Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: MÅSTE jag ha sportluftfilter?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    178

    MÅSTE jag ha sportluftfilter?

    Måste jag tvunget ha sportluftfilter? Jag gillar inte riktigt att stå och tvätta dem, utan jag vill sätta i nytt och fräscht pappersfilter.
    Bilen är en 9000 -95 och har enl. förra ägaren 260- eller var det 270? hk kit från F-racing. Nu sitter där ett sportluftfilter i orginalboxen, men jag vill kasta det och sätta i ett orginal i papper.

    F-racing verkar har slutat med trimmandet?? Men man kan kanske ringa dem och fråga ändå om gamla produkter?

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 681
    Nej du behöver verkligen inte använda ett sportfilter, det här ämnet har stötts och blötts ett otal gånger. Pappersfiltret renar iaf bättre, den saken verkar vara någorlunda fastslagen. Se till att pappersfiltret får tillräckligt med luft eller montera ett öppet pappersfilter av engångstyp, sök på MANN under motor och motorstyrning så får du nog svar på det du söker.
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    178
    Jag sökte runt lite och läste. Jag tolkar det jag läste som att det funkar bra med orginalfilter och orginalburk?

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 681
    Det är ine helt tokigt med ett orginalfilter...
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Helsingfors, Finland
    Inlägg
    1 698
    Lånar tråden lite.
    Finns detta MANN-filter i flera storlekar ? Någo som försökt få ett sånt att passa in i en og9-3 på nåt sätt ?
    Eller är det bara på 900 och og900 som det funkar ?
    Image is nothing - Boost is everything
    http://www.garaget.org/show.php?car=61

Liknande ämnen

  1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-02-04, 00:54
  2. sportluftfilter
    Av TaAeroMator i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-10, 01:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •