Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Turbon laddar inte riktigt som den ska..

  1. #1

    Turbon laddar inte riktigt som den ska..

    Jag har en 9-5:a 2,3t. På sista tiden har jag märkt att turbon inte laddar riktigt som den ska. Hade den inne på en verkstad för service idag och han provkörde den. Dock menade han på att det inte var turbon det var fel på utan snarare styrboxen (hade haft samma problem på sin 9000). Nu är det så att jag har en styrbox liggande här (tror det är den som suttit i från början) Min fråga är således. Var sitter styrboxen i en 9-5:a 98 års modell och kan man bara byta ut boxen och sedan tuta och köra?

  2. #2
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234

    Re: Turbon laddar inte riktigt som den ska..

    Den sitter i "akvariet" alltså under vindrutan... Man måste ta bort plastkåpan som sitter där... Sen så ska den sitta på högersida med ett gummiskydd över sig.. Vet inte om detta stämmer men så måste du "skilja" och "gifta" styrdonet för att det ska funka...Detta görs med en Tech 2..
    Lycka till..

    MVH // Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 863
    Hej !

    Nja, bygger din mek. sina felsökningsteorier för 9-5 efter hur hans 9000 funkar ? Näpp, vad som gäller är att han följer den felsökningsprocedur som finns för dålig prestanda ! Åk o slå honom i skallen med nå't lagomt hårt !
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 300
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Åk o slå honom i skallen med nå't lagomt hårt !
    Ett fodral innehållande en skiva av WIS av lämplig årgång?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #5
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Nja, bygger din mek. sina felsökningsteorier för 9-5 efter hur hans 9000 funkar ? Näpp, vad som gäller är att han följer den felsökningsprocedur som finns för dålig prestanda ! Åk o slå honom i skallen med nå't lagomt hårt !
    Bra sagt.. Att ja inte tänkte på det som DrBosst tänkte på...Är ju inte samma system i bilarna.. Detta får DrBosst slå in i min skalle..
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #6
    Haha..ja jag ska tänka över saken.. Han har ju ingen tech2 så han kunde ju inte kolla.. Han gav mig rådet att åka in till Saab..Dock kom jag 5 minuter för sent.. Så kom jag på att jag ju har en box här hemma och tänkte fråga er här om man bara kunde prova att sätta i den och kolla om det blev ngn förbättring...Men det går alltså inte?Funderar också på om det kan vara LMM som är söndrig då bilden tycks tappa lite av kraften vid högre varvtal...

  7. #7
    Ska köra in på SAAB idag o kolla..Men för att få fram felkoder så måste check enginelampan lysa eller hur är det??

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •