Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: kopplingsproblem i bland!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    44

    kopplingsproblem i bland!

    Har problem med min koppling på min 9000 turbo-90. det är så att när man trampar ner kopplingen så blir det i balnd ett "spel" på ca 0-12cm från topp men sen kommer trycket som vanligt i pedalen. detta kommer endast ibland men den går upp som den ska. har kollat följande: 1:det finns olja i burken som ej förvinner.2: kopplingscylindern verkar tätt(ej synligt läckage)3:slavcylinder kan man ju inte se men det verkar inte läcka så mycket från lådan(blir lite fuktig men inte så det syns någon olja eller känns kladdig). det är det jag kollat och jag kan inte säga vad det kan vara, det brukar väl vara så att det läcker i burken om det tex är slavcylindern? tacksam för alla tips ang detta problem. MVH Robert!

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 566

    Re: kopplingsproblem i bland!

    Citat Ursprungligen postat av saabistan
    Har problem med min koppling på min 9000 turbo-90. det är så att när man trampar ner kopplingen så blir det i balnd ett "spel" på ca 0-12cm från topp men sen kommer trycket som vanligt i pedalen. detta kommer endast ibland men den går upp som den ska. har kollat följande: 1:det finns olja i burken som ej förvinner.2: kopplingscylindern verkar tätt(ej synligt läckage)3:slavcylinder kan man ju inte se men det verkar inte läcka så mycket från lådan(blir lite fuktig men inte så det syns någon olja eller känns kladdig). det är det jag kollat och jag kan inte säga vad det kan vara, det brukar väl vara så att det läcker i burken om det tex är slavcylindern? tacksam för alla tips ang detta problem. MVH Robert!
    Det är troligtvis din huvudcylinder som läcker igenom lite, byt slangen samtidigt.
    Hinner inte med allt.....

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    44
    men då borde man ju se detta? syns och känns ju ingen olja på/runt kopplingscylindern!?

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 566
    Citat Ursprungligen postat av saabistan
    men då borde man ju se detta? syns och känns ju ingen olja på/runt kopplingscylindern!?
    Det är ju invärtes i huvudcylinder så det lär du nog inte kunna se såvida du inte har tagit bort den och kollat noga.
    Hinner inte med allt.....

Liknande ämnen

  1. Bland det grymmaste jag någonsin sett!
    Av Peppli i forum Tidsfördriv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-20, 19:32
  2. T7 startar på tre cylindrar i bland...
    Av jowin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-06-29, 11:43
  3. Bilen går fett (bland annat)
    Av totte1985 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 14:48
  4. Lyset dör i bland =( saab 9000 cse 94.
    Av ae86_driver i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 13:00
  5. Vilka kylarvätskor går igentligen o bland?
    Av SnowJim i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 11:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •