funderar på att byta ut ratten på min 9-3 ÄRO,,,
finns det några snygga racing kringlor på nätet, som jag kan glo in i minsta detalj?
/ Kalle
funderar på att byta ut ratten på min 9-3 ÄRO,,,
finns det några snygga racing kringlor på nätet, som jag kan glo in i minsta detalj?
/ Kalle
Om du inte redan gjort det så överväg noga om det är värt att demontera en fungerande Airbag innan du byter!
Hur vet man att den fungerar då?
Man får väl leta upp närmsta bergvägg och prova på.Ursprungligen postat av Schäfer
Funkar den inte så vet man ju det och kan byta till en spört-ratt då.
Näe, men Airbag är väl bra?
Skulle aldrig byta bort min fina Airbagratt mot en plåtratt för utseendets skull i alla fall. Skulle vara att man köper nån eftermarknadsratt som har krockkudde också i så fall då...
I alla fall på en personbil i trafik. På en ban-bus-bil kan det ju vara annat.
Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+
Flyttar till Utseende och styling.
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Jag hakar på, ska byta min ratt också mot en mindre moccaratt... går det att "oskadliggöra" airbagen innan man börjar skruva?
jag undrar även hur det funkar med airbagen?
har haft hela paketet borta, så det är bara att skruva av ratten,,, men hur går det med airbagen om jag rycker kontakten?
Kalle
Om du inte monterar ett motstånd så kommer du få en felkod.Ursprungligen postat av Kallegogo
Själva Airbagen får du förvara som du vill om du är privatperson, men rekomendationerna är ju givetvis på ett säkert ställe, då kudden odesarmerad klassas som sprängämne.
okej... (ursäkta att jag stjäl tråden lite...) vilken typ av motstånd?
Vet inte hur många ohm det är på!Ursprungligen postat av Oskarsson
Det borde ju gå att mäta sig till... tack för infon ändå!
OJOJOJOJOUrsprungligen postat av Oskarsson
För att mäta resistans måste du skicka in ström i kudden och det skulle inte jag våga
nä det är kanske inte så fiffigt... det löser sig nog
Ursprungligen postat av Rickard
Nää.. Inte smart att mäta direkt på kudden eller resterande delar av elnätet till Airbagen för den delen heller.
Är det inte så att det kan gå ström bakvägen då till exempelvis resterande krockkuddar, bältessträckare osv??
Kan ju bli en rätt dyr mätning om man säger så.
Så mitt råd är att tänka efter både en och två gånger innan ni micklar för mycket med det där...
Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+
Min airbagratt ligger i en garderob tillsammans med ungefär 50 modellkartonger - de flesta gamla obyggda godingar i skala 1:24, men även en del färdigbyggda prisvinnare.
E de bra på en skala då?
/J
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje
Onekligen på nördskalan ;-)))Ursprungligen postat av cedete
900 -97 2.0T talladega
Medlem #6125
PrecisUrsprungligen postat av Kongo
Hinner inte med allt.....
9-5 Hirschratten är ju jäkligt läcker. Kostar ca 7k på ANA tror jagUrsprungligen postat av Kallegogo
Cadillac BLS4 2.8T XWD -08
9-5 2.3t Vector -02
Vilken jäkla röra det skulle kunna bliUrsprungligen postat av thec