Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: 150 till 192 kussar

  1. #1

    150 till 192 kussar

    sugen på detta vart jag nu!

    säljaren hävdar att detta paket ger 42 extra kusar under huven!

    men varför skall man byta spridare och stift , jag jämför med andra steg 1
    trimsystem där man enbart byter styrenheten????
    kan det vara ett steg 2????

    http://www.blocket.se/vi/6941966.htm?ca=4_s


  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Helsingfors
    Inlägg
    233
    Hej,

    kan inte svara på din fråga direkt, men såhär säger EPC:n om satsen:

    Article : Trimningssats
    PartNo : 400127296
    Usage : 1998-2000, B205E, M, 190 HP
    Får ej säljas i USA, Canada, Norge, Australien, Japan, Mellan Östern, Sydamerika, Ryssland och Kina.
    För bilar med rödmärkta insprutningsventiler.
    Order Quantity : 1

    Observera årsmodellerna!

    Mvh, M@s

  3. #3
    ok men varför skall man byta spridarna på steg 1
    är detta stabilare än andra tex maptuns steg 1

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 229
    Citat Ursprungligen postat av 9-5mednyturbo
    ok men varför skall man byta spridarna på steg 1
    är detta stabilare än andra tex maptuns steg 1
    Saab byter en massa andra delar tidigare än trimfirmorna, troligen inte utan anledning.

    Varför skulle det behövas en ny kobra för 260 hk när man "kan" plocka ut 300 hk med originalet? Troligen en "viss" skillnad när det gäller normer, krav på stabil effekt, hållbarhet m.m.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    158
    Hej!

    Saabs 192 Hk program har ju fortfarande ganska snäll vridmomentskurva.
    mellan tummen och pekfingret ungefär såhär.
    Steget från 150 -> 192 (saab)
    och 192 -> stage 1+ är ungefär lika stort.
    skillnaden mellan stage 1 och steg 1+ (med spridare) skiljer sig bara 4500 rpm -> varvstopp

    /Fredrik
    9-3SS Aero -05 415 Hp @ 450 Nm
    Opel insignia OPC 2012

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    236
    Hej!!
    Jag körde med steg1 från Speedparts och jag hadde orginal spridare fungerade helt utmärkt !!

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 229
    Citat Ursprungligen postat av flash-71
    Jag körde med steg1 från Speedparts och jag hadde orginal spridare fungerade helt utmärkt !!
    På vilken årsmodell? Spridarbyte "behövs" bara på M/98-00.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  8. #8
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 238
    Medlem#
    3186
    Saab har väl lite mer faktorer att se till än trimleverantörerna.
    Ju längre öppningstider spridarna har desto varmare blir dom(om jag inte minns helt fel), kör man i Sverige så kanske de blir tillräklig kylning ändå men vid 40graders värme i Australien så kanske livslängden blir lidande?
    ///Mackanized
    Tillbaka

  9. #9
    där ser man

    ok nu fick jag tips att skaffa chip centers program som ger 60 kusar för 6000 spänn! de måste väl vara oslagbart eller?

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Kustens pärla Helsingborg
    Inlägg
    42
    Hej
    Och om du söker lite på Chipcenter här på forumet så ser du svaret på den frågan....
    Mvh Anders

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 229
    Citat Ursprungligen postat av 9-5mednyturbo
    ok nu fick jag tips att skaffa chip centers program som ger 60 kusar för 6000 spänn! de måste väl vara oslagbart eller?
    Varför välja en leverantör som uttalat har tagit avstånd från vår klubb när det finns flera mycket kompetenta leverantörer som dessutom är sponsorer?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  12. #12
    söker i forumet på en riktig anledning till att inte skaffa cc program, hittar egentligen inge som handlar om varför det skulle vara sämre med cc än tex bsr utan snarare mer prisekonomisk med cc då man även behåller sitt styrdon.

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    236
    Min bil var en 9-5 2.0 -01.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av flash-71
    Min bil var en 9-5 2.0 -01.
    jaha och

  15. #15
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 229
    [quote=9-5mednyturbo]
    Citat Ursprungligen postat av "flash-71":29a373sp
    Min bil var en 9-5 2.0 -01.
    jaha och [/quote:29a373sp]

    Det var nog tänkt som svar på min fråga ovan. Precis som jag misstänkte så var det alltså en 01:a eller nyare han hade, vilket förklarar varför det gick så bra med originalspridare...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  16. #16
    kk du kan väl utveckla ditt senaste svar istället då för att låsa min nya tråd som jag INTE tycker liknar det ursprungliga ämnet.

    mvh

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    236
    Ja du frågade vilken årsmodell jag hadde !!!!!!!!!!!!!!!

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 229
    Citat Ursprungligen postat av 9-5mednyturbo
    kk du kan väl utveckla ditt senaste svar istället då för att låsa min nya tråd som jag INTE tycker liknar det ursprungliga ämnet.
    Hej,

    Jag håller med om att dina frågeställningar kring CC inte har med det ursprungliga ämnet att göra. Däremot har den här tråden utvecklats till att handla till stor del om CC och då ser jag ingen anledning att starta en ny tråd. Forumet är rätt så oöverskådligt som det är... OK?

    När det gäller CC så är min poäng att ett företag som uttryckligen har sagt att de inte vill ha någonting med vår klubb och dess medlemmar att göra (efter en kontrovers om en klubbmedlems bil) kanske inte är det första valet? I alla fall inte för mig, i synnerhet som vi har flera mycket kompetenta trimfirmor som klubbsponsorer. Det räcker för mig.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  19. #19
    ok jag accepterar det men jag har ju inte någonting med era dispyter att göra, min enkla fråga lyder:

    finns det nån som fått problem med bilen efter laddning av cc program, det finns numera en mek i min lilla by som så sent som förra veckan är återförsäljare åt cc och därmed är jag givetvis intresserad av nån som kan komma med fakta ang själva trimningen.

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    110
    Citat Ursprungligen postat av 9-5mednyturbo
    ok jag accepterar det men jag har ju inte någonting med era dispyter att göra, min enkla fråga lyder:

    finns det nån som fått problem med bilen efter laddning av cc program, det finns numera en mek i min lilla by som så sent som förra veckan är återförsäljare åt cc och därmed är jag givetvis intresserad av nån som kan komma med fakta ang själva trimningen.
    Jag tycker dom verkar seriösa och hade inte vartit rädd för att ladda in deras sw i min bil...Mvh
    Ett järnspett har många finesser...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •