmelsevis lika mycket som ett enda varv på bana om man ligger på lite...?



    Jaha ja... Att bromsa fram effekter med en bromsmetodik som syns ovan (där längsta intervallet är 4 sekunder dynamiskt mellan 6.000 till 7.500 rpm)... Det kommer som sagt att ge ganska bra mos på pappret.



    M.v.h. från en som har testat



    M.v.h.
    This profile is dead...

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057
    Citat Ursprungligen postat av Jompa
    Återigen... Skillnaden ur "stresssynpunkt" på en motor som snurrar under belastning i tolv sekunder på strippen inklusive 3 växlingar och en motor som går några varv på en bana är milsvid.

    Att tro att en preppad "strippmotor" som på "stickan" ska ge 500 hästar och som drar fyra dynamiska repor på nedanstående sätt...

    4.000-7.000 rpm, belastning under 1,5 sekunder (1:ans växel)
    5.000-7.000 rpm, belastning under 3 sekunder (2:ans växel)
    6.000-7.000 rpm, belastning under 3 sekunder (3:ans växel)
    6.000-7.500 rpm, belastning under 4 sekunder (4:ans växel)


    ...tror Ni att detta sliter tillnärmelsevis lika mycket som ett enda varv på bana om man ligger på lite...?



    Jaha ja... Att bromsa fram effekter med en bromsmetodik som syns ovan (där längsta intervallet är 4 sekunder dynamiskt mellan 6.000 till 7.000 rpm)... Det kommer som sagt att ge ganska bra mos på pappret.



    M.v.h. från en som har testat



    M.v.h.
    Jag gissar på att bankörningen sliter liiiiiiiiiiite mer.
    Men bara lite

    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  8. #8
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057
    Jag kan erbjuda en gratis bromsning till någon av dessa 450-550hk bilar som det finns 50st+ av med originalkolvar.

    Vi kör en repa statiskt från 2000rpm med 500rpm interall upp till maxvarvet.

    Vi kan ligga låst i ca 6-10s.

    Sedan kan vi köra en dynamisk repa på ca 30-50sek

    Sedan kan vi göra om detta fast öka på den statiska bromsningen till 30s/ belstningspunkt och den dynamiska till 2min

    Någon som är sugen att prova?

    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Jag kan erbjuda en gratis bromsning till någon av dessa 450-550hk bilar som det finns 50st+ av med originalkolvar.

    Vi kör en repa statiskt från 2000rpm med 500rpm interall upp till maxvarvet.

    Vi kan ligga låst i ca 6-10s.

    Sedan kan vi köra en dynamisk repa på ca 30-50sek

    Sedan kan vi göra om detta fast öka på den statiska bromsningen till 30s/ belstningspunkt och den dynamiska till 2min

    Någon som är sugen att prova?

    Mvh Sasse

    Det roliga är ju, att inget av de olika bromssätten egentligen ljuger, ja om man har godtagbar koll på det man ska ha koll på under en mätning.

    Däremot så redovisas den faktiska effekten under vart och ett av de olika förhållandena som resp. bromsförfarande ger.

    Sen är det bara upp till var och en att fundera på om något av dessa förhållanden passar in på det sätt man själv kommer att bruka bilen. Gör man mestadels bara kortare tjurrusningar på landsvägen, typ klipper en långtradare eller sju då och då. Ja då kan ju mycket väl en snällare dynamisk eller 3-10 s statisk bromsning visa en helt ärlig effekt för de situationerna.

    Men kör man istället t ex. LeMans eller "ringen" i tid och otid så kanske den elakaste dynamiska eller statiska bromsningen, där man bromsar effekten under långa pass, kanske i timmar i det statiska, och kanske med avsiktligt höjd inloppstemp för att simulera möjliga eländiga förhållanden (worst case scenario).

    Givetvis får man räkna med skillnader i mätresultat i dessa båda ytterligheter, men inget av dem ljuger egentligen, utan visar på den effekt man har tillgång till under de båda olika körförhållandena.

    Definitionen på effekt kan i bilsammanhang faktiskt sägas så enkelt som, att flytta en viss massa en viss sträcka på en viss tid kräver en viss effekt!!


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  10. #10
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av Sasse

    Vi försöker i alla fall att göra vårt bästa, mer än det kan man inte göra.

    Sedan att man ibland kanske låter lite hård/elakt/dum, det kan jag hålla med om.
    Men ibland är man på dåligt humör och då är man inte lika klarsynt/smidig.
    Men om jag är det så är jag den första att be om ursäkt.

    Mvh Sasse

    Gnällbältesdialekten kan ni ju inte rå för gossar, men varför inte investera i att låta personalen gå hos talpedagog. Borde vara avdragsgillt t.o.m.....

    MVH Tony
    Ska du säga

    Själv är man ju Dalmas så det är en underbar dialekt

    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  11. #11
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Jag kan erbjuda en gratis bromsning till någon av dessa 450-550hk bilar som det finns 50st+ av med originalkolvar.

    Vi kör en repa statiskt från 2000rpm med 500rpm interall upp till maxvarvet.

    Vi kan ligga låst i ca 6-10s.

    Sedan kan vi köra en dynamisk repa på ca 30-50sek

    Sedan kan vi göra om detta fast öka på den statiska bromsningen till 30s/ belstningspunkt och den dynamiska till 2min

    Någon som är sugen att prova?

    Mvh Sasse

    Det roliga är ju, att inget av de olika bromssätten egentligen ljuger, ja om man har godtagbar koll på det man ska ha koll på under en mätning.

    Däremot så redovisas den faktiska effekten under vart och ett av de olika förhållandena som resp. bromsförfarande ger.

    Sen är det bara upp till var och en att fundera på om något av dessa förhållanden passar in på det sätt man själv kommer att bruka bilen. Gör man mestadels bara kortare tjurrusningar på landsvägen, typ klipper en långtradare eller sju då och då. Ja då kan ju mycket väl en snällare dynamisk eller 3-10 s statisk bromsning visa en helt ärlig effekt för de situationerna.

    Men kör man istället t ex. LeMans eller "ringen" i tid och otid så kanske den elakaste dynamiska eller statiska bromsningen, där man bromsar effekten under långa pass, kanske i timmar i det statiska, och kanske med avsiktligt höjd inloppstemp för att simulera möjliga eländiga förhållanden (worst case scenario).

    Givetvis får man räkna med skillnader i mätresultat i dessa båda ytterligheter, men inget av dem ljuger egentligen, utan visar på den effekt man har tillgång till under de båda olika körförhållandena.

    Definitionen på effekt kan i bilsammanhang faktiskt sägas så enkelt som, att flytta en viss massa en viss sträcka på en viss tid kräver en viss effekt!!


    MVH Tony
    Precis, detta står klart och tydligt vid våra vanliga bromsningar.
    Men 3,5s dynamisk/bromspunkt i Rototesten är mindre värt än arschellmätaren ute på vägen i vissa fall.

    Mvh sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  12. #12
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Jag kan erbjuda en gratis bromsning till någon av dessa 450-550hk bilar som det finns 50st+ av med originalkolvar.

    Vi kör en repa statiskt från 2000rpm med 500rpm interall upp till maxvarvet.

    Vi kan ligga låst i ca 6-10s.

    Sedan kan vi köra en dynamisk repa på ca 30-50sek

    Sedan kan vi göra om detta fast öka på den statiska bromsningen till 30s/ belstningspunkt och den dynamiska till 2min

    Någon som är sugen att prova?

    Mvh Sasse
    bromsar ni alla bilar i dom intervallerna ?

  13. #13
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Jag kan erbjuda en gratis bromsning till någon av dessa 450-550hk bilar som det finns 50st+ av med originalkolvar.

    Vi kör en repa statiskt från 2000rpm med 500rpm interall upp till maxvarvet.

    Vi kan ligga låst i ca 6-10s.

    Sedan kan vi köra en dynamisk repa på ca 30-50sek

    Sedan kan vi göra om detta fast öka på den statiska bromsningen till 30s/ belstningspunkt och den dynamiska till 2min

    Någon som är sugen att prova?

    Mvh Sasse
    bromsar ni alla bilar i dom intervallerna ?
    Nej för fasen.

    Vi kör i 3,5s i låst körning.
    En sådan körning tar strax under 10s tot per belstningspunkt.

    Elakt nog.

    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    El Stockhlmo
    Inlägg
    2 347
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Sedan kan vi göra om detta fast öka på den statiska bromsningen till 30s/ belstningspunkt och den dynamiska till 2min

    Någon som är sugen att prova?

    Mvh Sasse
    bromsar ni alla bilar i dom intervallerna ?
    Sanity check please !


    M.v.h.
    This profile is dead...

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Ålem
    Inlägg
    129
    Lånar tråden lite...funderar över vilken motor man ska annvända för att få en stabil trimgrund. Jusst nu har man en standard motor från en 900 t 1996 (185 hk) men jag funderade på om en B235R vore bättre att trimma, den som finns i OG 9-3. Har hört att 2,3 litersmotorerna har bättre bottendrag nämligen men det kan vara fel kanske. Är inte fullt så haj på detta men man kan juh försöka lära sig genom att fråga

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av 900turboboy
    Lånar tråden lite...funderar över vilken motor man ska annvända för att få en stabil trimgrund. Jusst nu har man en standard motor från en 900 t 1996 (185 hk) men jag funderade på om en B235R vore bättre att trimma, den som finns i OG 9-3. Har hört att 2,3 litersmotorerna har bättre bottendrag nämligen men det kan vara fel kanske. Är inte fullt så haj på detta men man kan juh försöka lära sig genom att fråga
    Starta hellre än ny tråd än att låna befintliga trådar.

    Enkelt svar kan du dock få: trimma vidare på den motor du har. Om du vill ha bättre bottendrag, byt till vev, stakar och kolvar från en B234.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  17. #17
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879
    Citat Ursprungligen postat av Jompa
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Sedan kan vi göra om detta fast öka på den statiska bromsningen till 30s/ belstningspunkt och den dynamiska till 2min

    Någon som är sugen att prova?

    Mvh Sasse
    bromsar ni alla bilar i dom intervallerna ?
    Sanity check please !


    M.v.h.
    Hörre du ta det lite lungt nu va jag kan inget om sånt där därför jag fråga tyckte det lätt lite mycket men jag har ingen koll på sånt där där av att jag lämmnar bort bilen fö rmappning och bromsning

  18. #18
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 671
    Bromsningar är kul och bra, men det är just hur man genomför själva effektmätningen som spökar till det i skallen på mej i alla fall. Det bromsas statiskt i si och så många sekunder på ena stället och på andra stället är det dynamiskt för hela slanten, men hur väl står sig dessa mätningar i verkligeheten? Kan man få bilen bromsad både "statiskt" och "dynamiskt", hur stora blir skillnaderna i så fall?

    Onekligen är det ju så att bra strippentider med höga slutfarter utan motorras ÄR RESPEKT (som 13 rätt ) med eller utan bromspapper Sen kan nån anna stå där med sitt flashiga bromspapper men ändå inte prestera på strippen, inte ens rimliga slutfarter, hur kommer det sig?

    /F
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Nol/Alafors
    Inlägg
    584
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Jag kan erbjuda en gratis bromsning till någon av dessa 450-550hk bilar som det finns 50st+ av med originalkolvar.

    Vi kör en repa statiskt från 2000rpm med 500rpm interall upp till maxvarvet.

    Vi kan ligga låst i ca 6-10s.

    Sedan kan vi köra en dynamisk repa på ca 30-50sek

    Sedan kan vi göra om detta fast öka på den statiska bromsningen till 30s/ belstningspunkt och den dynamiska till 2min

    Någon som är sugen att prova?





    FAN!!!! blir att kasta i orig kolvar igen då

    jag har faktist papper på min b234 på 470hk.

    mvh

    min bil e bromsad från 1800rpm max gas på 5:an till 7000rpm, de sliter!!! iaf i spännbanden i bänken

    Mvh Sasse
    Saab 9-5 -00 SC stylad med Barnstol och Biopower.
    Toyota Mr2 Hybrid B204e

  20. #20
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    El Stockhlmo
    Inlägg
    2 347
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    Hörre du ta det lite lungt nu va

    Sorry sorry Frändberg, det var inte meningen att låta snorkig.
    Trodde bara att Du, liksom många andra, har sett filmerna från bl.a. Nordic's körningar i VPA'n där de ligger på max last under några sekunder...

    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    Kan man få bilen bromsad både "statiskt" och "dynamiskt"
    Ja, det är klart. Rototest VPA är fullt programmerbar för både statisk och dynamiska pulls.


    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    ...hur stora blir skillnaderna i så fall?
    Det beror på hur man ser det. Kör man statisk mätning på t.ex. 5 sekunders belastning på en motor (en liten sådan) med en turbo (en stor sådan) så ger man alltså den motorn chansen att låta turbon få upp flåset i hela fem sekunder innan mätingen sker. Alltså, Du låter motorn hinna pumpa upp ett laddtryck som är mycket högre i bänken än vad den klarar av att bygga upp ute på gatan vilket ger otroligt bra med effekt i mellanregistret precis där turbon börjar ge bra med ladd.

    Mycket effekt i mellanregistret ger ett hiskeligt vridmoment, och genom att "fuska upp" laddet under 5 sekunder innan man ens mäter så mätte jag fram 560 Nm som mest med en statisk metod... Ett vridmoment som jag aldrig kan få i verkligheten dock.


    Så... För min del gav statisk bromsning i mellanregistret en stor utdelning på vridkontot i alla fall. Rent mätfusk kallar jag det, basta !!

    Som Sasse säger i tråden så lägger de 3,5 sekunders belastning på varje mätpunkt innan effekten (eller snarare vridmomentet multiplicerat med varvtalet) registreras. Alltså mäter man toppeffekten vid låt oss säga 7.500 rpm efter att ha belastat motorn under 3,5 sekunder.


    Under en dynamisk repa kan man ju i VPA'n ställa in exakt hur mycket varvtalsacceleration per tidsenhet man vill ha, så då får man fråga sig "vad är relevant för mig att mäta"?

    Personligen resonerar jag somså att min bil, i ett svep, går som hårdast under en fullgasacceleration på 4:ans växel, från 80 km/h till 220 km/h. Detta mostvarar ett motorvarv från 2.700 rpm till 7.500 rpm.
    Efter det funderar jag... Hur lång tid tar en sådan repa att köra på gatan? Skulle tippapå cirka 18 sekunder eller nå't..

    Alltså vet jag att jag ska avverka 7.500-2.700 = 4.800 rpm på 18 sekunder vilket innebär att jag måste programmera VPA'n för en ökning om 4.800 / 18 = 270 rpm per sekund.


    Så i min dynamiska bromsning ger jag alltså full gas redan från 2.700 rpm och håller stumt i 18 sekunder i sträck medan VPA'n låter motorn arbeta sig uppåt i regidtret. Efter 18 sekunder på absolut full muff når jag 7.500 rpm och läser av effekten där... Frågan är om effekten blir högre eller lägre efter 18 sekunders full plågning än efter 3,5 sekunders belastning på 7.500 rpm?

    En sak är säker... Jag fick inte samma monstervrid i mellanregistret i alla fall eftersom laddtrycket inte fick kämpa sig upp innan jag började mäta, jag får i den dynamiska repan vackert mäta även innan laddet kommer farandes.



    Så... Visst blev resultaten olika, och de diffar olika mycket beroende på hur motorkonceptet ser ut.



    ...sen återigen... (samma gamla tjat)... Vad som är "rätt eller fel" gällande bromsningar går inte att säga. Alla följer sin egen tro. Jag gillar dynamiskt eftersom det liknar vad min bil utsätts för dagligen.

    Jag håller sällan full gas i bilen utan att varvtalet ändras lixom...
    Tycker man t.ex. att man bara kör om på treans växel mellan 90-140 km/h så kortar man ner tiden efter det o.s.v.

    Well well...


    Trimma lugnt,


    M.v.h. J


    P.S Grabbarna Uhr gjorde f.ö. denna test på en standardbil och där var skillnaderna små... http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=117467 D.S
    This profile is dead...

Liknande ämnen

  1. Ännu en T5 Block, T7 Topp tråd
    Av Fillefloe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2020-08-06, 09:22
  2. Kolla kolvklassning från utsidan B234 lång
    Av SaabAero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-02-02, 01:44
  3. Provstart av B234 i 900, program från 9000 funkar?
    Av bart112 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-17, 15:03
  4. Lägg upp bromsningar här !
    Av negative i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 10:49
  5. passar transkåpa från b202 på b234
    Av Tomsan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 20:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •