Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DLS R1070 - hur får jag in dem i bilen?

  1. #1
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273

    DLS R1070 - hur får jag in dem i bilen?

    Köpte ett par R1070 begagnade idag, för att ersätta orginalarna, enligt dls hemsida ska de ju gå ner i orginal hålen, icke sa nicke. Helt omöjligt!

    Någon som har installerat dessa i en ng900? Hur tror ni man ska göra...

    http://www.dls.se/speakers/1070.htm

    Någon som kanske drat dit några andra högtalare som man behövde modifiera för att få dit, så man kanske får lite idéer om hur man ska göra. Installationen vill jag helst ska se så profissionell ut som möjligt.

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481

    Re: DLS R1070 - hur får jag in dem i bilen?

    Citat Ursprungligen postat av EXD
    Köpte ett par R1070 begagnade idag, för att ersätta orginalarna, enligt dls hemsida ska de ju gå ner i orginal hålen, icke sa nicke. Helt omöjligt!

    Någon som har installerat dessa i en ng900? Hur tror ni man ska göra...

    http://www.dls.se/speakers/1070.htm

    Någon som kanske drat dit några andra högtalare som man behövde modifiera för att få dit, så man kanske får lite idéer om hur man ska göra. Installationen vill jag helst ska se så profissionell ut som möjligt.
    för det första så är det ju 6*9or i ng900...
    du har ju köpt 7*10 enligt den specen på länken.
    sen passar många 6*9or inte direkt i hålen eftersom dessa är lite "smalare" än 6 tum, vissa högtalare passar nog rakt av.
    det går ju lösa på många vis.
    tex montera högtalaren underifrån, gör en distans så de "tätar"
    eller fram med kapen och ta bort lite på hållarna, inget som syns eller påverkar nått om du tar bort lite på insidan av dessa.

    skulle nog sattsa på att köra lite med kapen på hållarna om du vet hur man använder en vinkelslip dvs.

    annars kan ett par svarta distanser som tätar kanske va lösningen om nu inte högtalaren går i gallret. gjorda i tex playwood eller mdf och svartmålade.

    montering underifrån är väl kanske den mest oproffsiga metoden men som funkar smidigast.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273
    Jag vet att jag köpt 7x10" , men det står ju som sagt att de ska passa i 6x9 hålen...

    Jag vet hur man använder vinkelslip ja... så jag antar att det är lättast att ta och skruva låss ena hållaren och exprimentera lite..

    tack för tipsen!

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    656
    Medlem#
    5690
    Du kan inte skruva dit de underifrån då?
    Marcus Lind

  5. #5
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273
    Citat Ursprungligen postat av Unique87
    Du kan inte skruva dit de underifrån då?
    Jo jag misstänker att det skulle vara lättast, ska skruva ur hållarna och ta och och fundera lite... det är så lätt att tänka "bara jag får i dem innan jag fryser ihjäl" när man står ute...

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 418
    du måste sätta dit dem underifrån annars går det inte, såg att det satt såna i min 900 underifrån när jag rotade runt...

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    629
    lite klurigt o få dit 7*10orna underifrån då de lär ha sina hållare för o passa i 6*9 hålen ... men med en vinkelslip så kanske d går, vet inte hur d ser ut i en ng900 så
    men riktigt sköna högtalare e det iaf!
    mata dom med 100w så ska du se på fan va de "små" kan spela

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •