Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Montering av "grönisar" og9-3

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 104
    Medlem#
    5389

    Montering av "grönisar" og9-3

    Hej

    Igår tog jag tag i mina spridare som legat alldeles för länge och samlat damm. Eftersom de gröna spridarna är längre än orginalets bruna så behövs ju således en distans(Som en del tuners tillhandahåller) för spridarbryggan. När jag stoppat i en spridare i bryggan så skulle jag klämma fast den med det plåtblecket som de gamla satt fast med fast då tyckte jag att spridaren satt så himla "grundt"(hmm, stavning? Jaja, icke djupt då ) i fuelrailen. Jag tog bort blecket och då fick jag ju in spridaren längre in i fuelrailen. Sen mätte jag ifrån fuelrailens kant och till änden på de olika spridarna och kom fram till att en distans på ca 10mm behövdes. Fine, sagt och gjort så lades ett par muttrar emellan och allt smackades dit. Fast då fick jag nästa tankeställare: Jag tyckte inte att spridarna kom tillräckligt långt in i insuget. Man kunde nätt och jämt skymta oringen mellan spridaren och insuget. Hur långt ner i "spridarbrunnen" ska spridaren sitta?

    Jag pratade lite med FredrikB(Maptun) om detta idag och han berättade för mig att de brukar använda de plåtblecken även till de gröna spridarna för att få fast dem.

    Hur har ni andra som åker med grönisar gjort?

    Mvh Magnus

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 287
    Hej,

    Jag kör med M10-bult som distans mellan spridarbrygga och insug, på rekommendation av FredrikB.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 849
    Hej !

    En M10 bult som distans ?
    Jodu, det märks att du inte är tekniskt skolad....
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 287
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    En M10 bult som distans ?
    Jodu, det märks att du inte är tekniskt skolad....
    Vi marknadsförare är ju lite hetsiga med "time to market" ibland...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 849
    Hej !

    He he he, jo för tusan, det gäller o vara först, man kommer ju inte ihåg tvåan precis...

    Nåväl, jag måste roa mig med något, har ett imonerande magknip idag sörru... Så jag sitter hemma o läser specar...
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 104
    Medlem#
    5389
    Jo jag stoppade också emellan en M10 mutter som distans
    Det jag är lite fundersam på är hur det påverkar sprutbilden ifall spridaren sitter långt upp eller långt ner i insuget.

    Men eftersom bryggan sitter med rätt distans(på´t ungefär) så får jag nog göra som jonTe sa till mig: Tryck ner spridaren då så du får på låsblecket så är det väl bra sen.

    KK-> Sitter dina spridare med låsblecket eller kör du utan?

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 287
    Citat Ursprungligen postat av Magnus Aero
    KK-> Sitter dina spridare med låsblecket eller kör du utan?
    Med såklart.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Liknande ämnen

  1. hjälp ang. Spridare "grönisar"
    Av Barra i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 10:19
  2. ang. spridare "grönisar"
    Av 900Karlsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 14:06
  3. Hur långt klarar man sig med "Grönisar"
    Av SuperFaCeR i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 13:38
  4. Vilken turbo ihop med "grönisar"?
    Av ctg_putte i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-04-21, 14:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •