Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Värdefråga udda prylar...

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Under Bilen
    Inlägg
    46

    Värdefråga udda prylar...

    Hmm vad kan det vara för värde i en nästan ny komplett viggeninredning?

    Vad kan man få för en 900cd 5d!! -79 turbo modell diplomat?(felfri och blank)

    Hur mycket värde är det i en rostfri 99-69 med 5000mil på mätarn?

    Vart går gränsen för onödigt vetande?

    Tips mottages tacksamt...

    /A
    Heter även Airflow här, men det har hänt he... med det kontot..

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    södertälje
    Inlägg
    504
    900cd turbo -79 mums

    en sån vill ja ha

  3. #3
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 697
    900cd turbo -79?

    Utan att orka slå i böckerna så borde -81 vara teoretiskt första årsmodellen eftersom sedanen om då men -83 klingar mer som bekant.
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 756
    Citat Ursprungligen postat av Stranna
    900cd turbo -79?

    Utan att orka slå i böckerna så borde -81 vara teoretiskt första årsmodellen eftersom sedanen om då men -83 klingar mer som bekant.
    Eftersom de va 5-dörrar så tror jag de ska stå "CC"
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  5. #5
    Steg 3 jonkas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3 132
    Citat Ursprungligen postat av 900 Power
    Citat Ursprungligen postat av Stranna
    900cd turbo -79?

    Utan att orka slå i böckerna så borde -81 vara teoretiskt första årsmodellen eftersom sedanen om då men -83 klingar mer som bekant.
    Eftersom de va 5-dörrar så tror jag de ska stå "CC"
    Det förklarar väl inte diplomat?
    Jonathan Nilsson STCS#4021
    Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
    Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    333
    900 CC fanns som förlängd lika som CD
    Ola Ullsten hade en blå -79 Turbo direktionsbil, som fanns till salu på SAAB i Akalla nångång på 80talets första hälft.
    Minns att det var en uppslagsbula i höger bakdörr och priset var 79.000:-

  7. #7
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 211
    Finns det någon 900CD kvar i fint skick? De är ju så vettlöst tuffa. Sncaka om direktionsbil! Jag har sett 2, båda med 2-färgslacken (blå/grå) men de var i uselt skick tyvärr :/

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    1 250
    Bollman:
    Låter som en kombination av 900 LYX (blå/grå) och 900 CD. Det har jag aldrig någonsin hört talas om.

    900 LYX fanns som 4-dörrars sedanmodell, men mig veterligen enbart med normalt axelavstånd. Den benämndes aldrig som 900 LYX CD.

    Jag har heller aldrig någonsin hört talas om en 900 CD med samma lackkombination som gjorde 900 LYX så karaktäriska.

    Är det möjligtvis inte så att du sett en "vanlig" 900 LYX i sedanutförande?
    För det finns utan tvekan och det är ju rätt lätt att förväxla en 4-dörrars 900 sedan med en 900 CD om man bara kastar ett hastigt öga på dem.

    CD-bilarna hade dock förlängda dörrar, gäller samtliga fyra dörrarna.

    Vad gäller Saab 900 Combicoupé så fanns det, mycket riktigt, en förlängd version tillverkad av finska Valmet.
    Lite som Saabs motsvarighet till Volvos 245-limousine (observera: herrgårdsvagnen). Inte särskilt vackert, men en intressant modell.
    Dock mycket, mycket ovanlig.

    Luftflöde:
    Vad gäller Viggen-inredningen så brukar väl sådana ligga på någonstans runt 12.000-14.000 kronor, komplett med dörrsidor.
    Något sådant.
    Dodge Viper / Porsche 996 C4 Cab / Hummer / Volvo S60 2,4T / Volvo V60 D2
    Professionell räksmugglare

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Finland
    Inlägg
    58
    Det finns faktiskt även 900 CD i lyxfärgen, såg en för nåt år sen. Torde inte vara så vanliga dock..

    900 Finlandia/CD fanns i början endast som en 5-dörrars version och nångång efter -82/-83 tillverkades den endast i sedan utförande.
    900 Turbo -79, 900 Turbo16S Cabriolet -93, 900 S -90

  10. #10
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 529
    Medlem#
    829
    Fanns inte lyxen i en 5-dörras verre oxå .. var nästan säker att en jobbarkompis hade det .. var MASSA år sedan och på en sommarjobb för mig .. men kan ha fel .. kan varit CD han mena (eller sa) .. skallen har vairt med om för mycket för att det skall minns allt som varit ..
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Finland
    Inlägg
    58
    Jo, lyxen fanns i 3-, 4- och 5-dörrars version. Den tvåfärgade lyxen såldes mellan 1982-1985 och hade alltid beige skinn eller plyshinredning, eltaklucka, elspeglar och fönsterhissar, US turbo fälgar samt ibland även AC. Motorvarianterna var 8 och 16-ventilers turbon
    900 Turbo -79, 900 Turbo16S Cabriolet -93, 900 S -90

Liknande ämnen

  1. Og9-5 Ng9-3 prylar
    Av Dannem76 i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-12-03, 00:19
  2. 9-5 prylar
    Av Robert E i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-19, 10:42
  3. Värdefråga: Saab 9000 Aero -91
    Av OverBoosted i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 09:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •