Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bilen dog... katten??

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    197

    Bilen dog... katten??

    Var i Södertälje häromdagen men på vägen dit, närmare bestämt i Eskilstuna där jag stannade på McDonalds för lite mat, så betedde sig bilen väldigt konstigt.
    När jag står och väntar på maten i McDriven så börjar tomgången gå väldigt upp och ner och jag måste ge den gas för att den inte ska dö. Men efter ytterligare 20 sekunder ungefär så börjar den hacka rejält och då hjälper det inte ens att jag gav den gas utan den dog.
    Försökte då starta den direkt efter, men utan att lyckas. Det som hände var att han ville gå igång, men då hördes en "poff" från avgasröret och den stod bara och tuggade. Så blev det varje gång jag försökte starta den.
    Fick då rulla bilen åt sidan då jag stod i luckan för att få mat. Väntade 10 min ungefär när jag ringde lite samtal - testade då igen och bilen startade direkt.
    Min första tanke är att katten har gett sig och hamnat på sniskan... kan det stämma? Att den inte fick ut avgaserna varpå den dog. Sen av någon anledning kanske den hamnade på plats igen efter jag puttat undan bilen.
    Därefter har jag kört flera gånger utan problem.
    Jag vill inte råka ut för detta igen...

    Nån som har någon idé vad det kan vara?

    Det är en 900i -92

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405
    Tror inte de har med avgassystemet att göra men där emot nått elektriskt eller kanske bensinpumpen.
    Kontrolera allt vad som har med tändningen och bränsle systemet att göra så lär du hitta problemet.
    kolla då även efter jordfel.

    // Fredrik
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    197
    Hmm... men jag har INGA andra elproblem. Aldrig haft heller.
    Bensinpumpen är det inte, den är bytt till en ny för ett par år sedan. Så det låter väldigt mysko om det skulle vara den.
    Men varför sade den poff då när den ville starta. Den var påväg att starta men då lät det poff från avgasröret och den gick ner till att bara stå och tugga.
    Jag har heller aldrig haft startproblem innan. ALDRIG, förutom då när pumpen gav sig för ett par års sedan. Han startar alltid utan problem, oavsett hur kallt det är och nu blev ju allt när bilen var igång.

Liknande ämnen

  1. Rykande bil, tål katten det?
    Av Aleleo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 21:08
  2. Dämpar katten?
    Av kaZmur i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-26, 23:48
  3. Bild på katten?
    Av Sonny Hansson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-04-11, 19:54
  4. värmesköld över katten?
    Av j-boy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-16, 19:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •