Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: inget ljud ur dumpen

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    132

    inget ljud ur dumpen

    Hejsan

    Jag har under en tid kört med orginaldumpen "ng 900 -94" och tagit bort slagen så det får samma effekt som en öppen.
    Idag fick jag hem en riktig öppen dumpventil. Monterade den och provkörde men dock utan resultat. Kollat så att vakumslangen inte är paj eller böjd men fortfarande inget ljud.

    Det medföljde 6 brickor till dumpen. Började med att stoppa in två brickor men fortfarande inget resultat. Provade med fyra brickor, då dumpade den lite, men först så dumpade bilen via luftfiltret och sedan lite ur dumpen. Provade med sex brickor men fortfarande inget resultat.

    Nu är min fråga hur jag ska lösa detta? Samt vad brickorna tillför? Att fjädern blir mera spänd förstår jag men hur påverkar detta själva dumpljudet?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    137
    Ju fler brickor desto hårdare fjäder brukar det va, jag hade tidigare en "blå" kolvdump från Speedparts, (den för runt en tusing) men jag klippte av fjädern för att den skulle dumpa någorlunda... var inte spec nöjd med den dumpen, funkade aldrig riktigt bra.

    mvh
    Fredrik, Saab 900 SET 2.0 -98 RC-pkt, SP steg 3 m.m Kolla in bilen i garaget...

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    132

    hmm

    Jo jag var inne på om man kanske kunde klippa fjädern lite. Men varför gör dom då inte fjädern ännu kortare och skickar med flera brickor istället?
    Men slutsattsen är alltså att om jag klipper lite av fjädern så borde den fungera som den ska då?
    Inte så kul om man klipper för mycket iof

  4. #4
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 854
    Medlem#
    1574
    Du kanske laddar för lite. Om dumpen är för hård så slår ju luften tillbaks genom filtret så låter det där i stället.

Liknande ämnen

  1. Inget ljud ur dörrana :(
    Av rob_saab900 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 16:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •