Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: "Sniffa" upp signalen från cd-växlaren?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    9

    "Sniffa" upp signalen från cd-växlaren?

    Suttit och läst X antal forumtrådar som handlar om aux-input i ng900.
    Skulle det inte gå att "sniffa" upp signalerna från huvudenheten och cd-växlaren och sedan använda dem för att bygga en aux-in adapter som emulerar växlaren?

    Har för mig att skaparen av bootloadern till ipodLinux gjorde nåt liknande genom att spela upp ipodens firmware som en ljudfil och sedan återskapa den som kod. (Inte helt säker på hur det var men något liknande var det)

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481

    Re: "Sniffa" upp signalen från cd-växlaren?

    Citat Ursprungligen postat av Parre
    Suttit och läst X antal forumtrådar som handlar om aux-input i ng900.
    Skulle det inte gå att "sniffa" upp signalerna från huvudenheten och cd-växlaren och sedan använda dem för att bygga en aux-in adapter som emulerar växlaren?

    Har för mig att skaparen av bootloadern till ipodLinux gjorde nåt liknande genom att spela upp ipodens firmware som en ljudfil och sedan återskapa den som kod. (Inte helt säker på hur det var men något liknande var det)
    om du har växlaren så går de ju bryta där så att den tar ljudsignalen från din mp3spelare men allt de andra från växlaren, dock så kommer du ju ha växlarens text i fönstret och växlaren spelandes i bagagen.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    9
    Ja jo. Det är ju det alla har kommit fram till. Tänkte om det gick att ta reda på vad det är som växlaren skickar till huvudenheten och sedan löda ihop nån liten signalsändare för de som ej har växlaren.

  4. #4
    Hejsan

    Går det att koppla in en Ipod om man har en 900 NG med cd växlare ?

    Mvh Andreas

  5. #5
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    På ng900 är det väl hyffsat enkelt? Har för mig att det finns någon adapter som kan "emulera" växlaren, det är ju bara en vanlig Pioneer eller vad det nu var. Betydligt svårare på 9-3, 9-5 när den måste giftas in i systmet.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    9
    Jasså? Har inte sett någon som lyckats utan växlare. Please fixa länk!! Har bara skitradio hör, måste få nåt annat att lyssna på. Clarion ska det vara.

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    På ng900 är det väl hyffsat enkelt? Har för mig att det finns någon adapter som kan "emulera" växlaren, det är ju bara en vanlig Pioneer eller vad det nu var. Betydligt svårare på 9-3, 9-5 när den måste giftas in i systmet.
    den adaptern vill jag gärna med ha, alldrig hörttalas om att de finns en sådan, endast att man kan skarva en en kontakt på signalkablarna men att man då behöver ha växlaren med.


    mina skivor hackar ju för minsta lilla man spelar med bas bak så kunde man skippa den mot en mp3 spelare istället vore de ju väldigt trevligt.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 162
    Medlem#
    8758
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    9
    Ja jävlar! Det är påväg i alla fall. Hoppas det inte drar ut för mycket på tiden.

Liknande ämnen

  1. vilket steg från jbl "GTO-2060" eller "GTO-75
    Av sabot i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 00:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •