Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Har blivit erbjuden en Saab 9-3 SE -01

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Marbäck
    Inlägg
    8

    Har blivit erbjuden en Saab 9-3 SE -01

    Är ute efter en pålitlig andra-bil och har kollat runt lite. Provade i fredags en Saab 900i -98 som har gått 14.100 mil. Det enda jag märkte med denna bil var att den drog lite åt höger vid körning. Ett par rejäla inbromsningar kanske hälper där? Denna ska de ha 59.000:- för.

    Har idag en 9-3 SE -01 på prov, där höger hjullager är kass, AC:n ur funktion samt standard-felet med SID:en (pixlar saknas). Bältet på förarsidan måste ha hjälp med att snurra tillbaka sig samt är ett lyktglas på vänster dimljus spräckt. Detta är vad jag har hittat hittills. Den har gått 13.700 mil och jag har blivit erbjuden att köpa den "som den står" för 62.000:-.

    Vad tror ni. Ungefär samma pris för båda. Spontant känns det rätt att köpa 9-3:an, men den behöver ju fixas till lite. Vad hade ni gjort? Är det rätt pengar för det första, eller begär de för mycket? Något annat jag ska tänka på?

    Tacksam för svar!
    Saab 9-3 Aero -02
    Peugeot 807 HDi -07

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 734
    Bjud 55 för 9-3an å kosta på den som är trasigt
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    782

    Re: Har blivit erbjuden en Saab 9-3 SE -01

    Citat Ursprungligen postat av nicbjo
    Är ute efter en pålitlig andra-bil och har kollat runt lite. Provade i fredags en Saab 900i -98 som har gått 14.100 mil. Det enda jag märkte med denna bil var att den drog lite åt höger vid körning. Ett par rejäla inbromsningar kanske hälper där? Denna ska de ha 59.000:- för.

    Har idag en 9-3 SE -01 på prov, där höger hjullager är kass, AC:n ur funktion samt standard-felet med SID:en (pixlar saknas). Bältet på förarsidan måste ha hjälp med att snurra tillbaka sig samt är ett lyktglas på vänster dimljus spräckt. Detta är vad jag har hittat hittills. Den har gått 13.700 mil och jag har blivit erbjuden att köpa den "som den står" för 62.000:-.

    Vad tror ni. Ungefär samma pris för båda. Spontant känns det rätt att köpa 9-3:an, men den behöver ju fixas till lite. Vad hade ni gjort? Är det rätt pengar för det första, eller begär de för mycket? Något annat jag ska tänka på?

    Tacksam för svar!
    När du som både sett och provkört bilarna inte vet så är det inte lätt för oss andra eller?
    Ett tips ialla fall är att gå efter "känslan" och var beredd på att du blir lurad vilken du än väljer.
    Lycka till.
    Saab 900 i-16
    Saab 99 GL
    Saab 9-3SS

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 926
    9-3:an helt klart! Om den är fullservad vill säga....

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Marbäck
    Inlägg
    8
    Hej och tack för svar!

    Jo, jag har ju sett och kört båda bilarna och helt klart känns det mer rätt att köpa 9-3:an eftersom den är 3 år nyare (och snyggare)!

    Känslan säger 9-3:an, och att bjuda 55 är ett bra förslag.

    Återkommer med rapport imorgon!

    Tack igen!
    Saab 9-3 Aero -02
    Peugeot 807 HDi -07

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    92
    Kör på 9-3an! Känns mycket fräschare än 900an. Hade en 900 innan och nu en 9-3, på med en sänkningssats så är skillnaderna enorma!
    Fredrik Jönsson
    SAAB 9-3 2.0T Cab -00

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    139

    Re: Har blivit erbjuden en Saab 9-3 SE -01

    Citat Ursprungligen postat av nicbjo
    Är ute efter en pålitlig andra-bil och har kollat runt lite. Provade i fredags en Saab 900i -98 som har gått 14.100 mil. Det enda jag märkte med denna bil var att den drog lite åt höger vid körning. Ett par rejäla inbromsningar kanske hälper där? Denna ska de ha 59.000:- för.

    Har idag en 9-3 SE -01 på prov, där höger hjullager är kass, AC:n ur funktion samt standard-felet med SID:en (pixlar saknas). Bältet på förarsidan måste ha hjälp med att snurra tillbaka sig samt är ett lyktglas på vänster dimljus spräckt. Detta är vad jag har hittat hittills. Den har gått 13.700 mil och jag har blivit erbjuden att köpa den "som den står" för 62.000:-.

    Vad tror ni. Ungefär samma pris för båda. Spontant känns det rätt att köpa 9-3:an, men den behöver ju fixas till lite. Vad hade ni gjort? Är det rätt pengar för det första, eller begär de för mycket? Något annat jag ska tänka på?

    Tacksam för svar!
    Ta dock lite höjd för reperationerna, brukar bli dyrare än vad man tror, om man inte har bra kontakter. AC kan sticka iväg... Jag skulle ta höjd för 15' i reps på detta som räknas upp ovan.

    Lycka till! Känslan som sagt....
    9-5 Aero- 00 , 900 T8 -89

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Marbäck
    Inlägg
    8
    Se LÅÅÅNG historia i tråden Diskutera SAAB:s Goodwill och garantier här! (klistrad längst upp i Allmänt-forumet).
    Saab 9-3 Aero -02
    Peugeot 807 HDi -07

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 2.0T aero -01 - blivit sämre EFTER verkstad
    Av cobben i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-07-07, 13:58
  2. saab 9000 blivit slö efter chip
    Av SpennisH i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-03, 15:40
  3. Syntomatic växellådsolja, har jag blivit lurad av SAAB?
    Av og900i i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 22:22
  4. Då har man blivit med Saab
    Av micjac i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 23:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •